Nuttapia Skrevet 1. juni 2013 #1 Del Skrevet 1. juni 2013 (endret) Trening, mål og mening! VELKOMMEN til en åpen og harmonisk treningsdagbok! En dagbok for å motivere hverandre, heie på og gi støtte - ergo for deg som kanskje er nybakt, eller har hatt gravidkroppen lenge, og vil gjøre noe med det La oss dele gode øvelser, matoppskrifter og ellers andre ting! Et felles forum er iallfall kanskje et sted å begynne ♥ Endret 1. juni 2013 av Nuttapia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 1. juni 2013 #2 Del Skrevet 1. juni 2013 Mitt mål er å passe klærne mine fra før førdsel. Vektmesig er det rundt 7kg igjen til start, men det er cm på lår, hofte og mage som utgjør størst forskjell. I går målte jeg disse målene; Vekt: 59kg Midje: 78cm Mage/hofte: 92cm Lår: 55cm Av trening er det turer med vogna der jeg velger de tyngste bakkene og pilatesøvelser hjemme på yogamatta. Skal bli godt å kjenne magemusklene igjen snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 1. juni 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 1. juni 2013 (endret) Nuttapia: 29 år, ble mamma i februar. Sliter med bolledeigen på magen, så her er det oppstramming som er viktigst! 63 kg Midje: 80cm Hofte/mage: 100cm Lår: 57,5cm Har gått ned 20 kg fra fødsel. Min vekt før graviditeten var 55kg. Mitt "eneste" mål er å få bort magen som henger igjen. Mye hud, pga stor mage i graviditeten. Håper det lar seg stramme opp. På matfronten går det i kornblanding til frokost. Lunsj: To skiver med egg, salat, 2 brødskiver og vann/juice. Middag er selvfølgelig variert, og laget stort sett fra bunnen av. Vi bruker mye kylling, fisk og karbonadedeig. Brødet vi spiser, lager vi selv. Går mye i rugbrød. Alt er laget på fin eller grov surdeig. Jeg bruker olje når jeg steker mat, og saus lager jeg bare en smaksprøve til meg, og mer til mannen. (Hva er det med mannfolk og saus, egentlig? ) Noen ganger blir jeg sulten på kveldstid, og da er det lett å falle for fristelser!! Jeg må lære meg å spise knekkebrød istedet for brød. Har hatt en liten sjokoladeknekk etter et opphold på 3-4 uker, fy meg!! Håper at suget forsvinner snart Endret 1. juni 2013 av Nuttapia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 1. juni 2013 #4 Del Skrevet 1. juni 2013 Oi så fort jeg skulle bli megaøm i magemusklene! Så ble ikke gjort noe mer enn en kjapp planke i sengen før jeg sovnet. Men idag fant jeg dette klippet på youtube å ble igjen inspirert. Hvem har ikke en liten halvtime i løpet av døgnet der man kan trene litt pilates? Jeg burde vel få til det minst tre ganger i uken. Må vel å få sjakk på kostholdet mitt. Cupcakes, wiener, cola og grillmat idag. Øhm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 2. juni 2013 #5 Del Skrevet 2. juni 2013 For en lur tråd! Jeg henger meg gjerne på, har bare ikke tid til å skrive så mye akkurat nå. Kan virkelig anbefale 30 day shred forresten - er 20 min trening hver dag (det klarer man å skvise inn) og for meg har det gitt tydelige resultater. Mannen har også begynt med det nå Og man trenger ikke gjøre det hver dag eller ta det som et 30 dagers opplegg, men det er effektiv trening som forandrer kroppen fort merker jeg i alle fall:) Eller er jeg flink i forhold til kosthold - bortsett fra lørdag, det er min store fråtsedag og treningsfri. Lørdag er en fin dag:) Ellers går det mye i eggerøre, tomat og kyllingpålegg til frokost, Skyr som mellommåltid og rent kjøtt/fisk med div grønnsaker til middag. Spiser stort sett det jeg får lyst på, men prøver å være litt sunnere. Magen er for så vidt blitt ganske "flat" (flat for meg, ikke ordentlig flat-flat) igjen, men det er så mye løs hud der nå, håper på det strammes inn etter hvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 2. juni 2013 #6 Del Skrevet 2. juni 2013 For en lur tråd! Jeg henger meg gjerne på, har bare ikke tid til å skrive så mye akkurat nå. Kan virkelig anbefale 30 day shred forresten - er 20 min trening hver dag (det klarer man å skvise inn) og for meg har det gitt tydelige resultater. Mannen har også begynt med det nå Og man trenger ikke gjøre det hver dag eller ta det som et 30 dagers opplegg, men det er effektiv trening som forandrer kroppen fort merker jeg i alle fall:) Eller er jeg flink i forhold til kosthold - bortsett fra lørdag, det er min store fråtsedag og treningsfri. Lørdag er en fin dag:) Ellers går det mye i eggerøre, tomat og kyllingpålegg til frokost, Skyr som mellommåltid og rent kjøtt/fisk med div grønnsaker til middag. Spiser stort sett det jeg får lyst på, men prøver å være litt sunnere. Magen er for så vidt blitt ganske "flat" (flat for meg, ikke ordentlig flat-flat) igjen, men det er så mye løs hud der nå, håper på det strammes inn etter hvert. Jeg har såvidt hørt om det. Hva er det? Til nå har jeg lagt en plan om å utføre pilates annen hver dag og gå lange turer når lillemor har sin lur på dagen så lenge temperaturen blir litt lavere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 2. juni 2013 Forfatter #7 Del Skrevet 2. juni 2013 Herlig link, Asanti - skal slenge meg på denne. 30 minutter ila dagen må man jo få til! Velkommen skal du være, Citrus! Gøy at vi blir fler! Enig med deg, lørdager er det lov å skeie ut litt! Igår var jeg på hotell og feiret svigermor. Ble både vin, øl og champagne, samt sjokolade til dessert! Hoihoi... Og natten ble litt lang, så idag har jeg restaurert kroppen med hamburger og pommes frites.. Skal si vi starter denne tråden i grevens tid!! Tenkte meg egentlig ut å trene idag, men jeg er helt ødelagt etter igår. Men imorgen er mandag, og til fredag skal jeg måle magen på nytt. Jeg skal måle før frokost fra nå av Gosh, jeg er trøtt Ha en herlig søndag, jenter!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 2. juni 2013 #8 Del Skrevet 2. juni 2013 Jeg har såvidt hørt om det. Hva er det? Til nå har jeg lagt en plan om å utføre pilates annen hver dag og gå lange turer når lillemor har sin lur på dagen så lenge temperaturen blir litt lavere. Treningsprogram fra hun treneren Jillian (slankekrigen USA). Programmet er lagt opp i Level 1, Level 2 og Level 3 - 10 dager per Level. Selve treningen er delt opp i tre deler, hvor hver del har 3 min styrke, 2 min kondisjon og 1 min mage. Er effektivt og ganske tungt, i alle fall Level 3, synes jeg (men jeg er dårlig trent). Er i alle fall herlig trening - og har gitt synlige resultater hos meg - hurra! Akkurat ferdig med en økt nå, og ble så sliten at jeg trodde jeg skulle kaste opp. Skal sies at jeg var veldig sliten i utgangspunktet (syk mann, så har hatt hovedansvaret for begge barna idag + sov lite i natt + babyen har spist så og si hver time i hele dag). Men det er så deilig når man er ferdig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 3. juni 2013 #9 Del Skrevet 3. juni 2013 (endret) Aiai, en tråd for meg:-D Kanskje det blir litt KG-tid igjen da, hehe. Ikke vært mye her inne etter at vesla kom:-) Status: 68 kg. Veide 67,5 før graviditeten, la på meg 12-13 kg underveis. Så vektmessig er det ikke mye igjen til utgangspunktet. Men mangler en del muskler og mye på formen. Midje: 76cm Lår: 58cm Hofte: 96cm Prioriteringer: 1) få til en fellestur i uka på fjellet/på sykkel med mannen mens vi har barnevakt. Bra for kjærligheten og bra for formen og motivasjonen;-) 2) spe på med en trening i uka på sykkel evt. Treningssenter hvis dårlig vær, mens mannen har vesla 3) Trilleturer så mye jeg har anledning til. Har mye fjell og bakker omkring her, så ikke vanskelig å få til harde nok turer. Har testa intervaller med vogna også, funker som bare det! 4) Styrkeøvelser på stuegulvet Mål: Delmål 1 er å nå 67,5 kg før ferietur 17. juni Delmål 2 er å få styrken og musklene i beina tilbake i løpet av sommeren. Delmål 3 er sykkelritt 3. august under 3,5 timer Delmål 4 er 65 kg til bryllupet vårt i november, føle meg smashing, samt god sykkelform da vi skal ha en måneds sykkelferie hele november Bonusmål 1 løpe fra treningsvenninnene samt ta de i armhevinger i løpet avhøsten - hoho! Bonusmål 2 sykle fra mannen opp Fatagadalen i november Nå er det skrevet svart på hvitt, så nå må jeg innfri;-) Fikk kjærestetur med mannen på lørdag, en liten fjelltur. Han slet, mens jeg hadde mer å gå på, så lover godt. Mannen la nok på seg en del mer enn meg under graviditeten, hehe, så han sliter med oppoverbakkene;-) Merker det gjør kjempegodt med litt alenetid med mannen, blir nesten litt nyforelska igjen. Og setter myye mer pris på de turene nå, ikke så ofte man får anledning. Endret 5. juni 2013 av Tina_O Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 3. juni 2013 #10 Del Skrevet 3. juni 2013 Tenkte at dette ville du like Tina! Jeg kjenner at jeg har blitt inspirert av dere allerede. Ny uke alene hjemme så startet med et tomt kjøleskap som måtte fylles. For å ikke ta meg vann over hode har jeg idag laget kjøttsuppe av saltet svineknoke og frossengrønnsaker. Når jeg sliter med matlyst er det ofte noe som er lett for meg å få ned. Det ble fire middager. Handlet å inn litt godt til resten av uken som skal få være tilbehør til kylling og fisk. Og Citrus, jeg prøvde level 1 idag. Oh lord! Jeg eier jo ikke kondis. Satser på at det kommer seg ettervært med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 3. juni 2013 Forfatter #11 Del Skrevet 3. juni 2013 Gosh, flinkiser! Starter med lang gåtur med barnevognmafiaen på stedet her. Ei rute jeg ikke har gått før, så det blir spennende Klarte å legge på meg iallfall 1 kg i helgen.. Fysj! Haha.. Velkommen Tina - herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 3. juni 2013 #12 Del Skrevet 3. juni 2013 Ferdiglagde middager er nok triks ja, Asanti, lettere å spise sunnere da:-) Jeg må innrømme at jeg ikke er så veeldig flink til å begrense matinntaket, jeg vet ikke om jeg orker tanken på å gå sulten. Derfor jeg har så god tid på vektmålet mitt. Men nå har jeg stått på stedet hvil på 68 kg i tre uker, så muligens på tide å skjerpe seg her;-) Trilleturer med barnevognmafiaen er jo supert, Nuttapia. Mye kjekkere når man er flere:-) I morgen er det sykkeltur med mannen, mens mamma passer vesla et par timer:-D Gleder meg til alenetid med kjæresten min! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 4. juni 2013 #13 Del Skrevet 4. juni 2013 Fikk jo gangsperre i låra av den 30 day shred-planen. Deilig. Planen idag er å gå en lang tur sammen med en venninne. Å stekt ørret til middag, nam! Høres veldig ut med litt alene kjærestetid. Det har vi ennå ikke hatt. Men jeg har sikret oss barnevakt helgen samboer kommer hjem igjen for da skjer det en masse morsomt i byen her. Jeg tenker å veiing og måling på fredag Nutta. Kanskje vi har det som en statusdag dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 4. juni 2013 #14 Del Skrevet 4. juni 2013 Jeg vil også være med her! Jeg veide 60,5 kg og var godt trent før graviditeten, og nå veier jeg 65,5 og er ganske slapp i fisken. Dvs. at selv om vekta bare viser 5 kg fra startvekt så er det nok i realiteten litt mer siden muskler veier mer enn fett, og fett-muskel forholdet mitt har forandret seg en del (til det verre) Mine mål er derfor: 1) Ned til 60 kg. Dette skal jeg i hovedsak nå ved å passe på kostholdet. Tenker at det er passende å legge seg på ca 1800-2000 kcal per dag, og med ammingen som tar ca 500 kcal per dag, og en tur hver dag som tar 200-300 kcal, "ender" jeg på 1000-1200 kcal per dag. Dette bør gi en pen nedgang Jeg har lastet ned en app fra shape up hvor man kan legge inn hva man spiser for holde oversikt over kaloriinnholdet. Jeg bruker ikke denne appen slavisk altså, tar stikkprøver og legger inn litt nå og da. ¨Nå skal det ikke er kostholdet mitt som er problemet, men sukkermonsteret som kommer på besøk hver kveld. Har fått helt dilla på Premium 70% sjokolade med mousse.... 2) stramme opp kroppen. Dette tenker jeg å nå med å få inn to styrketreningsøkter i uka. Hvis det lar seg gjøre så trener jeg på gruppetimer på treningssenter, men jeg må ta meg sammen og trene litt hjemme også. Det er ikke alltid man kommer seg ut av huset, og tassen er for liten til å bli passet av barnevakttjenesten på treningssenteret enda. Ellers så føler jeg meg ganske fresh om dagen altså. Kjenner jeg har fått et litt mer avslappet forhold til kropp etter graviditeten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 4. juni 2013 #15 Del Skrevet 4. juni 2013 Må inn for å skryte: Sykkeltur med kjæresten gjennomført, samt at vekta viste før-gravid-vekt i dag. Jippi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 4. juni 2013 #16 Del Skrevet 4. juni 2013 Føler at på denne tråden er det 110% lov å skryte av seg selv! Og så flink du er Tina, imponerende. Både jeg og samboer har lyst på sykkel, men dog bare en vanlig sykkel typ til bruk i by og litt terreng. Vi har flotte sykkelmuligheter her med blant annet downhill i Norges flotteste fjell. Den appen har jeg også, men har ikke vært noe flink å føre inn. Noen ganger føler jeg at det blir litt mye å holde styr på. Men tenker å ha en fin motivasjonskalender hengende på soveromsdøra med mål, status og utførte økter samt måltider. Idag har jeg gått tur i to timer og nå nettopp utført en mageøkt fra den youtubelinken jeg viste litt lengre opp. Det sviiiir! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 4. juni 2013 Forfatter #17 Del Skrevet 4. juni 2013 Hei til Vimsesøte Fredag er fin statusdag, Asanti!! Idag har jeg gått fort, 7-8 km med vogn Men jeg smalt på en muffins ikveld.. Jeg tror det er trøstespising ute og går dersom jeg blir for mye alene i hverdagen, det er ikke bra. Må virkelig ta meg sammen..! Jeg har irritabel tarm. Legen sa: Du må selv finne ut hva som funker, og ikke. Jeg synes det er dritvanskelig! Det er helt tydelig at kroppen tålte "alt" under graviditeten, for nå har jeg begynt å reagere på masse igjen. Jeg spiser laktosefritt, men tåler bittelitt i mat. Jeg reagerer oftest med luft i magen (les: gigantisk, eksplosiv mage) eller overproduksjon av spytt (svelger mye, og får også av den grunn luftsmerter).. To dager på rad nå hvor jeg har holdt ordentlig luft-konsert her hjemme. Jeg blir slapp og føler meg naturlig nok helt forferdelig ekkel. Noen med liknende problemer her? Jeg kan reagere på alt med melk, brød, leverpostei, tomat(også -saus), agurk +++++ Men kjenner uansett at bena har fått jobbe idag, og et er jeg knallstolt av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 5. juni 2013 #18 Del Skrevet 5. juni 2013 Hei til Vimsesøte Fredag er fin statusdag, Asanti!! Idag har jeg gått fort, 7-8 km med vogn Men jeg smalt på en muffins ikveld.. Jeg tror det er trøstespising ute og går dersom jeg blir for mye alene i hverdagen, det er ikke bra. Må virkelig ta meg sammen..! Jeg har irritabel tarm. Legen sa: Du må selv finne ut hva som funker, og ikke. Jeg synes det er dritvanskelig! Det er helt tydelig at kroppen tålte "alt" under graviditeten, for nå har jeg begynt å reagere på masse igjen. Jeg spiser laktosefritt, men tåler bittelitt i mat. Jeg reagerer oftest med luft i magen (les: gigantisk, eksplosiv mage) eller overproduksjon av spytt (svelger mye, og får også av den grunn luftsmerter).. To dager på rad nå hvor jeg har holdt ordentlig luft-konsert her hjemme. Jeg blir slapp og føler meg naturlig nok helt forferdelig ekkel. Noen med liknende problemer her? Jeg kan reagere på alt med melk, brød, leverpostei, tomat(også -saus), agurk +++++ Men kjenner uansett at bena har fått jobbe idag, og et er jeg knallstolt av Har lignende mageproblemer som deg, Nutta... Ikke noe moro. Hatt det hele livet, og har forsket mye. Det ssom hjelper aller mest er å være gravid, ja! Haha! Jeg tåler dårlig sukker, og frukt, generelt produkter med mye karbohydrater.... Og har lagt meg til dårlige vaner når jeg har vært gravid. Begynner å reagere igjen nå, og vesla reagerer liekedan. Så nå er det skjerpings! Flinke dere er med turgåing!! Og du Nutta, glem den muffinsen. Gjort er gjort. Ny dag i dag:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 5. juni 2013 Forfatter #19 Del Skrevet 5. juni 2013 Takk for oppmuntring, Tina Hva spiser du? Og interessant, du sier vesla di reagerer også? For det tror jeg min gjør også. Hadde vondt i magen her en dag, samme med han. Er jeg luftig, så er han luftig. Rare greier..! Men føler at jeg ikke kan spise noe særlig uten å få luftsmerter og mage som ballong. Jeg er så innmari glad i mat, elsker å lage og eksperimentere på kjøkkenet. Men blir jo ikke noe gøy lenger dersom jeg ikke tåler noenting.. ja, bablebable!! Ut å trene hjelper litt iallfall, dét vet jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 5. juni 2013 #20 Del Skrevet 5. juni 2013 Det ble en tur på nesten en mil på meg i går også, hvorav halvparten av turen var å grus, og halvparten var oppover. Det ble altså en skikkelig god tur, og jeg fikk opp pulsen skikkelig flere ganger. I kveld har jeg tenkt meg på styrketreningstime. Kjenner jeg synes styrketreningen er skikkelig drit om dagen. Jeg har blitt så svak i kroppen sammenlignet med hva jeg var før graviditeten at det er til å bli deprimert av Men det er bare en ting å gjøre med det - trene styrke regelmessig. Det som er morsomt med styrketrening er at man ser fremgang ganske raskt, og det er jo motiverende På matfronten gikk det ganske greit i går. Det ble suppe og grove pannekaker til middag, og en grov pannekake med sukrinsukker, brelett og blåbær som kveldssnaks. Skal innrømme jeg sprakk litt og spiste littebitt smågodt, men ikke så mye at det kan ha gjort særlig skade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå