Gå til innhold

hvordan få på klokkereim?

Anbefalte innlegg

Gjest Sobril
Skrevet

Holder på å bli gal. Jentungen har en klokke med reimer av gummi. Den ene har falt av og jeg prøver nå febrilsk å få den på igjen.

Jeg får stangen til reimen under klokka på begge sider, men den ene vil ikke inn i hullet. Har forsøkt med kakegaffel og nål. Den vil IKKE smette på plass.

Finnes det en enklere måte?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

er det kanskje noe rusk inni hullet?

Anonym poster: 78a54941908bdb4b202023168d56bfaa

AnonymBruker
Skrevet

Er stiften hel? De selger slike på f.eks. clas ohlson. Noen ganger må du vrikke litt på den før den går på plass, spesielt med gummireimer er min erfaring da den har lettere for å sette seg litt fast i reimen. Hvis det absolutt ikke går vil jeg anbefale deg å stikke innom en gullsmed, er de snille nok så gjør de dette gratis :)

Anonym poster: 4983752ddef511d9dae223aabb9454b8

Gjest Eurodice
Skrevet

Er stiften hel? De selger slike på f.eks. clas ohlson. Noen ganger må du vrikke litt på den før den går på plass, spesielt med gummireimer er min erfaring da den har lettere for å sette seg litt fast i reimen. Hvis det absolutt ikke går vil jeg anbefale deg å stikke innom en gullsmed, er de snille nok så gjør de dette gratis :)

Gullsmed? Du mener vel urmaker?

AnonymBruker
Skrevet

Strengt tatt har vel disse ofte blitt slått sammen i dagens samfunn? Nå vet ikke jeg hvordan det er hvor du bor, men her er det stort sett gullsmeder som selger klokker.

Anonym poster: 04d933812c5679f0b88102362c8547c0

AnonymBruker
Skrevet

Nei, men jeg kan godt kalle det klokke og smykkebutikk hvis du mener det blir mer rett. Jeg er gullsmed og har byttet utallige batterier, stifter og reimer og utført mindre reparasjoner på klokker. Trenge ikke en gang å være gullsmed eller urmaker for å gjøre dette, de fleste butikkansatte i klokke og smykkebutikker får opplæring i å skifte batteri, stifter, reimer og korte lenker :)

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

*slettet*

Endret av hfthomas

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...