AnonymBruker Skrevet 1. juni 2013 #1 Skrevet 1. juni 2013 Huff det hørtes slemt ut, men det er sant.. Vi var et par venninner hjemme hos en av oss og vi skulle stripe etterveksten min med en lys blondering jeg har brukt tidligere. (Jeg har lyst blondt naturlig hår, men på vinteren får jeg litt kommunegrå-aktig ettervekst) Jeg sa at hun kun skulle ta ut noen enkle striper som jeg har gjort før for et naturlig resultat. Når hun begynte tok hun utrolig mye midt oppå hodet mitt, jeg kunne ikke vaske det ut med en gang heller siden da blir det gult, så vi ventet en halvtime og vips, så hadde jeg kritthvitt hår med noen gule striper/flekker, mens nederste del av håret mitt var min naturlige farge. Jeg fikk bestilt meg time hos frisøren og jeg er ferdig der nå resultatet ble litt bedre men jeg fikk en svært lys askeblond farge uten gulkjær og min naturlige farge i tuppene.. Kan ikke si meg helt fornøyd :-( Akkurat nå føles det ut som verden går under, hehe! Men det jeg lurer på er om det vil bli litt bedre med tiden, for jeg synes det ser så forferdelig unaturlig ut nå, og jeg savner min gamle farge!! Hva skal jeg gjøre?! :-( Kommer det til å bli bedre når det vokser ut? Huffameien.. Dette er ikke gøy når jeg allerede sliter med selvbildet! Takker for svar på forhånd! Vil foresten ikke høre hvor dum jeg var, det er jeg 1000% klar over ... :-( *ANGRER* Anonym poster: 930c21bbf73da088efb23b58c5702a8e
Armitage Skrevet 1. juni 2013 #2 Skrevet 1. juni 2013 Det kan fikses. Men da må du stripe med farge og ikke bleking. Min kollega fikset håret til ei som hadde forsøkt seg på hjemmestriping. Hun la mørkere striper inne i mellom og da ble det med en gang mye mer naturlig resultat. 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2013 #3 Skrevet 1. juni 2013 Huff så kjedelig! :-( Jeg aner ikke, noen andre som vet da? haha, noen frisører her inne? Anonym poster: 930c21bbf73da088efb23b58c5702a8e
ung_frøken Skrevet 1. juni 2013 #4 Skrevet 1. juni 2013 Om du akkurat er ferdig med frisøren kan du komme tilbake på mandag og si at du ikke var helt fornøyd. Da vil frisøren mest sannsynlig gjøre det om slik du blir fornøyd! 1
Bjørn88 Skrevet 1. juni 2013 #5 Skrevet 1. juni 2013 Om du akkurat er ferdig med frisøren kan du komme tilbake på mandag og si at du ikke var helt fornøyd. Da vil frisøren mest sannsynlig gjøre det om slik du blir fornøyd! Man har vel ikke krav på at frisøren skal fikse håret enda engang gratis etter man har vært der, sett hvordan det ble forså å reise hjem og komme tilbake ett par dager etterpå? 1
ung_frøken Skrevet 1. juni 2013 #6 Skrevet 1. juni 2013 Man har vel ikke krav på det, men frisører bruker å like at kunder er fornøyde. Det spørs nok litt hvilken salong det er. Rundt der jeg bor er det som regel faste kunder og de vil gjerne ta opp igjen om det er noe som ikke er bra. Det beste er selvfølgelig å si ifra med en gang, men dagen etter tror jeg skal gå greit. Søndagen kommer jo i veien nå da. Det skader ivertfall ikke å spør synes jeg. 1
Gjest Eurodice Skrevet 1. juni 2013 #7 Skrevet 1. juni 2013 Vel, TS, du kan trekke en nyttig lærdom av denne historien. Slutt med hjemmeeksperimentering av håret, utført av ukyndige venninner. Frisører har fire års utdannelse, tenk over det. 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2013 #8 Skrevet 1. juni 2013 Venninna di gjorde det neppe med vilje, men det er jo kjempe kjedelig likevel. Men det vokser ut igjen ts:) Det er bare hår! Du kan jo være flittig å bruke bandanas, hårpynt etc i mellomtiden for å skjule det litt om det plager deg? Anonym poster: 1df18b525ba44a2ee3ce399e4c463ee5
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2013 #9 Skrevet 1. juni 2013 Man har vel ikke krav på det, men frisører bruker å like at kunder er fornøyde. Det spørs nok litt hvilken salong det er. Rundt der jeg bor er det som regel faste kunder og de vil gjerne ta opp igjen om det er noe som ikke er bra. Det beste er selvfølgelig å si ifra med en gang, men dagen etter tror jeg skal gå greit. Søndagen kommer jo i veien nå da. Det skader ivertfall ikke å spør synes jeg. *Å spørre* Anonym poster: e661255e3a43ccb8d153196c6e5e8d5d 2
Anglofil Skrevet 1. juni 2013 #10 Skrevet 1. juni 2013 Tråden er ryddet for personangrep. Yvonne (mod) 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #11 Skrevet 2. juni 2013 Vel, TS, du kan trekke en nyttig lærdom av denne historien. Slutt med hjemmeeksperimentering av håret, utført av ukyndige venninner. Frisører har fire års utdannelse, tenk over det. Bare for å pirke så har de 5mnd(privat) - 10mnd(offentlig) skole + 2år som lærling/juniorfrisør. Anonym poster: 846b1cecde1c790d3728c628700a0584 2
Gjest Eurodice Skrevet 2. juni 2013 #12 Skrevet 2. juni 2013 Bare for å pirke så har de 5mnd(privat) - 10mnd(offentlig) skole + 2år som lærling/juniorfrisør. Anonym poster: 846b1cecde1c790d3728c628700a0584 Ok, jeg tok i litt for mye der. Uansett har de frisørutdannelse. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #13 Skrevet 2. juni 2013 Syns det er rart at du lot en amatør gjøre noe slikt med håret ditt? Det er alltid en risiko. Og det visste du vel da du lot henne sette igang. Skylder ikke på henne, skylder på deg. Blondering er det værste man kan gjøre hjemme, til og med glansvask tar jeg hos frisør... Anonym poster: f8b83cc7d6692c79325824d548c82dc8
Anglofil Skrevet 2. juni 2013 #14 Skrevet 2. juni 2013 Tråden er ryddet for avsporing. Spørsmål eller kommentarer til moderering skal tas på ris og ros eller direkte på pm til moderator. Yvonne (mod)
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #15 Skrevet 2. juni 2013 Huff det hørtes slemt ut, men det er sant.. Vi var et par venninner hjemme hos en av oss og vi skulle stripe etterveksten min med en lys blondering jeg har brukt tidligere. (Jeg har lyst blondt naturlig hår, men på vinteren får jeg litt kommunegrå-aktig ettervekst) Jeg sa at hun kun skulle ta ut noen enkle striper som jeg har gjort før for et naturlig resultat. Når hun begynte tok hun utrolig mye midt oppå hodet mitt, jeg kunne ikke vaske det ut med en gang heller siden da blir det gult, så vi ventet en halvtime og vips, så hadde jeg kritthvitt hår med noen gule striper/flekker, mens nederste del av håret mitt var min naturlige farge. Jeg fikk bestilt meg time hos frisøren og jeg er ferdig der nå resultatet ble litt bedre men jeg fikk en svært lys askeblond farge uten gulkjær og min naturlige farge i tuppene.. Kan ikke si meg helt fornøyd :-( Akkurat nå føles det ut som verden går under, hehe! Men det jeg lurer på er om det vil bli litt bedre med tiden, for jeg synes det ser så forferdelig unaturlig ut nå, og jeg savner min gamle farge!! Hva skal jeg gjøre?! :-( Kommer det til å bli bedre når det vokser ut? Huffameien.. Dette er ikke gøy når jeg allerede sliter med selvbildet! Takker for svar på forhånd! Vil foresten ikke høre hvor dum jeg var, det er jeg 1000% klar over ... :-( *ANGRER* Anonym poster: 930c21bbf73da088efb23b58c5702a8e Det er jo ikke veninne di som bestemmer åssen blekinga i håret ditt blir;) hjemmebleking kan man fort bli gul/hvit. Men går jo ann å rette det opp, gjør det en gang til å strip resten av håret. Anonym poster: 397bf67a82c3ed3a73fce918b38fc5c9
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #16 Skrevet 2. juni 2013 Å anbefaller deg å ikke bruke hjemmebleking! har gjort det mange ganger selv, å har dårlig erfaring med det. Å husk att hjemmebleking er mye sterkerkere enn det frisøren bruker. Anonym poster: 397bf67a82c3ed3a73fce918b38fc5c9
Armitage Skrevet 2. juni 2013 #17 Skrevet 2. juni 2013 Det er jo ikke veninne di som bestemmer åssen blekinga i håret ditt blir;) hjemmebleking kan man fort bli gul/hvit. Men går jo ann å rette det opp, gjør det en gang til å strip resten av håret. Anonym poster: 397bf67a82c3ed3a73fce918b38fc5c9 Det bestemmes utifra hvor lenge man sitter med blekingen. Det blir lysere jo lengre man sitter med det i håret. Derfor sjekker frisøren håret innimellom inntil det er den lyshetsgraden man ønsker.
sml92 Skrevet 2. juni 2013 #18 Skrevet 2. juni 2013 Det bestemmes utifra hvor lenge man sitter med blekingen. Det blir lysere jo lengre man sitter med det i håret. Derfor sjekker frisøren håret innimellom inntil det er den lyshetsgraden man ønsker. Det jeg mente. frisøren kjenner på håret og sjekker fargen hele tiden om hvor lenge man skal sitte. Men det er ikke så lett med hjemme bleking. Mange som blir fin på håret å, men jeg blei det ikke
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #19 Skrevet 3. juni 2013 Vel, TS, du kan trekke en nyttig lærdom av denne historien. Slutt med hjemmeeksperimentering av håret, utført av ukyndige venninner. Frisører har fire års utdannelse, tenk over det. Nei, overhode ikke. Anonym poster: 1a740a1e8db9fe1111ddd7ee635bf979 1
Gjest Eurodice Skrevet 3. juni 2013 #20 Skrevet 3. juni 2013 Nei, overhode ikke. Anonym poster: 1a740a1e8db9fe1111ddd7ee635bf979 Hvis du hadde tatt deg bryet med å lese videre, ville du sett at jeg har kommentert i innlegg nr. 12 at jeg tok feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå