AnonymBruker Skrevet 1. juni 2013 #1 Skrevet 1. juni 2013 Jeg en en mann på 20 år og 187 høy, siden begynnelsen av april har jeg i snitt gått ned nesten 2 kg i uka, fra 100 til 86 kg. Dette har jeg gjort ved hjelp av lavkarbo og mye rolig trening. Den siste tiden (1-1,5 uker) har jeg begynt å trene hardere ettersom jeg føler jeg er i form til dette. I tillegg har jeg begynt å spise mer karbohydrater som knekkebrød og frukt, men har i ikke økt kaloriinntaket betydelig. På tross av dette har vekta vist de samme tallene de siste fire dagene, dette skjønner jeg ikke hvordan kan være mulig. Noen som har noen erfaringer eller tips å dele angående dette? Anonym poster: 69a3c8fd3c6353d70009b4af6fc3f213
Gjest Solsmil Skrevet 1. juni 2013 #2 Skrevet 1. juni 2013 vær litt mer tålmodig. du trenger ikke nødvendigvis å se resultater på vekta etter 4 dager
Snakkis Skrevet 1. juni 2013 #3 Skrevet 1. juni 2013 Muskler veier mer enn fett. Trener du vekter vil du gå opp i vekt.
Gjest Offensive Pie Skrevet 1. juni 2013 #4 Skrevet 1. juni 2013 Karbohydrater og trening gjør at kroppen holder mer vann, som også gjør at vekta viser litt mer. Det betyr ikke at du har hatt en reell vektøkning, bare at du har mer væske i kroppen. Du må vel i tillegg også nærme deg målvekt snart, med tanke på høyde? De siste kiloene går alltid tregere enn de første. 1
MacClassy Skrevet 1. juni 2013 #5 Skrevet 1. juni 2013 Du må vel i tillegg også nærme deg målvekt snart, med tanke på høyde? De siste kiloene går alltid tregere enn de første. Hadde et mål om å i hvertfall passere 85 før jeg vurdere å slutte, derfor er 86 et kjipt talle å pause på. Muskler veier mer enn fett. Trener du vekter vil du gå opp i vekt. Trener ikke med vekter, har trent litt styrke, men da kun med egen kroppsvekt som motstand. Mesteparten av treningen skjer til-fots i fjellet.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2013 #6 Skrevet 1. juni 2013 Det er normalt at vektnedgangen går litt i etapper, hold ut og fortsett, vekten vil begynne å krype nedover igjen. Du kan ikke forvente å gå ned såpass mye hver uke. Hva med å bare fokusere på å komme i god form og beholde spisevanene en stund til vektnedgangen begynner igjen. Kan også være lurt å bruke et målebånd. Jeg trodde at min vekt stod stille en evighet, men oppdaget at midjen og hoftene faktisk blir mindre selv om vekten står stille. Anonym poster: 426e031e0de72732e5f34066426cdfd3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2013 #7 Skrevet 1. juni 2013 Men hvorfor spiser du knekkebrød? Du kan ikke bruke lavkarbo som en kur for så å spise høykarbo igjen, du kommer ikke til å gå ned i vekt ig risikerer til og med å legge på deg, selv om du ikke øker kaloriene. Hvis du vil ha mer karbohydrater sats på de langsomme som lavkarbobrød, linser, bønner etc. Anonym poster: 426e031e0de72732e5f34066426cdfd3 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2013 #9 Skrevet 1. juni 2013 Det du bør tenke på er at vekten din må sees på over en periode på minst 2 uker, aller helst mer. Så vei deg på samme tid, om morgen på tom mage etter toalettbesøk hver 14 dag. Du har veldig gode resultater og kan ikke forvente at det skal opprettholdes. Det vil bli vanskeliger og vanskeligere av helt naturlige grunner. Anonym poster: 266e8435b2eabcfbc90fceb501f8c9b6
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2013 #10 Skrevet 1. juni 2013 Som andre her sier, har du kanskje gått ned, men vekten viser det samme fordi du inntar mer karbohydrater nå. Ett gram karbohydrat binder som sagt opptil 3 g vann, og det kan merkes på vekten. Jeg kan komme med et eksempel. Jeg spiser ikke lavkarbo, men også jeg merker vektøkning dersom jeg spiser mer karbohydrater enn vanlig. Forrige uke veide jeg det samme som jeg har veid de siste månedene. I dag tidlig veide jeg 1 kg mer. Årsaken er veldig enkel, jeg spiste mer karbohydrater enn vanlig på torsdag, og i går. I dag har jeg vært nede på det som for meg er et normalt nivå igjen, og jeg har flydd på do i ett i hele dag! Jeg gikk på vekten nå, like før jeg skrev dette, fordi jeg ville se at jeg ikke løy for deg. Vekten nå, som normalt sett skulle økt i løpet av dagen, viste nøyaktig det samme som den gjorde i morges, og jeg er sikker på at om jeg går på vekten i morgen tidlig, vil jeg være tilbake til samme vekt som jeg alltid har. Hvis du vil dobbeltsjekke vekten din, kutt ut karbohydratene for en dag eller to, og så sjekker du da. Jeg er temmelig sikker på at du da vil se forskjell på vekten. Anonym poster: ab6f780bedd76c876ad150692c2a10f0 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #11 Skrevet 2. juni 2013 Kanskje har du fått flere muskler? Det skjedde med meg, etter man kan si intensiv trening i en måned plutselig hadde jeg fått synlige muskler og vekta satt seg fast. Nesten uten karbohydrater. Anonym poster: 3546eeeedcbb9a05caec8387dc603f77
Gjest Ironically me Skrevet 2. juni 2013 #12 Skrevet 2. juni 2013 Gratulerer! Dette høres jo bra ut. Ikke se deg blind på vekta. kanskje kroppen har kommet i en situasjon hvor det går "tregere". Hvorfor skal du yttligere ned? Muskler og det visuelle ville jeg sett på som viktig, fremfor vekta. Trener du RYP?
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #13 Skrevet 5. juni 2013 Gratulerer! Dette høres jo bra ut. Ikke se deg blind på vekta. kanskje kroppen har kommet i en situasjon hvor det går "tregere". Hvorfor skal du yttligere ned? Muskler og det visuelle ville jeg sett på som viktig, fremfor vekta. Trener du RYP? Tusen takk Har en plan om å starte avsluttningsprosessen nå, lurer litt på hvordan risikoen for å gå opp i vekt igjen er. Hva er RYP? Anonym poster: 96d34d375cdc238b219d31c217f52c52
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #14 Skrevet 5. juni 2013 Tusen takk Har en plan om å starte avsluttningsprosessen nå, lurer litt på hvordan risikoen for å gå opp i vekt igjen er. Hva er RYP? Anonym poster: 96d34d375cdc238b219d31c217f52c52 Avslutningsprosess? Går du på dukan-dietten? Lavkarbo er en livsstil og ikke en diett, sjansen er stor for å legge på seg dersom du legger om til høykarbo igjen, men det er jo bare å prøve. Men ville nå heller råde deg til å legge om til en moderat lavkarbokost. Anonym poster: 426e031e0de72732e5f34066426cdfd3
MacClassy Skrevet 5. juni 2013 #15 Skrevet 5. juni 2013 Avslutningsprosess? Går du på dukan-dietten? Lavkarbo er en livsstil og ikke en diett, sjansen er stor for å legge på seg dersom du legger om til høykarbo igjen, men det er jo bare å prøve. Men ville nå heller råde deg til å legge om til en moderat lavkarbokost. Anonym poster: 426e031e0de72732e5f34066426cdfd3 Med avsluttiningsprosess tenker jeg på hvordan jeg spiser og trener i dag, litt annerledes å gå ned 2 kg/uke mot å holde stabil kroppsvekt. Jeg håper jeg kan spise litt poteter/pasta til middag, frokostblanding/brød til frokost og en sjokolade/is engang i blant. Er dette helt utenkelig om jeg skal holde vekta?
Gjest *MaggieQ* Skrevet 5. juni 2013 #16 Skrevet 5. juni 2013 Med avsluttiningsprosess tenker jeg på hvordan jeg spiser og trener i dag, litt annerledes å gå ned 2 kg/uke mot å holde stabil kroppsvekt. Jeg håper jeg kan spise litt poteter/pasta til middag, frokostblanding/brød til frokost og en sjokolade/is engang i blant. Er dette helt utenkelig om jeg skal holde vekta? Til syvende og sist kan du spise hva du enn vil så lenge du går i kaloriunderskudd/ligger på 0. Jeg spiser både sjokolade, iskrem, ris etc og vekta mi rikker seg ikke.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #17 Skrevet 5. juni 2013 Med avsluttiningsprosess tenker jeg på hvordan jeg spiser og trener i dag, litt annerledes å gå ned 2 kg/uke mot å holde stabil kroppsvekt. Jeg håper jeg kan spise litt poteter/pasta til middag, frokostblanding/brød til frokost og en sjokolade/is engang i blant. Er dette helt utenkelig om jeg skal holde vekta? Du bør i tilfelle trappe opp forsiktig og finne et nivå du kan holde deg på. Noen utskeielser innimellom er ikke noe problem, men det er nok lurt å begrense karnohydratene til daglig. Men du må nesten prøve deg frem, det er individuelt hva som fungerer. Men pass på å ikke falle tilbake til gamle synder. Anonym poster: 426e031e0de72732e5f34066426cdfd3
Gjest Ironically me Skrevet 5. juni 2013 #18 Skrevet 5. juni 2013 RYP er et treningsprogram/ kalkulator. se på tn.no. De selger sefølgelig noe dittdatt, MEN nederst på siden er det forum, treningskalkulatorer og øvelsesguide. Det som er genialt - og egentlig helt naturlig er at du skal ha et program og trene etter. Så slipper du å trene ustrukturert, eller kukerundtsyndromet, som det heter i enkelte kretser. Uansett, som flere andre her har nevnt. Det beste er å gjøre det som livstil. Graden bestemmer jo du.
MacClassy Skrevet 5. juni 2013 #19 Skrevet 5. juni 2013 RYP er et treningsprogram/ kalkulator. se på tn.no. De selger sefølgelig noe dittdatt, MEN nederst på siden er det forum, treningskalkulatorer og øvelsesguide. Det som er genialt - og egentlig helt naturlig er at du skal ha et program og trene etter. Så slipper du å trene ustrukturert, eller kukerundtsyndromet, som det heter i enkelte kretser. Uansett, som flere andre her har nevnt. Det beste er å gjøre det som livstil. Graden bestemmer jo du. Skjønner. Nei, jeg har ikke brukt noe treningsprogram eller fast diett eller noe slikt, men jeg er tidligere idrettsutøver og har god peiling på hvordan trene riktig, selv om jeg ikke har gjort det på en stund. Dessuten har jeg et miljø med idrettsutøvere rundt meg som definitivt hjelper på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå