Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på ferie og kommer til å ta maaange bilder. Hadde i utgangspunktet ikke tenkt å ta med pc'en min, men det er vel eneste måten å få tømt minnekortet til kameraet på? Kan jo kjøpe ekstra minnekort forsåvidt.

Anonym poster: 30c0c15702b743353feede81c7777b70

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor opprettet du en helt ny tråd? Du svarte jo deg selv :)

Anonym poster: 20d81c1371c4b4c3adf42b64bd59cf27

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor opprettet du en helt ny tråd? Du svarte jo deg selv :)

Hehe lurte på hva andre gjør:p

Anonym poster: d8879cb6140a4c04fb551669337badef

Skrevet

Jeg har som regel med PC'en, men om jeg mot formodning ikke skal ha den med tar jeg med ekstra minnekort.

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp et ekstra minnekort du.

Skrevet

Jeg har flere minnekort. Og de fleste er såpass store at jeg kan ta mange tusener bilder før de blir fulle.

Har uansett alltid med meg flere minnekort på ferie, og iPad med overføringskabel og Dropbox. En liten forsikring mot at minnekort blir ødelagt eller kamera forsvinner med alle bildene.

Skrevet

Jeg fotograferer mye, og har som regel med meg Mac. Skal snart til London på shoppingferie, og da dropper jeg Macen for å spare vekt, og tar heller med meg ekstra minnekort. Så det spørs jo egentlig om du vil drasse på et par ekstra kilo eller ikke.

Skrevet (endret)

Man bør alltid ha flere minnekort. Aller helst ett for hver dag (pluss et par reservekort) hvis man ikke har muligheter for å få tømt kortet underveis. Og selv om man tømmer kortet underveis så bør man alltid ha flere minnekort uansett. Minnekort varer ikke evig, og det er så uendelig surt hvis et kort skulle daue og man ikke har flere.

Heller flere små enn få store, det er noe med å ikke putte alle eggene i samme kurv.

Endret av Zzyzx
AnonymBruker
Skrevet

Man bør alltid ha flere minnekort. Aller helst ett for hver dag (pluss et par reservekort) hvis man ikke har muligheter for å få tømt kortet underveis. Og selv om man tømmer kortet underveis så bør man alltid ha flere minnekort uansett. Minnekort varer ikke evig, og det er så uendelig surt hvis et kort skulle daue og man ikke har flere.

Heller flere små enn få store, det er noe med å ikke putte alle eggene i samme kurv.

Et minnekort dauer ikke av seg selv.

Har du med deg 40 minnekort på en 3ukers ferie?

Anonym poster: 7352476194bbd7dcbc0f629467f5527b

Skrevet

Et minnekort dauer ikke av seg selv.

Har du med deg 40 minnekort på en 3ukers ferie?

Anonym poster: 7352476194bbd7dcbc0f629467f5527b

Ånei? Du burde ta deg en prat med et par av minnekortene mine, du. De burde bli fortalt at de ikke skal daue av seg selv. Spørs om de hører etter da, de er jo tross alt daue.

Nei, jeg har ikke med meg 40 minnekort på en ferie på tre uker, da har jeg andre løsninger for å få tømt dem. Det er dog ikke uvanlig at jeg har med en mappe med rundt 10 minnekort på tur. Koster ikke så mye i innkjøp heller siden jeg bruker 4GB-kort sånn for det meste.

Eksempel på brukbart kort til lite penger.

Skrevet

Nå finnes det minnekort med lagringskapasitet på 256 GB, ca 256000 bilder hvis hvert bilde er på 1 MB. Tror du klarer deg med ett sånt på ferie.

Skrevet

Jeg bruker heller flere små minnekort, enn ett stort. Hvis noe skulle skje med minnekortet, eller hvis kameraet skulle bli stjålet, så har jeg allikevel de fleste av bildene mine :)

• Liker 1
Skrevet

Ånei? Du burde ta deg en prat med et par av minnekortene mine, du. De burde bli fortalt at de ikke skal daue av seg selv. Spørs om de hører etter da, de er jo tross alt daue.

Nei, jeg har ikke med meg 40 minnekort på en ferie på tre uker, da har jeg andre løsninger for å få tømt dem. Det er dog ikke uvanlig at jeg har med en mappe med rundt 10 minnekort på tur. Koster ikke så mye i innkjøp heller siden jeg bruker 4GB-kort sånn for det meste.

Eksempel på brukbart kort til lite penger.

Kjøp deg minnekort til litt mer enn 40 kroner så skal du se de varer i mer enn 1 uke før de tar kvelden, det jeg har selv er 6 år gammelt og funker like fint enda, men det kostet litt mer enn 40 kroner

Skrevet (endret)

Det er ikke nødvendigvis prisen som avgjør om kortet lever lenge eller ikke, hadde det vært det så ville jeg aldri linket til et billig minnekort. Fint at du aldri har opplevd at et kort dør mens du bruker det, men det har altså jeg, og det på ganske kjipe tidspunkt. Bildene får jeg aldri igjen. To ganger er nok til at jeg heller tar med meg noen kort for mye.

Sånn til opplysning så lever de tre år gamle, og godt brukte Transcendkortene mine fremdeles. De kjøpte jeg for 16 kroner stykket på tilbud/opphørssalg.

Endret av Zzyzx
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...