Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en jente på 15 år og har kjøpt meg en scooter til 20 000. Pappa har betalt denne inntil videre. Har en deltidsjobb utenom skolen hvor jeg tjener ca. 2000 i måneden. Nå har jeg klart å spare opp til 10 000 og vil gjerne overføre disse til min fars konto. Hvordan gjør jeg dette på billigst måte? Å ta ut penger for å så gi dem videre i kontanter er utrolig tungvindt fordi jeg får bare tatt ut 1000 av gangen fordi jeg er så ung. Har heller ikke nettbank. Om jeg ber om de kan gjøre det i banken, vil dette koste noe? Isåfall hvor mye da? Hva foreslår dere jeg gjør?

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er en jente på 15 år og har kjøpt meg en scooter til 20 000. Pappa har betalt denne inntil videre. Har en deltidsjobb utenom skolen hvor jeg tjener ca. 2000 i måneden. Nå har jeg klart å spare opp til 10 000 og vil gjerne overføre disse til min fars konto. Hvordan gjør jeg dette på billigst måte? Å ta ut penger for å så gi dem videre i kontanter er utrolig tungvindt fordi jeg får bare tatt ut 1000 av gangen fordi jeg er så ung. Har heller ikke nettbank. Om jeg ber om de kan gjøre det i banken, vil dette koste noe? Isåfall hvor mye da? Hva foreslår dere jeg gjør?

Takk for svar!

Om jeg ikke tar helt feil så kan vel din far ta ut penger av din konto som han vil til du er myndig?

Anonym poster: b5bc1f5667dcaa6526612eb5e7eeeaa9

Gjest Offensive Pie
Skrevet

Bruker du og din far samme bank? I så fall vil de aller fleste banker overføre uten gebyrer :)

Skrevet

Problemet er at foreldrene mine er utrolig kjipe og vil at jeg skal gjøre dette selv. (det er derfor jeg er her, hehe) Pappa vil egentlig ikke ha noe med det å gjøre, han vil bare ha pengene sine.

Skrevet

Offensive Pie: Ja, vi har samma bank. Koster det ingeting da? Er litt skeptisk.

Skrevet

Hvis dere har samme bank tror jeg du kan gå i banken og gjøre det gratis. Husk å ha med kontonummeret til faren din, samt ditt eget fødselsnummer.

Skrevet

Shophia.: Så flott, da er det jo ingen problem da! Jeg skal huske det, ja :)

Takk for svar!

AnonymBruker
Skrevet

Enkelte banker tar gebyrer, andre er kostnadsfrie... Men koster max en 50-lapp å få de til å overføre i banken for deg...

Anonym poster: bdcc32e58235e45328c9149147c4f094

Skrevet

Du kan jo også spørre banken om du kan få opprettet nettbank? Når du er 15 så har du råderett over egne penger, så jeg tror ikke det skal være noe problem å få nettbank.

Skrevet

Han vil ha pengene sine, men vil ikke hjelpe deg å overføre? Merkelig..

Kan jo ikke forvente at en på 15 kan dette.

Bor du nærme banken din? Da kan du dra innom dem og fortelle at du vil overføre penger til faren din sin konto og de vil hjelpe deg. Husk at du trenger kontonummeret til faren din :)

Har du nettbank og gjør det hjemme, så logg deg inn, gå på betalinger, sett inn kontonr til faren din, skrive noe i "meldingsboksen" og trykk inn summen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Shophia.: Så flott, da er det jo ingen problem da! Jeg skal huske det, ja :)

Takk for svar!

Du kan jo bare ringe/gå innom banken din og spørre? Forklar det slik du gjør her og spør om det går ann å overføre direkte og om det koster noe. Banker liker kunder, så de forklarer villig vekk.

Vil tro at foreldrene dine tenker du kan lære av å gjøre det selv (og det gjør du jo) men de kunne godt ha forklart hvordan en vanligvis overfører penger - ingen lærer noe uten å se andre gjøre det eller få det forklart. :)

Anonym poster: da5bf646a7faa68aa7f0935422abe0eb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han vil ha pengene sine, men vil ikke hjelpe deg å overføre? Merkelig..

Kan jo ikke forvente at en på 15 kan dette.

Bor du nærme banken din? Da kan du dra innom dem og fortelle at du vil overføre penger til faren din sin konto og de vil hjelpe deg. Husk at du trenger kontonummeret til faren din :)

Har du nettbank og gjør det hjemme, så logg deg inn, gå på betalinger, sett inn kontonr til faren din, skrive noe i "meldingsboksen" og trykk inn summen.

Jeg synes også det er rart at han ikke er behjelpelig, men jeg hadde absolutt forventet at en 15-åring hadde klart dette selv. Noe annet er en fornærmelse mot 15-åringer. Jeg hadde nettbank fra jeg var 13 år, siden jeg hadde min egen jobb. Vennene mine hadde også det.

Anonym poster: 3bfc47260b64840191e4192c3858f7f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...