Gå til innhold

Hvor lett/vanskelig å selge brudekjole?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor lett/vanskelig det er å få solgt brudekjole igjen?

Ser på finn.no at det spriker veldig i pris. Alt fra et par tusen i avslag til 70% i avslag.

Hvis dere skulle kjøpt brukt, hvor stort måtte avslaget ha vært?

Planen var jo egentlig å beholde den. Den er jo så nydelig, og jeg tror jeg elsker den litt ;-) men den tar jo også forferdelig mye plass... så tror kanskje planen har endret seg...

Videoannonse
Annonse
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Ganske vanskelig.

Skrevet

Føler på meg at planen om å beholde den kan endres for meg også..

I så fall legger jeg den ut veldig overpriset og ser om jeg får noen henvendelser, om ikke beholder jeg den i alle fall. Så lurer jeg meg selv med at jeg har prøvd. :fnise:

Men for å svare på det du egentlig spør om: du kan nok få solgt den til halvpris om du er heldig og finner rett kjøper, og om det er en kjole som er litt anderledes. Disse nydelige blondekjolene fra pronovias (alcanar og pergola?) og lignende som det finnes et dusin av der allerede må nok i alle fall selges for 70% avslag.

Skrevet

Jeg tror også det er ganske vanskelig, og man kan nok ikke forvente mer enn ca 50% av full pris. Men treffer man noen som er ute etter akkurat slik kjole du har er det jo muligheter. :-)

Skrevet

Jeg begynte å kikke på Finn for inspirasjon rett før jul, og mange av de ser jeg fremdeles på Finn. Men spør du hun jeg kjøpte min av så vil hun si at det var lett, kjolen lå ute under en uke før jeg kjøpte den. Den kostet 19.800,- ny, hun la den ut for 9000,-, jeg betalte 7000,- Jeg hadde aldri betalt mer enn 50% av fullpris for det er kjøpers marked når det gjelder brukte brudekjoler i Norge.

God tekst, informativ overskrift og bilder av deg selv i kjolen i helfigur+detaljer tror jeg er viktig for å få solgt. Produsent, modellnavn og størrelse bør stå i overskrift.

• Liker 1
Skrevet

Men for å svare på det du egentlig spør om: du kan nok få solgt den til halvpris om du er heldig og finner rett kjøper, og om det er en kjole som er litt anderledes. Disse nydelige blondekjolene fra pronovias (alcanar og pergola?) og lignende som det finnes et dusin av der allerede må nok i alle fall selges for 70% avslag.

Her tror jeg du har et viktig poeng, er det en populær modell så må man ligge under de andre i pris for å sikre seg at sin blir valgt. Jeg synes alcanar er nydelig, men jeg ville ikke ha stroppløs. Den ligger ute til mellom 7-13.000,- jeg hadde selvfølgelig valgt den billigste, du får jo det samme.

Skrevet

Jeg har også surfet Finn etter kjole siden august. Det er en av de mange tusen kjolene jeg kunne tenke meg å prøve, og jeg sendte mail. Damen ville ha 70 % av det hun betalte selv, for kjolen var jo bare brukt i noen timer som hun sa. Helt uaktuelt for min del.

Jeg skal ikke selge min kjole. Men jeg tror at om du sakl få solgt den bør du ned til minst 50 % av kjøpspris, den bør være renset og som ny og helst bør det følge med både slør og sko og bolero og undertøy og nærmest en ektemann også. Iallefall kan det virke sånn. Og så er det vel helt feil tid å selge på nå også, de som skal gifte seg i sommer - unnskyld VI som skal gifte oss i sommer :danse: har stort sett hatt kjolen i hus en stund allerede vil jeg tro.

AnonymBruker
Skrevet

jeg kjøpte en brukt på finn, var på jakt etter en enkel kjole, å hadde ikke noen andre krav enn at den passet, hadde stropper og at prisen ikke var over 2500. Gidder ikke legge mer i en kjole som skal brukes en dag å da er prisen såpass lav at jeg kan beholde den uten å tenke mer over det. Endte opp med en kjole som jeg betalte 1800 kr for og som var akkurat slik jeg ville :) Det jeg bemerket var at det var få kjoler med stropper å de jeg sendte forespørsel på av de med stropper var flere solgt. så virker kanskje som at de går raskt? ikke vet jeg....

Anonym poster: cb05a9383c394fe189b10c8b6661a183

Skrevet

Det er litt vanskelig, kjolemotene endrer seg fra år til år. Har selv en kjole liggende ute, men tror jeg la den ut altfor sent i sesongen. Dessuten er den en stor størrelse. Den henger fint i skapet da, har ingen hast, jeg skal ikke bruke den igjen, he he. Prismessig har jeg lagt meg på 50% av prisen, men det er alltid rom for pruting tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...