AnonymBruker Skrevet 1. juni 2013 #1 Skrevet 1. juni 2013 Jeg vurderer å begynne på Obagiprodukter og lurer på om man trenger en konsultasjonstime først da der de undersøker huden min, eller om jeg kan gå rett og kjøpe disse produktene der de selger dem? Anonym poster: 65f9811090bfad7625a46b0c53d6cbed
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2013 #2 Skrevet 1. juni 2013 Hei. Jeg vil advare deg mot Obagi. Så klart finnes det mange ulike erfaringer, men jeg vil fortelle om min. Jeg startet på Obagi nu-derm for å friske opp huden og bli kvitt litt smånupper. Gikk til konsultasjon ved Teresklinikken. Er 26, har fin hud foruten rødhet i kinn og en del føflekker. Jeg gikk på den snilleste kuren og i kun 6 uker, har man ikke særlig med pigmentflekker er det ikke behov for å ta kuren lenger enn det, men de anbefaler å vedlikeholde med noen av produktene. For det første hovnet jeg opp og så konstant solbrent ut. Dette er helt normalt, men jeg fant ut at det var for det meste "clear" som jeg reagerte på og kuttet ut dette produktet etter ca 3 uker. Etter 4 uker merket jeg små hvite lyse flekker i kinnene og sluttet derfor også med "blender" da denne i tillegg til "clear"inneholder hydroquinone... et blekemiddel som er omdiskutert. Tenkte først at det var hydroquinone som var synderen, men er ikke 100% sikker da det også kan være tretinoin(a-vitamin kremen) eller en kombinasjon. Tretinoin kuttet jeg ut etter ca 5-6 uker fordi jeg tenkte at det også kunne være denne som var årsaken. Nuppene ble borte(pga tretinoin, men kommer nok tilbake nå etterhvert), men huden er MYE mer ujevn i fargen nå enn før jeg startet på kuren. Sikkert mer tydelig fordi jeg har noe rødhet i kinnene mine fra før. Håper håper håper at dette ikke dreier seg om permanent pigment-tap, men at det vil bli bra igjen. Dette er sterke produkter og hvis man leser seg litt opp på det så kan de gjøre ganske mye skadelig for pigmentet i huden. Hvis man er fornøyd med effekten de kan gi(f.eks lysne pigmentflekker) så er dette produkter som må brukes regelmessig. Stopper du forsvinner resultatet. Jeg har lært en dyr lekse, også fra andre behandlinger, og kommer ikke igjen til å stole på private klinikker og produktene/behandlingene de selger. Er det for godt til å være sant så er det som oftest det. Igjen, leser du rundt på nettet så er det utrolig mange som er fornøyde med Obagi, men det handler om å være kritisk og det kan sjelden være bra å bruke så sterke og omdiskuterte ingredienser på huden. Anonym poster: e5601d729a0f48ccf5e0801a1a35eb3d
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #3 Skrevet 30. juni 2013 <br />Er det andre her som har dårlige erfaringer med Obagi? Jeg tenkte å prøvde det mot aknearr.<br /><br /><br />TSAnonymous poster hash: 65f98...bed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå