AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #1 Skrevet 31. mai 2013 Meg og min bror har altid hatt veldig god kontakt og ett veldig spesielt søskenforhold. Vi har altid vært bestevenner. Etter han traff kjæresten sin har vi sklidd mer og mer fra hverandre. Jeg syntes hun såg veldig stusselig ut og virket veldig merkelig når jeg traff henne, men ga henne en sjangs å ble venn med henne. Det viser seg at hun er svært ustabi, kontrollerende og hun sliter med deprisjoner. Hun jobber ikke og hun er veldig rotete av seg. Meg og hun har kranglet 2 ganger med ting som ikke har med min bror og gjøre. Hver gang har hun blandet han inn. Han har trukket seg vell og sagt han ikke vil ha noe med det å gjøre. Siste gangen pressisterte hun å si at det var etter min bror traff henne at han endelig såg hvordan jeg var. At jeg var lik vår mor osv osv. Har ikke snakket med min bror på 6 mnd nå. Før pleide han å spise middag hos meg tre ganger i uken.. Hva er problemet hennes? Anonym poster: 3ad8274b2d5a24752b2febc88dd0819c
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2013 #2 Skrevet 1. juni 2013 Deg tydeligvis. Det er jo dumt av din bror å dumpe familie og venner for noen dame som helst, men det er lite du kan gjøre med det. Hvis han trives...
Gjest Rosetorne Skrevet 1. juni 2013 #3 Skrevet 1. juni 2013 Å spise middag hos deg tre ganger i uken, kan jeg skjønne blir litt ofte om han er i et forhold. I stedet for å stille spørsmålet "Hva er problemet hennes", ville det kanskje være mer fruktbart å stille spørsmålet "Hva kan jeg bidra med for å få et best mulig forhold til broren og kjæresten"? Noen ganger må man bare leve med at man ikke kan være venner med alle, uten at man dermed trenger å være uvenner av den grunn. Forkuser på broren din og å bygge relasjonen med han. Ikke la hun ta så mye plass i følelseslivet ditt. 2
Chloe- Skrevet 1. juni 2013 #4 Skrevet 1. juni 2013 (endret) Jeg forstår ikke hvordan man får seg til å krangle med folk man "må" ha et forhold til. Er det ikke bedre å svelge noen kameler for å bevare familiefreden? Endret 1. juni 2013 av Chloe-
Katniss Skrevet 1. juni 2013 #5 Skrevet 1. juni 2013 3 familiebesøk i uka når man er i forhold, jobber 100% og har hobby ved siden av oppleves ekstremt (og slitsomt) for de fleste. Så det er lite vits å prøve å tvinge broren din til å besøke deg så mye. Men ta dere en tur på kino en gang i måneden eller en kaffekopp gang i blant, kan du foreslå. Dama hans må ikke nødvendigvis være med. Men hvis hun vil så kan du ikke nekte. Når man er voksen så tilhører man ikke lengre familien man vokser opp med, man skaper/lager sin egen familie. På godt og vondt så har broren din valgt denne dama som sin familie. Enten så får du godta det til tross for at du ikke liker henne, eller så er alternativet at broren din ikke vil se deg. Bare så det er sagt, så forsvarer jeg ikke dama. Men realiteten er nå en gang sånn at det her er valgmulighetene dine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå