AnonymBruker Skrevet 1. juni 2013 #1 Skrevet 1. juni 2013 Gutter har det så gøy! Jeg vil også Jenter er fulle av bekymringer, mens gutta bare nyter livet. Flere som har samme oppfatning? Anonym poster: 289658aa850e20dd23d42cf2c7c82692 6
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2013 #2 Skrevet 1. juni 2013 Nei, og du tar feil Anonym poster: 7f47c004180c3568b0500f7cbb99d7b7 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2013 #3 Skrevet 1. juni 2013 Og forresten jenter har det så lett i livet, støter de på problemer kan de bare dra frem puppene så er problemet løst Anonym poster: 7f47c004180c3568b0500f7cbb99d7b7
kattepus89 Skrevet 1. juni 2013 #4 Skrevet 1. juni 2013 Kjenner nok av jenter som til tider lever litt VEL bekymringsløst... Kredittgjeld, festing, tar ikke ansvar.. Jæh Men mange jenter kan nok lære litt av gutta ja Derfor jeg liker best å henge med dem foran jenter. Ingen drama, kun gøy 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2013 #5 Skrevet 1. juni 2013 Kom til onkel, sa dem. Og til onkel jeg kom. Det ble gøy. Ble fin på vin og. Så kom jeg på at jeg ikke hadde spist middag, og deretter ble det heller litt mer ufint. Så da gikk jeg hjem. Anonym poster: 8a3ea13c0388b0909026d35a9a869fe6
Gjest Gorgonzola Skrevet 1. juni 2013 #6 Skrevet 1. juni 2013 Tja, noe må vi også ha som kompensasjon for altfor lav pulefrekvens, sånn generelt...... 1
Gjest Herr Heftig Skrevet 1. juni 2013 #7 Skrevet 1. juni 2013 Jeg vet. Jenter gjør jo aldri noe (jeg synes er) gøy.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2013 #8 Skrevet 1. juni 2013 Hvorfor så full av bekymring da? Anonym poster: 8a3ea13c0388b0909026d35a9a869fe6
skreppamedleppa Skrevet 1. juni 2013 #9 Skrevet 1. juni 2013 Nå ja, en får det ikke gøyere enn en gjør det selv, at man lever et lite spennende og forutsigbart liv fult av bekymringer handler vel stort sett hva du gjør det til. Over den glatte generaliseringen så er vel kvinner mer hekta på at alt skal kunne planlegges ned til den minste detalj, styre og stelle hjemme på den "riktige" måten. Har hørt om en undersøkelse i usa som viste at menn bruker 90 minutter mer per dag på å ha det gøy enn kvinner, om det er annerledes her i Norge vet jeg ikke, men det er vel mest nærliggende å tro at det er ganske likt. Hos mange kvinner må huset være strøkent før en kan gjøre andre ting, ikke bare huset men en bør gjerne pynte seg i 2 timer før en tar seg en tur på cafeen og sitter å skravler og da blir det jo litt mindre tid til å ha det "gøy". En må alltid prioritere, og en bør alltids finne ut av hva som er viktigst for deg, er det viktigst for deg at huset er gullende rent til enhver tid og alltid ha hjemmelaget middag 7 dager i uken og hjemmelagde boller å servere svigermor så blir det også mindre tid til å ha det gøy, med mindre en synes det er gøy å vaske å bake boller. Og der er vi inne på noe, hva er det som er gøy for deg, er det å bake og sitte på cafe og slarve, ha venneselskap, å kjøre motocross, spille dataspill eller poker, gå på fotballkamp eller litt av alt? Finn ut av hobbyene å prioriter de , fremfor å si kvinner bekymrer seg og menn har det gøy For meg personlig så kan jeg godt prioritere å ha det gøy (det som er gøy for meg som fjellturer, fiske, venner, film, natur, spill, etc) fremfor å være "flinkis" hele tiden, ta ting litt på sparket og være livsnyter men det har aldri kommet noe gale ut av å finne den gylne balansen mellom ansvar og frihet 4
Gjest Faerunpedia Skrevet 1. juni 2013 #10 Skrevet 1. juni 2013 Tja, jeg føler mange kvinner blir slik når de er rundt tretti, da er det plutselig kun cafeturer, hjemmebesøk og strikking som gjelder. Og dersom man finner på noe som teoretisk er litt risikabelt får man ofte litt sånn "er det ikke på tide å bli voksen?"-blikk. Men det er jo opp til deg ts. Det er ikke slik at du må bekymre deg for alt mulig selv om du er jente.
Botch Skrevet 1. juni 2013 #11 Skrevet 1. juni 2013 (endret) Akk ja, jeg skulle ønske jeg var en gutt, altså. Å bare nyte livet uten bekymringer… Endret 1. juni 2013 av Botch 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2013 #12 Skrevet 1. juni 2013 Skulle gjerne hatt hjernen til menn når det gjaldt husarbeid. Vi kvinner ser jo detaljert skitten og støvet, mens menn aldri ser det. De ser heller ikke bossbøtta som begynner å bli full, gresset ute begynner å bli høyt, på tide og skifte bildekk, på tide male huset, på tide pusse opp litt inne. Vi kvinner ser slikt og irriterer oss over det til det blir gjort. Så er vi fornøyde helt til neste prosjekt dukker opp. Evig runddans det der. Vi vil så gjerne ha det fint og ordentlig, for det er vi opplært til, eller hjernevasket, eller er det genene??? Uansett menn bekymrer seg fint lite om husvasken, om kaka man burde lage til ungens selskap, invitere gjerne gjester også? Men kvinner planlegger 6 mnd før poden fyller året, pynter huset til jul i august ( inne i hodet ) lager gjesteliste til podens konfirmasjon som er om 11 år.... Og noen lurer på hvorfor kvinner og menns hjerne er forskjellig??? Anonym poster: 860a9553937e125db14568c7c3848b5c
Gjest Faerunpedia Skrevet 1. juni 2013 #13 Skrevet 1. juni 2013 Skulle gjerne hatt hjernen til menn når det gjaldt husarbeid. Vi kvinner ser jo detaljert skitten og støvet, mens menn aldri ser det. De ser heller ikke bossbøtta som begynner å bli full, gresset ute begynner å bli høyt, på tide og skifte bildekk, på tide male huset, på tide pusse opp litt inne. Vi kvinner ser slikt og irriterer oss over det til det blir gjort. Så er vi fornøyde helt til neste prosjekt dukker opp. Evig runddans det der. Vi vil så gjerne ha det fint og ordentlig, for det er vi opplært til, eller hjernevasket, eller er det genene??? Uansett menn bekymrer seg fint lite om husvasken, om kaka man burde lage til ungens selskap, invitere gjerne gjester også? Men kvinner planlegger 6 mnd før poden fyller året, pynter huset til jul i august ( inne i hodet ) lager gjesteliste til podens konfirmasjon som er om 11 år.... Og noen lurer på hvorfor kvinner og menns hjerne er forskjellig??? Anonym poster: 860a9553937e125db14568c7c3848b5c Jeg er ifølge deg ingen kvinne, men det jeg ikke skjønner er hvorfor må alt være så perfekt? Hvorfor ikke stresse ned litt?
skreppamedleppa Skrevet 1. juni 2013 #14 Skrevet 1. juni 2013 Skulle gjerne hatt hjernen til menn når det gjaldt husarbeid. Vi kvinner ser jo detaljert skitten og støvet, mens menn aldri ser det. De ser heller ikke bossbøtta som begynner å bli full, gresset ute begynner å bli høyt, på tide og skifte bildekk, på tide male huset, på tide pusse opp litt inne. Vi kvinner ser slikt og irriterer oss over det til det blir gjort. Så er vi fornøyde helt til neste prosjekt dukker opp. Evig runddans det der. Vi vil så gjerne ha det fint og ordentlig, for det er vi opplært til, eller hjernevasket, eller er det genene??? Uansett menn bekymrer seg fint lite om husvasken, om kaka man burde lage til ungens selskap, invitere gjerne gjester også? Men kvinner planlegger 6 mnd før poden fyller året, pynter huset til jul i august ( inne i hodet ) lager gjesteliste til podens konfirmasjon som er om 11 år.... Og noen lurer på hvorfor kvinner og menns hjerne er forskjellig??? Anonym poster: 860a9553937e125db14568c7c3848b5c VI??? Please, ta meg ut av den ligningen der er du vennlig.. 4
Jolene Skrevet 1. juni 2013 #15 Skrevet 1. juni 2013 VI??? Please, ta meg ut av den ligningen der er du vennlig.. Ta meg ut av den ligningen også!
makkapakka Skrevet 1. juni 2013 #16 Skrevet 1. juni 2013 ikke rar jeg liker menn bedre enn damer. Jeg slipper å høre på alle problemene, og det er sant de gjør og finner på mye gøy
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2013 #17 Skrevet 1. juni 2013 Dere som ikke liker å være sammen med andre kvinner omgås bare feil kvinner. Jeg hadde samme oppfatning før, men det finnes jammen en drøss av morsomme og sære jenter også, som ikke tar seg selv høytidelig eller lager drama for den minste ting. Anonym poster: 383880e6ee8466061c461603dd711a3d 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2013 #18 Skrevet 1. juni 2013 Skulle gjerne hatt hjernen til menn når det gjaldt husarbeid. Vi kvinner ser jo detaljert skitten og støvet, mens menn aldri ser det. De ser heller ikke bossbøtta som begynner å bli full, gresset ute begynner å bli høyt, på tide og skifte bildekk, på tide male huset, på tide pusse opp litt inne. Vi kvinner ser slikt og irriterer oss over det til det blir gjort. Så er vi fornøyde helt til neste prosjekt dukker opp. Evig runddans det der. Vi vil så gjerne ha det fint og ordentlig, for det er vi opplært til, eller hjernevasket, eller er det genene??? Uansett menn bekymrer seg fint lite om husvasken, om kaka man burde lage til ungens selskap, invitere gjerne gjester også? Men kvinner planlegger 6 mnd før poden fyller året, pynter huset til jul i august ( inne i hodet ) lager gjesteliste til podens konfirmasjon som er om 11 år.... Og noen lurer på hvorfor kvinner og menns hjerne er forskjellig??? Anonym poster: 860a9553937e125db14568c7c3848b5c Men alt det kan du jo ta ansvar for? Hver gang hjerna begynner å gnåle om at nå står oppvasken over benken så sier du strengt til deg selv (bruk slik stemme du ville brukt om treåringen finner på at å slå broren i hodet med lekebiler er gøy) at "nei, fy!" Og så gjentar du til du har programmert deg selv om. Jeg bor alene og har lite tendens til å se det imperfekte. Men jeg har likevel sagt til meg selv at du får pokker ikke lov å prioritere husarbeid over noe. Altså, alt skal prioriteres høyere enn husarbeid. Så hva om jeg ikke har rene klær? Bruk dem en dag til! Kan jo vaske mens jeg er på jobb? Nå er det feks finevær og jeg har ikke gjort en ting inne (bortsett fra å lage mat, som går under "gøy" i min verden) på minst to uker. Støvet flyter. Men jeg har for lengst forbudt meg selv å bry meg om det. :D Anonym poster: 5da55a96cd99c1b3c8da80f062e4332d 1
Gjest Kalkunen Skrevet 1. juni 2013 #19 Skrevet 1. juni 2013 Du må ikke glemme det da at om alle jenter skal tenke sånn å joine gutta på alt, så oversvømmer dere dynamikken og ødelegger alt og det blir akkurat som nå. At gøy skapes når menn får hope seg sammen uten for mange kvinnfolk.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2013 #20 Skrevet 1. juni 2013 Det hjelper jo som regel å ikke ha for store forventninger til sine egne forestillinger, som når en da ser for seg alt mulig mange år fremover. Å ligge listen så perfeksjonert må jo nesten by på en del skuffelser. Og alt skal prioriteres over husarbeid? Noen har støv på hjernen. Andre har ikke. Et sunt forhold til støv er jo bra, men et usunt forhold er jo ikke så veldig mye bedre. Anonym poster: 8a3ea13c0388b0909026d35a9a869fe6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå