Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg akkurat vært igjennom mitt første skikkelige brudd i livet. Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg, Jeg er svimmel, kvalm, sint, trist, apatisk....ja, alt! Hvordan kommer man seg igjennom dette? Jeg vil bare gå ut på byen, drikke, flørte, prøve å glemme...men jeg har eksamen om en uke. Jeg klarer ikke lese, jeg er helt ødelagt. Hva skal jeg gjøre? Føler meg helt desperat, vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg...

Anonym poster: 7cf721479c0a3c0633c6e7f33dff9adb

Videoannonse
Annonse
Gjest anonym
Skrevet

Da har jeg akkurat vært igjennom mitt første skikkelige brudd i livet. Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg, Jeg er svimmel, kvalm, sint, trist, apatisk....ja, alt! Hvordan kommer man seg igjennom dette? Jeg vil bare gå ut på byen, drikke, flørte, prøve å glemme...men jeg har eksamen om en uke. Jeg klarer ikke lese, jeg er helt ødelagt. Hva skal jeg gjøre? Føler meg helt desperat, vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg...

Er du mann, kvinne? Hva skjedde, ble du dumpa eller ble dere enige, evt du som gikk? Hvorfor?

Kan prøve å hjelpe hvis du nevner litt mer.

Skrevet

Å, føler med deg. Dette kunne da ikke ha skjedd på et verre tidspunkt... Hvis jeg var deg ville jeg tenkt over hva som gjør deg glad, også ville jeg brukt tid på nettopp dette. Venner kan være en utrulig hjelp i slike situasjoner. Det er sjeldent lurt å sitte inne alene, det er da alle tankene kommer. Prøv å ha noen rundt deg så mye som mulig. Ta med deg skolesakene hjem til mamma hvis du har henne i nærheten, der kan du få både trøst, selskap og mat på bordet. Kanskje får du lest mer da. Ellers er det ikke mer å si enn at du bare må ta tiden til hjelp. Selvom det ikke føles slik nå og hvor klisje det enn høres ut, så leger faktisk tiden alle sår. Klem til deg :-)

Gjest Svampebob1
Skrevet

Stå det til. Gråt, vær trist og ha det fælt og kom deg ut når du klarer. Søk støtte i venner og familie.

Det er grusomt, men det går seg til etterhvert.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk til dere som har svart, det hjelper litt. Jeg er så oppløst i tårer, visste ikke at det gikk ann å ha en slik smerte. Jeg hyperventilerer, hvordan skal dette kunne gå over, og hvordan skal jeg klare eksamen? Jeg føler meg helt ustabil...

Gjest Lille-pus
Skrevet

Hør på meg nå, TS;

Du har eksamen om få dager.

Du er bare gitt den lille tiden du nå har på å bli klar for den eksamenen.

Den eksamenen er det som kommer først. Tiden dit er kort, - fokuser alle krefter, alle energi på eksamensforberedelsene.

Du har ikke på noen måte 'råd til' å la bruddet koste deg en ok eksamen.

Når eksamen er over så har du tiden til å gråte øynene røde og sørge.

Du klarer det. Jeg vet du klarer det, - fordi vi er flere som har vært der. Flere som ikke har kunnet gå rett inn i sorgprosessen fordi det var noe som ikke kunne vente.

AnonymBruker
Skrevet

Hør på meg nå, TS;

Du har eksamen om få dager.

Du er bare gitt den lille tiden du nå har på å bli klar for den eksamenen.

Den eksamenen er det som kommer først. Tiden dit er kort, - fokuser alle krefter, alle energi på eksamensforberedelsene.

Du har ikke på noen måte 'råd til' å la bruddet koste deg en ok eksamen.

Når eksamen er over så har du tiden til å gråte øynene røde og sørge.

Du klarer det. Jeg vet du klarer det, - fordi vi er flere som har vært der. Flere som ikke har kunnet gå rett inn i sorgprosessen fordi det var noe som ikke kunne vente.

Tusen takk for svar, men jeg vet ikke hvordan jeg skal klare det...vet ikke hvordan jeg skal komme meg igjennom natten...at folk takler dette, det skjønner jeg ikke. Kan man få noe beroligende hos lege? Jeg føler meg rett og slett ikke psykisk frisk

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar, men jeg vet ikke hvordan jeg skal klare det...vet ikke hvordan jeg skal komme meg igjennom natten...at folk takler dette, det skjønner jeg ikke. Kan man få noe beroligende hos lege? Jeg føler meg rett og slett ikke psykisk frisk

Pust dypt inn. Ro deg selv ned. Jeg vet det er vanskelig å forstå nå, men smertene forsvinner. Gradvis vil den skjærende sorgen gå over til aksept og du vil begynne å bearbeide sorgen. Finn trøst i at det er millioner av mennesker der ute som vet hvordan du har det nå. Prøv å sov så er det bittebittelitt bedre i morgen og du klarer å tenke mere rasjonelt med eksamen.

Anonym poster: 210a61610b6762f6cc9bc8700bd4f936

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Brudd suger, og det tar lang tid. Kanskje føler du deg ikke bedre før om flere år. Men en dag, langt der fremme skal du igjen få en indre ro. Bare hold ut.

Anonym poster: ad0c13d8ac67d9af2660ef008cb21d42

Gjest Mupsi
Skrevet

Dra på legevakten og spør etter beroligende, der kan du også snakke litt.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk alle sammen for støttende svar! I lyset av dag føler jeg meg litt bedre. Om noen timer kan jeg i alle fall ringe noen om jeg har behov for det. Føler ikke jeg kan ringe noen på natta, og følte meg helt alene i verden i natt. Da hjalp det med noen gode ord her. Fikk sovet noen timer også. Nå skal jeg prøve å få lest litt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...