Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Badebuksa
Skrevet

Jeg kom til å tenke på dette. Min mor var jo gravid, og moren hennes der igjen. Jeg skal ikke si sikkert, men jeg tror oldemor også var gravid en eller annen gang.. :klo: Nå er søsteren min også gravid.. Tror dere det er arvelig? Eller er det bare tilfeldig?

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ren flaks tror jeg :gravid:

• Liker 2
Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg kom til å tenke på dette. Min mor var jo gravid, og moren hennes der igjen. Jeg skal ikke si sikkert, men jeg tror oldemor også var gravid en eller annen gang.. :klo: Nå er søsteren min også gravid.. Tror dere det er arvelig? Eller er det bare tilfeldig?

Det er nok bare tilfeldig. De har sikkert fått i seg noe de ikke har spist.

• Liker 12
Skrevet

Jeg ble født gravid. Så garantert arvelig.

• Liker 3
Gjest Badebuksa
Skrevet

Ok, takk for svar :) Virker som det er litt delte meninger da..

Skrevet

Nei, det er nok helt tilfeldig at du har en mor og til og med oldemor. Storken leverte barn til dem

Skrevet

Jeg har hørt at det er dobbelt så stor sjanse for å bli gravid hvis både farmora og mormora di har vært gravide. Så vær forsiktig!

• Liker 7
Skrevet

Dette med graviditet har nok ikke så mye med gener å gjøre, men mer med det sosiale miljøet man er oppvokst i.

• Liker 2
Skrevet

Tja min mann mener det er en slags allergisk reaksjon på sex... Man hovner noe så utrolig mye opp i magen...

• Liker 7
Skrevet (endret)

At jeg ikke har tenkt på det før..!

Dumme meg som trodde at det var en tilfeldighet at alle mine formødre - på et eller annet tidspunkt - har vært gravide. Og det til og med i samme periode som neste slekstledd har kommet til verden...! Jeg mener, det kan da ikke være tilfeldig at min mormor ble rammet av graviditet samme år som min mor ble født? Så enten er det arvelig - eller, kanskje det er et virus som smitter fra mor-barn i spedbarnsperioden, og slår ut 20-30 år senere?

Nobelprisen i medisin til KG. Just sayin'.

Edit: Leifer.

Endret av Uglen
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt at hvis man er jente så er det nesten dobbelt så stor sjanse for at man blir gravid enn om for eksempel er gutt

Anonym poster: c8bba4e62dffe8d7e95429f036768612

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener å ha blittt fortalt at det er mer arvelig for annenhver generasjon, så hvis du VET at mormoren din og søsteren din er eller har vært gravid, så kan du nesten regne med å få det du og.. OBS!OBS! flørting / forelskelse øker risikoen.

Anonym poster: 39908bb389ef8bd560586832eb5ad089

Skrevet

Tror det er kjønnsavhengig også. Virker ikke som det smitter over på mannfolk. Kan ikke fatte og begripe hvorfor..

Skrevet

Du sier noe der.. Har ikke tenkt over det før, men både min mor, BEGGE bestemødre og oldemødre har vært gravide faktisk -opptil flere ganger. Og tror du jammen ikke jeg "fikk det" i 2011. Så det ser ut til at det er veldig arvelig i min familie ihvertfall. Min bror har dog sluppet unna graviditet. Enn så lenge..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det at menn ikke blir gravide skyldes at de har oppfunnet en kur som de holder hemmelig for oss, og så indoktrineres vi fra vi er små med at graviditet og barn er livets mening og at det må en mann til for å oppnå det.

Hadde det ikke vært for denne ondsinnede konspirasjonen, ville ikke damer så mye som sett på menn en gang og rasen ville dødd ut. Sleipe mannfolk, ass!

Anonym poster: f7cf0e78c71a4ea6565c41b404f6c1ea

Skrevet

Det er veldig smittsomt iallefall!!

AnonymBruker
Skrevet

Tror bare det er 50% sannsynlig å bli gravid om mor var det før deg, fordi man arver jo 50% av genene fra far også og det tilhører jo skjeldenhetene at han er gravid. Hmm... Men om hans mor igjen var gravid hvordan påvirker det da arvelighetsregnestykket? Finnes det en Mendels lov for arv ved graviditet tro? Er det en dominant arvegang? Søsteren min er 50 og har aldri vært gravid så 100% arvelig er det ikke, men alle andre over 20 år i familien har vært gravide så kanskje det er en mutasjonsfeil hos min søster da? *vondt i hodet nå*

Anonym poster: 329a2c5ce17dd689081ff15abadedd78

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er sant at gutter får det sjeldnere enn jenter. De er kanskje immune? De kan i alle fall være bærere av sykdommen, min bror har nylig smittet en jente.

Jeg ser ut til å være utenfor faresonen foreløpig. Heldigvis.

Edit: skrifelif

Endret av hemulen
  • Liker 1
Skrevet

Hat hørt at det er svært smittsomt i venninnegjenger! Akkurat som synkronisert menstruasjon :o

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...