AnonymBruker Skrevet 1. juni 2013 #1 Skrevet 1. juni 2013 Nå er lillegutt klar for sengen alt ifra 19.30 - 21. Vi tar kveldsstell og jeg gir han en ekstra slurk melk før han skal legge seg. Han sovner ved puppen, men våkner straks jeg legger han i sengen. Vi har vognbagen oppi sengen for at det blir lunere, og denne rugger vi på for harde livet for at han skal sovne, men klarer alikevel ikke sovne før han har skreket en times tid. Hva gjør vi feil?? Hvordan få han til å sovne inn bedre på andre måter? Anonym poster: 20389b2942837dd21b3254016bcaafdc
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2013 #2 Skrevet 1. juni 2013 Varmeflaske i sengen som forvarmer, ta ut varmeflasken rett før du legger babyen oppi. Eller la babyen sove på deg. Anonym poster: 1ad779909b0e48146f681168e7a1c2a0
Stinelin Skrevet 1. juni 2013 #3 Skrevet 1. juni 2013 Kanskje han ikke er klar for å sove for seg selv? Fatter ikke at dere kan høre på at en baby på 3,5mnd skriker en hel time uten å ta han opp, han er etter min mening altfor liten til det. Hva om han plages med luft, refluks eller noe? Jeg hadde gjort hva som helst annet, så lenge han hadde vært rolig. Byssing, trilling, ligge sammen med han? 5
Amarinda Skrevet 1. juni 2013 #4 Skrevet 1. juni 2013 Vår gutt var lik på samme alder. Vi pleide å rugge gutten nedi senga, hysje, stryke han over hodet, holde han i hendene.. Alt samtidig Men det tok ikke en time før han sovnet da.. Gikk også med han i bæresjal, ammet i søvn. Gjorde det som måtte til rett og slett. Prøv forskjellige ting. I verste fall kan dere jo legge han i vogna og kjøre den fram og tilbake til han sovner. Kan ikke trøste med så mye annet enn det går seg til
Stinelin Skrevet 1. juni 2013 #5 Skrevet 1. juni 2013 Vår gutt var lik på samme alder. Vi pleide å rugge gutten nedi senga, hysje, stryke han over hodet, holde han i hendene.. Alt samtidig Men det tok ikke en time før han sovnet da.. Gikk også med han i bæresjal, ammet i søvn. Gjorde det som måtte til rett og slett. Prøv forskjellige ting. I verste fall kan dere jo legge han i vogna og kjøre den fram og tilbake til han sovner. Kan ikke trøste med så mye annet enn det går seg til Jeg synes det høres ut som det enkleste av alt Men du tenker kanskje på etablering av trille-avhengighet, det har jeg forståelse for siden vi har laget oss en trilleavhengig gutt...
ablaze Skrevet 1. juni 2013 #6 Skrevet 1. juni 2013 Litt keitete kanskje, men har du prøvd å la baby ligge oppi vognbagen mens du ammer, slik at du legger både baby og bag oppi sengen på likt? Da er bagen varm og god når du legger baby oppi sengen. Hos oss er det mye skriking dersom alt luften ikke har kommet ut før baby legges. Men da sovner hun som regel først, for så å våkne og måtte rapes.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2013 #7 Skrevet 1. juni 2013 Jeg tar han selvsagt opp når han gråter da;-) mener bare at rugging og byssing ikke hjelper. Leit å høre at han sliter sånn med å finne søvnen :-( ts Anonym poster: 20389b2942837dd21b3254016bcaafdc
Stinelin Skrevet 1. juni 2013 #8 Skrevet 1. juni 2013 Jeg tar han selvsagt opp når han gråter da;-) mener bare at rugging og byssing ikke hjelper. Leit å høre at han sliter sånn med å finne søvnen :-( ts Anonym poster: 20389b2942837dd21b3254016bcaafdc Godt å høre, jeg får alltid så vondt når jeg hører om små babyer som må ligge for seg selv å gråte. Vår gutt gråt i flere timer hver kveld de to første månedene, før det plutselig var slutt. Vi gikk inn for å gjøre tilværelsen så bra som mulig for han mens det stod på, og plutselig en dag var det over. Om dere gjør alt dere kan og han fortsatt gråter er det kanskje på samme måten som hos oss? Har dere hatt han med til behandling hos manuellterapaut, kiropraktor el.? Det kan jo være noe som man kan rette på, ellers må det kanskje bare gå over av seg selv.
Gjest Marmot Skrevet 1. juni 2013 #9 Skrevet 1. juni 2013 Sånn var sønnen min også, løste seg med en tur til manuellterapaut. Det kom veldig plutselig da han var seks uker (etter at helsesøster brukte makt for å vri hodet hans til ene siden).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå