Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2004 #1 Skrevet 9. april 2004 Hei! Jeg har tørr hud under øynene og begynner å få små rynker/linjer. Er det noen som har tips om en mild øyenmakeup fjerner og en god øyekrem som forebygger? Er bare 22 år enda, så det er vel kanskje litt tidlig å begynne med en antirynkekrem...eller? Ønsker tips og råd fra dere :-)
Gjest Balenciaga Skrevet 9. april 2004 #2 Skrevet 9. april 2004 Det er alt for tidlig å begynne med anti-rynkekrem. En god forebyggende for deg er f.eks. den Shiseido Skincare har.
Cia Skrevet 14. april 2004 #3 Skrevet 14. april 2004 En veldig god øyekrem er "Eyes & Lips treatment mask" fra Matis. Den er kjempeflott for tørr hud rundt øynene - og akkurat så mild som nødvendig. - Og man kan bruke den som kur på leppene også. Husk å ALDRI smøre noe som ikke skal rundt øynene på øynene. Dvs. vanlig ansiktskrem må ikke komme i kontakt med øyeområdet. Man har en helt annen ph-verdi rundt øynene enn ellers i fjeset. Nå fikk jeg viftet litt med Den kunnskapen.
SunAndMoon Skrevet 15. april 2004 #4 Skrevet 15. april 2004 En veldig god øyekrem er "Eyes & Lips treatment mask" fra Matis. Den er kjempeflott for tørr hud rundt øynene - og akkurat så mild som nødvendig. - Og man kan bruke den som kur på leppene også. Husk å ALDRI smøre noe som ikke skal rundt øynene på øynene. Dvs. vanlig ansiktskrem må ikke komme i kontakt med øyeområdet. Man har en helt annen ph-verdi rundt øynene enn ellers i fjeset. Nå fikk jeg viftet litt med Den kunnskapen. Hva med meg? jeg er ikke så flink til å bruke øyekrem, fylte 20 i desember... og har ikke tegn til rynker rundt øynene (ennå)... hvilken krem anbefaler du? fra før av har jeg Niveas Anti-Shadow eye cream. er denne bra nok for meg? visste forresten ikke at jeg ikke kunne bruke ansiktskrem på huden rundt øynene, og på øyelokkene... hm...
Malou Skrevet 15. april 2004 #5 Skrevet 15. april 2004 Husk å ALDRI smøre noe som ikke skal rundt øynene på øynene. Dvs. vanlig ansiktskrem må ikke komme i kontakt med øyeområdet. Man har en helt annen ph-verdi rundt øynene enn ellers i fjeset. Det er godt mulig at jeg er uvitende nå, men kan du forklare hva slags risko man løper ved å bruke en krem med feil ph-verdi rundt øynene? Jennifer
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2004 #6 Skrevet 15. april 2004 Jeg bruker en øyekrem fra estee lauder, night repair tror jeg.. Er utrolig god:) Den jelper mot linjer, blå ringer, poser og er bra mot tørr hud. Jeg er 23 med tørr hud, så denne skulle vel passe bra.
m_h Skrevet 15. april 2004 #7 Skrevet 15. april 2004 Noen som vet om en god øyekrem med solfaktor?Vet Dermalogica har en, men har ikke hørt så mye bra om den..
Helena Skrevet 15. april 2004 #8 Skrevet 15. april 2004 Noen som vet om en god øyekrem med solfaktor?Vet Dermalogica har en' date=' men har ikke hørt så mye bra om den..[/quote'] Jeg ble tørr og fikk røde utslettaktige områder etter å ha brukt den i et par dager. Det forsvant med en gang jeg gikk tilbake til Clinique.
Cia Skrevet 16. april 2004 #9 Skrevet 16. april 2004 Hva med meg? jeg er ikke så flink til å bruke øyekrem, fylte 20 i desember... og har ikke tegn til rynker rundt øynene (ennå)... hvilken krem anbefaler du? fra før av har jeg Niveas Anti-Shadow eye cream. er denne bra nok for meg? visste forresten ikke at jeg ikke kunne bruke ansiktskrem på huden rundt øynene, og på øyelokkene... hm... Bruk den jeg anbefalte. Den er helt super! Jeg kjenner ikke Niveas produkter - bortsett fra en krem jeg har hatt liggende i nattskuffen fra jeg var ganske mye yngre. Lurer fortsatt på hva den skal brukes til. Grunnen til at en ikke skal bruke vanlig ansiktskrem rundt øynene er at den ikke er ment å brukes der. Risikoen en løper med å bruke annen krem rundt øynene er at den ikke er mild nok og trenger inn i huden rundt øynene, og inn på øynene og faren for infeksjoner øker betraktelig. Grå stær og sti er noe av ubehagene du kan få, pluss en rekke andre irritasjoner. Noe slikt.
Gjest gjesta Skrevet 16. april 2004 #10 Skrevet 16. april 2004 Risikoen en løper med å bruke annen krem rundt øynene er at den ikke er mild nok og trenger inn i huden rundt øynene, og inn på øynene og faren for infeksjoner øker betraktelig. Grå stær og sti er noe av ubehagene du kan få, pluss en rekke andre irritasjoner. Noe slikt. Har du en link til noe som dokumenterer denne påstanden? Min erfaring er at vanlig ansiktskrem kan bli for "tung" for den sarte, tynne huden rundt øynene, og at det føles bedre med en lett krem spesielt egnet for den huden. Jeg føler at jeg får antydning til poser under øynene dersom jeg bruker en for tung krem der. Men grå stær??
Madammen Skrevet 17. april 2004 #11 Skrevet 17. april 2004 Kan aldri i verden tro at man kan få grå stær av å bruke vanlig fuktighetskrem i området rundt øynene :o
Cia Skrevet 18. april 2004 #12 Skrevet 18. april 2004 Nå er det ikke sagt at man får alle disse plagene om man ikke bruker rett øyenkrem - ærlig talt, det går for det samme som risikoen dere løper når dere tar piller og leser bivirkningene. Det er min eminente hudpleier som fortalte dette da jeg lå på benken første gang og fortalte at jeg bruker vann og såpe i ansiktet. Hun skremte iallefall meg til å begynne med rett type krem til rett kroppsdel, for å si det slik. Jeg ble forøvrig ett nytt menneske etter at jeg begynte med rett type hudpleie. :-)
Gjest dlu24 Skrevet 18. april 2004 #13 Skrevet 18. april 2004 Jeg bruker den lille oransje øyekremen med c-vitamin fra body shop jeg. Denne gjør huden under øynene kjempefresh
SunAndMoon Skrevet 18. april 2004 #14 Skrevet 18. april 2004 Jeg bruker den lille oransje øyekremen med c-vitamin fra body shop jeg. Denne gjør huden under øynene kjempefresh Hvor mye koster den da? =)
Gjest Lilleulv Skrevet 18. april 2004 #15 Skrevet 18. april 2004 Litt usikker... Den er ikke så dyr, rundt 100 kr ca. Det er ikke sånn anti-rynkekrem, men bare en krem som tilfører fuktighet og gjør huden undeer øynene frisk og fin. Eye reviewer tror jeg den heter...
SunAndMoon Skrevet 18. april 2004 #16 Skrevet 18. april 2004 Litt usikker... Den er ikke så dyr' date=' rundt 100 kr ca. Det er ikke sånn anti-rynkekrem, men bare en krem som tilfører fuktighet og gjør huden undeer øynene frisk og fin. Eye reviewer tror jeg den heter...[/quote'] jeg trenger ikke anti-rynkekrem... har ikke tegn til rynker (ennå). tror jeg skal ta meg en tur til body shop jeg =) er den drøy forresten?
Gjest Lilleulv Skrevet 18. april 2004 #17 Skrevet 18. april 2004 Den er kjempedrøy! Man skal bare ha bittelitt på som man klapper forsiktig rundt øynene, og det er en liten pumpeflaske som er ganske praktisk
SunAndMoon Skrevet 18. april 2004 #18 Skrevet 18. april 2004 Den er kjempedrøy! Man skal bare ha bittelitt på som man klapper forsiktig rundt øynene' date=' og det er en liten pumpeflaske som er ganske praktisk [/quote'] tror jeg skal kjøpe den, jeg!
Gjest Lilleulv Skrevet 21. april 2004 #19 Skrevet 21. april 2004 Fortelle meg hva du synes når du har prøvd den da
SunAndMoon Skrevet 21. april 2004 #20 Skrevet 21. april 2004 Fortelle meg hva du synes når du har prøvd den da Hehe, det skal jeg gjøre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå