Gå til innhold

Stram og glad mamma-trening!

Nuttapia

Anbefalte innlegg

Gjest Duftlys

Jeg vil være med! Fikk baby i mars. Gikk opp lite i svangerskapet da jeg var overvektig fra før. Etter fødsel veier jeg nå ca 8 kg mindre enn da jeg ble gravid, men føler alt henger og slenger :laugh::fnise: Prøver å være aktiv på dagen med å gå/jogge med vogn, men har hatt en periode nå hvor minien nekter å roe seg i vogna men bare hyler. :wow::(:sjokkert: Får håpe det bare er en fase. Ellers er min utfordring at jeg spiser for lite skikkelig mat,får lavt blodsukker og hiver innpå drittmat i stedet. Må si jeg merker at å ha permisjon fører til en slurver lettere med kostholdet. Alltid en anledning til å kose seg. Får la den kosen framover bli kun pepsi max så jeg ikke ender opp som den dundra! Jeg trenger å gå ned 12 kg. Da er jeg fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var nære på! :ler:

Veldig nære;-) Men må ikke la meg "lokke" av de 20 000, viktig å støtte gubben her. Er han flink, må jeg være flink og. Mye lettere når man er to:-D

Eksempel til middag i går: Han har lagd seg en regel om at han skal spise bare halvparten av det han pleier. Og det føles veldig rart hvis jeg spiser det dobbelte av han, så da blir det automatisk at jeg begrenser litt inntaket jeg og. Forsyner meg ikke en gang til når han legger igjen halve biffen, for å si det sånn... Bikkja er storfornøyd, haha!! Dessuten - jeg kan jo ikke drikke Munkholm til middag når han ikke gjør det. Men kommer til å savne mine kjære iskale Munkholm Bayer, altså. Har noen på kjøla som jeg skal snike i meg når han er ute;-)

Fin overraskelse på morran her: vekt 66,3 kg! 1,3 kg igjen til vektmålet:-D Buksa er løsere og magen begynner å bli litt mer definert. Klapp på skuldra til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være med! Fikk baby i mars. Gikk opp lite i svangerskapet da jeg var overvektig fra før. Etter fødsel veier jeg nå ca 8 kg mindre enn da jeg ble gravid, men føler alt henger og slenger :laugh::fnise: Prøver å være aktiv på dagen med å gå/jogge med vogn, men har hatt en periode nå hvor minien nekter å roe seg i vogna men bare hyler. :wow::(:sjokkert: Får håpe det bare er en fase. Ellers er min utfordring at jeg spiser for lite skikkelig mat,får lavt blodsukker og hiver innpå drittmat i stedet. Må si jeg merker at å ha permisjon fører til en slurver lettere med kostholdet. Alltid en anledning til å kose seg. Får la den kosen framover bli kun pepsi max så jeg ikke ender opp som den dundra! Jeg trenger å gå ned 12 kg. Da er jeg fornøyd!

Velkommen!!!

Den fasen der kjenner jeg og til. Ikke spesielt happy Vesla her heller om dagen, har begrensa trilleturene veldig... Satser også på at det går over, tenkte å kjøpe en sånn bøyle med leker til vogna, forhun digger babygymmen sin, så det kan muligens hjelpe:-)

Merker at det er lett å snike i skapene når man er hjemme, ja... Her har løsningen blitt å tømme alle skap for snikemat. Kun sunne ting i skapene mine nå. Her en dag fant jeg ikke noe å knaspre på, så endte opp med å gå rundt å tygge på tørre knekkebrød fordi jeg var fysen... Hihi

Lykke til - blir moro å følge deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, Tina! Flinka :laugh:

Hei Duftlys, hjertelig velkommen :hallo:

Ikke lett det der med vogn og soving. Jeg må vente til en stund etter at Ed har spist grøt, til jeg VET at han sovner i vogna. Ikke snakk om å ligge der noe særlig når han er våken. Jeg har alltid med meg bæreselen, så da tar jeg han opp i den hvis det blir helt krise. Resultatet er at han blir skikkelig trøtt, og sovner godt etterpå :jepp:

Så bra at du har gått ned, Duftlys! 12 kilo til, det klarer du! Her heier vi på hverandre :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Veldig nære;-) Men må ikke la meg "lokke" av de 20 000, viktig å støtte gubben her. Er han flink, må jeg være flink og. Mye lettere når man er to:-D

Eksempel til middag i går: Han har lagd seg en regel om at han skal spise bare halvparten av det han pleier. Og det føles veldig rart hvis jeg spiser det dobbelte av han, så da blir det automatisk at jeg begrenser litt inntaket jeg og. Forsyner meg ikke en gang til når han legger igjen halve biffen, for å si det sånn... Bikkja er storfornøyd, haha!! Dessuten - jeg kan jo ikke drikke Munkholm til middag når han ikke gjør det. Men kommer til å savne mine kjære iskale Munkholm Bayer, altså. Har noen på kjøla som jeg skal snike i meg når han er ute;-)

Fin overraskelse på morran her: vekt 66,3 kg! 1,3 kg igjen til vektmålet:-D Buksa er løsere og magen begynner å bli litt mer definert. Klapp på skuldra til meg.

Whaaaat? Definert mage?! Tina! Det er kjempebra. :D Jeg må drømme lenge om definert mage altså. :ler:

Det er veldig kjekt å være to om målene. Jeg prøver å motivere samboer til å bedre kostholdet, kutte ut øl og være mer aktiv. Han er i en litt dårlig periode nå og siden han spiser som en hest så er det litt vanskelig å få han til å kutte på måltidene. Jeg får være flinkere å lage til mat ofte. :) Men ølla, den må jeg drømme lenge om å få han til å kutte. :ler: Selv om at alkoholutåndingen gir meg migrene.

Ikke at jeg har noe ønske om å bli puppeguri, men samboer har lovt meg silikon. Jeg er mer eller mindre en pinne med litt rompe og har alltid ønsket meg større. Det har vært merkbart for alle siden det første pappa sa når jeg fortalte om graviditeten var at nå får jeg jo endelig større pupper. :ler:

Så om jeg tørr å fullføre operasjonen så lurer jeg på om det blir mer former på meg i løpet av høsten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Velkommen hit duftelys! :)

Så flink du er som er under startvekta di og 12 kg skal du nok klare. Jeg har alltid hatt kjempedårlig motivasjon til å trene, men merker at jeg blir skikkelig gira av å dele med dere og lese hva dere andre gjør. :)

Og til snikmat her i huset har jeg rosiner og mandler, og jeg har byttet ut brus med bris/farris evt saft. Kjøpte et sånn plast"beger" på Glass Magasinet med lokk og sugerør. Det holder drikken kald lenge og er stor så genial å ha. Værtfall om du ammer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest asanti

Jeg kjemper forresten mot et enormt søtsug i disse dager. Den søte djevelen vi kvinner blir utsatt for en gang i måneden har meldt sin retur. Har lyst på ALT!

Flaks at jeg skal feire bursdag i morgen å lage makroner idag. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjemper forresten mot et enormt søtsug i disse dager. Den søte djevelen vi kvinner blir utsatt for en gang i måneden har meldt sin retur. Har lyst på ALT!

Flaks at jeg skal feire bursdag i morgen å lage makroner idag. :sjenert:

Hihi, bursdag er sååå lov! Og lørdager også, iallfall her hos oss!

Ei venninne kom igår med belgiske sjokoladetrøfler. Har enda ikke smakt på de, selvom vi satte de frem igår.. Tror jeg kommer til å gå bananas når jeg smaker.. Så jeg prøver å holde meg unna!

Silikon skjer nok her også når jeg har blitt ferdig med amming. Hvis puppa blir som mamma sine etter 4 barn og amming - så punger jeg ut uten å mukke.

Så, JA til sprek strek med rumpe og pupper :ler:

--

Rolig dag her idag. Etter vognturen på freag så fikk jeg så innmari vondt i magen og ryggen, så to ager "pushe-seg-selv-fri gjør godt!

Ei venninne har invitert meg på sin time på Elixia imorgen. 40 min cardiotime + 30 minutter styrke. HÅHH - spørs om jeg klarer det!! :sjokkert:

Også blir det litt stress med vogn og kid på 2 busser og 1 tog for å komme meg dit.. :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner mine to små flate pupper såååå mye! Så mye mer praktisk enn disse mega-mamma-puppene!

Nå er det utfordring å få plass til de i klær, det disser og gjør vondt skal jeg gå litt fortere enn rusling, , jogging er uaktuelt, mannfolka stirrer etc. Vet ikke om gubben er av samme mening, da, hehe;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder om ekstremt dårlig motivasjon og dårlig kosthold fra min side denne uken! :(

Igrunnen samme her, asanti :sjenert:

Men kanskje ånden plutselig kommer over oss! Og du har jo vært kjempeflink! Kanskje kroppen din trenger noen dager fri? :jepp:

Jeg har svettet godt idag egentlig, da.. Har tatt plen og gjort husvasken. Det er så lite som skal til før det renner av panna, og det er jo veldig greit, da.

Ønsker dere ei god natt, jenter :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Igrunnen samme her, asanti :sjenert:

Men kanskje ånden plutselig kommer over oss! Og du har jo vært kjempeflink! Kanskje kroppen din trenger noen dager fri? :jepp:

Jeg har svettet godt idag egentlig, da.. Har tatt plen og gjort husvasken. Det er så lite som skal til før det renner av panna, og det er jo veldig greit, da.

Ønsker dere ei god natt, jenter :danse:

Kanskje det? ;) selv om jeg ikke har trent noe så har jeg tatt litt mageøvelser. Skal få definert mage! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder om ekstremt dårlig motivasjon og dårlig kosthold fra min side denne uken! :(

Samme her :( Det har blitt MYYYYE sjokolade den siste uken for å si det sånn :sjenert:

Men nå er det skjerpings, og jeg sitter i dette øyeblikk med treningsklær på straks på vei ut døra på trilletur. Sksl på styrketrening i kveld også :)

Erfaringen fra den siste uken med utskeielser er; IKKE kjøp 70% sjokolade med mousse! Jeg mister all selvdisiplin ved synet av den nydelige brune esken :fnise:

Beklager eventuelle skrivefeil, pcen har gått til h***** og jeg skriver på min ubrukelige pad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra Vims!

Ja, skjønner hva du mener! Jeg har jo fortsatt belgiske sjokoladetrøfler liggende. Jeg har bare spist 3 stk da.. Fikk vondt i magen, så det var prevantivt nok for min del :fnise:

--

Usj, magen er stor og oppblåst igjen. Så etter middag idag, så dytter jeg oss alle 3 ut døra. Da skal det svettes og hjertet skal få pumpes litt!

Imorgen skal søster og jeg gjøre noen av de pilates-øvelsene du tipset om, asanti! Det blir bra :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Laktoseallergien er tilbake her, oppblåst mensmage og kaker i alle retninger. Forundrer meg ikke om vekta viser pluss på kilone. ;)

Di styrkeøvelsene er så gode! Klarer å få lurt inn noen hver kveld selv om at det ikke er all verden. :) Å kjekt å gjøre di sammen med noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Statusrapport idag siden vi reiser bort. :)

20.06

Vekt: 57,2kg (-0,5)

Midje: 72cm (-3)

Mage/hofte: 86cm (-1)

Lår: 53cm (-1)

Ble ikke så aller verst til å vært en så slapp uke. Selv med en del kake så har resten av kostholdet vært bra. :)

Endret av asanti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det viktigste er at det går nedover, asanti! Veldig bra :danse:

--

Jeg spurta med vogna i 15 minutter idag, det var trening nok for meg :P Det rant av meg i en halvtime etterpå. Ble ingen pilates. Søster og meg + to unger og middagslaging OG pilates = bare kaos.. Så da gossa vi oss heller med litt grillmat ;):fnise:

Nu skal tassen få grøt og legges, så skal jeg fortsette å lese til teoriprøva.. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update uke 4:
Midje: 73,5cm -2cm
Mage/hofter: 95 cm +1,5cm
Lår: 53,5cm -1cm

Fortsatt 63 kg

Tror magen har vokst litt pga alt brødet jeg har fått i meg. Masse hjemmelaget pizza og hjemmelaget brød funker dårlig. Alle magevondtene jeg hadde før graviditeten er tilbake. Hoven, luftig og til tider vondt. Vekk med de raske karbohydratene - må begynne å bli flinkere med alternativ mat :)

Idag blir det kyllingsalat med mmmmasse krydder og hjemmelagde krutonger. :sikle:

Endelig har jeg begynt ordentlig med korsrygg-øvelsene. Og jeg synes da vitterlig at det har begynt å hjelpe allerede. Jeg føler meg ikke så øm og stiv i korsryggen idag, som jeg gjorde igår. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Kjenner meg igjen i det med oppblåst mage. Derfor har jeg kuttet ut pasta, potet og brød nå, samt melk. Allergien er tilbake. :(

Igår ble det stort inntak av potetgull, sjokolade, is og vin. Hoho! Men det var den dagen med frotsing. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, Asanti!

Brød spiste jeg i helgen, samt hjemmelaget pizza, men blir lite brød i uka nå. Kun knekkis og korn til frokost/lunsj og eventuelt kvelds.

Middag idag blir fiskesuppe. Er litt mye melk i den, så jeg har igrunn ikke lyst på. Men det var ikke så mye alternativer i fryseren..

Jeg har jo skrumpa inn rundt mage etc, men ingen kilo ned.. Jeg MÅ passe inn i kjolene og ikke minst buksene mine snart!! :grine:

Det ække sååå kult å ha på seg hold-in hver gang jeg skal ut, noen ganger blir jeg litt uvel av det. Og jeg gidder heller ikke kjøpe nye klær i en størrelse større heller, for jeg SKAL ned!!!!! :glare: Og siden jeg ammer, så må jeg jo ha et visst inntak av mat om dagen.

Før kunne jeg glatt spise veldig lite bare for å gå ned et par kilo, men denslags kan jeg ikke gjøre nå. Ikke så sunt heller, vel ;)

Neih - all klaging til side og gjør noe med det! :opplyser::rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...