Gå til innhold

Noen som har vært i Disneyland Paris?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter og ser på tur dit, men jeg blir så usikker på hvor man bør bo. Og syntes at sidene til disney er veldig rotete for plutselig så kommer det opp ting fra USA enda jeg har søkt på Paris.

Hvor gamle barn hadde dere med? Åssen var turen?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Grrrrr!!!!

Disneyland ligger i California!

Disneyworld ligger i Florida.

I Paris så ligger Eurodisney!

Er det så vanskelig?!

Anonym poster: dcb64a0eead703f686e6f66e6d8f38cb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og PS DERFOR får du ikke opp noe annet enn USA når du søker.

Søk etter riktig plass! Duuh...

Skrevet

Også så sinna da...

Jeg var der når jeg var 12 år gammel, må helt ærlig si at jeg syns det var litt kjedelig =/ Var få ting for de på vår alder der. Kan jo selvfølgelig ha endra seg på 15 år =P Men jeg syns Asterix-parken var bedre!

Hvis du søker opp hotell på hotels.com så kan du søke på hoteller i nærheten av Disneyland =) Å ja, det heter Disneyland i Paris!!! Men også EuroDisney... Det står Disneyland ved inngangen nemlig!

• Liker 1
Skrevet

Potato/ Potato...

Jeg var der det året de åpnet, og noen år etter det igjen. Hadde det veldig gøy. Lange køer. Har bodd både superfancy og mindre fancy. Begge deler var ok, stas med fancy, men ikke nødvendig :)

Skrevet

Jeg syns ikke det var så gøy å være der, da man må stå i kø i omtrent et par timer for hver attraksjon som varer i 2 min. Det var dyrt og bare stress. Men så kan det henne det er hakket bedre når det ikke er høysesong :P

Vi bodde i sentrum av Paris, så tok T-banen dit. Så du trenger ikke finne hotell/hostel rett ved ;)

Gjest lisha
Skrevet

jeg har vært der 6 ganger, senest når jeg var 20. syns det er kjempeartig jeg :) og planlegger tur dit når jenta er ca 6 år.

vi har alltid bodd i campingvogn når vi har vært der, og lagt på nærmeste campingplass. Men der går t-bane fra paris sentrum og rett til inngangen med parken :)

AnonymBruker
Skrevet

Grrrrr!!!!

Er det så vanskelig?!

Nei, det HET EuroDisney tidligere, det riktige navnet nå er Disneyland Paris.

Anonym poster: 6611f4a0cbf2b2bab496e94d72359954

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Sitter og ser på tur dit, men jeg blir så usikker på hvor man bør bo. Og syntes at sidene til disney er veldig rotete for plutselig så kommer det opp ting fra USA enda jeg har søkt på Paris.

Hvor gamle barn hadde dere med? Åssen var turen?

Dersom du skal ha den hele og fullstendige Disneyopplevelsen anbefaler jeg å bo på et av parkhotellene, det er noe helt spesielt! (men ganske mye dyrere enn å bo andre steder) Da er du like i nærheten av parkene, det å slippe å ta toget tilbake til Paris når man er våt og kald etter en lang dag i parkene er ganske deilig.

Vi reiste to voksne Disneyfanatikere, uten barn, men kan tenke meg at det å kunne ta en pause midt på dagen og slappe av på hotellet en time eller to, før man går tilbake i parken må være ypperlig med barn.

Disneyland Paris er magisk! Nettsiden er forresten www.disneylandparis.com

Anonym poster: 6611f4a0cbf2b2bab496e94d72359954

Skrevet

Har vært der flere ganger. En gang bodde vi på campingplass (leide en sånn "mobil home"). Den gangen kjørte vi nedover og brukte bil for å komme oss fram. Den andre gangen tok vi fly, fant da et hotel som lå i en av forstedene langs RER banen som gikk til Disney-parken.

Gjest SweetSunshine
Skrevet

Var der en gang da jeg var yngre. Jeg synes det var kjempespennende å oppleve alle figurene, karusellene og magien. Har ikke aning om jeg ville ha samme mening idag da. Men har fortsatt CD med musikken derfra, og når den spilles smiler jeg, synger med og det rykker i rockefoten;) Det er vel et godt tegn det?! :danse:

AnonymBruker
Skrevet

Grrrrr!!!!

Er det så vanskelig?!

Må være flaut å bli så hissig når man tar så feil...

Anonym poster: 98a1aba58871fca38d725e65e687b5e6

• Liker 8
Skrevet

Jeg har vært der med barn to ganger. Første gang var vi der i juli, da med 1 barn på 5 år. Vi bodde på et av parkens hoteller. Var veldig bra, men var en fordel å komme til parken da den åpnet på morningen, da rakk vi å ta mange karuseller før køene startet.

Andre gang med barn som var nesten 8 og 2 år. Bodde da og på et av parkens hoteller. Vi var der i mars, var mye mennesker der da og.

Vi har storkost oss begge gangene, både voksne og barn har elsket det.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg var i Disneyland i Paris i fjor sommer. Kjørte til paris med mine tre barn som da var 8,10 og 12 år. Vi hadde en fantastisk tur. Vi bodde på en campingplass utenfor paris. Det gikk buss i fra campingplassen både til Disneyland og til Paris sentrum. Veldig enkelt. Vi var i Paris i en uke, men skulle gjerne vært lenger da campingplassen hadde så mye kjekt å by på.. Blandt annet hesteridning :-) les min blogg, har også laget en film i fra ferien cilemors.blogg.com

Gjest Gjest
Skrevet

Har vært der med barn på 8 og 12. Det var helt forferdelig. Grusom, høy musikk fra høyttalere alle steder, evinnelige køer, umulig å få noe skikkelig mat (og det er godt gjort i Frankrike), og jentene ble skremt av "figurene" som stadig kom og skulle ta på dem. Selv ungene hadde fått nok etter noen få timer. VI hadde planlagt å bo over natta på et av hotellene ved parken, men dro derfra etter kort tid.

Skrevet

I tiende klasse var vi på klassetur til Paris, og da var vi i Disneyland! Det var et høydepunkt, kjempegøy! :)

Skrevet

Var der for et par år siden. Ungene var da 8, 10 og 16. De storkoste seg alle tre.

Hadde fått høre mange historier om hvor kjedelig og håpløst alt var, men barna beit seg fast til parken stengte for kvelden.

Tar gjerne turen igjen. Jeg ville investert i et "fast track" armbånd, eller hva de nå heter, for å slippe køene. Tror det er pengene verdt, om man først tar turne dit.

Husk solkrem, gode sko og drikke.

Vi overnattet ikke ved parken, så jeg kan dessverre ikke gi noen gode råd der.

Skrevet

Jeg ville dratt litt utenom sommerferie hvis det er mulig. Det var fryktelig lange køer når jeg var der, men det lille jeg rakk å ta av karuseller o.l var verd det! Så hvis jeg skal dit igjen (blir aldri voksen på det området) så skal jeg definitivt kjøpe slikt som Themis nevner, slik at man slipper å stå så lenge i kø. Stod sikkert 2 timer på den ene attraksjonen (som var over på 30 sekunder selvfølgelig) :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal dit i sommer og har bestilt pakketur på sembo.no. Vi skal bo på et av parkhotellene som har parkbilletter inkludert under hele oppholdet.

Hvis du skriver Disneyland i søkefeltet så finner du parkhotellene.

Anonym poster: a7473b96e9fb44be6dc026ea0dbd7b4c

AnonymBruker
Skrevet

Var der med kjæresten på "kjærlighetstur" da vi var 20-21. Vi dro i januar og det var helt perfekt med tanke på at vi omtrent var alene i parken. Ingen kø i det hele tatt. Januar er ikke så kald i Frankrike heller. Var vel ca 13-14 grader og overskyet.

Vi bodde på det "jeveste" hotellet av de alle, Disneyland hotel (rosa palass) og det var intet annet enn magisk.

Hele parken er magisk.

Nå er vi 10 år eldre, og har to små barn. Vi drømmer om å ta dem med dit. Men ønsker at de skal bli litt eldre først.

:)

Anonym poster: f2b36b977688f4a52aaa5387890b6862

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...