Tundra Skrevet 9. april 2004 #1 Skrevet 9. april 2004 Vi skal ha familie på middag imorgen. Siden jeg har en stek på over 2 kilo i skapet så tenkte jeg å bruke den. Tenkte også å legge den i marinade, men er litt usikker på hvor lenge den bør ligge. Er ett døgn for mye? Og til hvilken temperatur bør den stekes? Vil ha den litt rosa inni.
Gjest care Skrevet 9. april 2004 #2 Skrevet 9. april 2004 Marinade et døgn er bra. Temp. er jeg usikker på..har du ikke en kokebok der det står temp. ol.
Tundra Skrevet 9. april 2004 Forfatter #3 Skrevet 9. april 2004 Takk! Fant temperaturer! 65 er den rosa, og 70 er den grå.
Gjest care Skrevet 9. april 2004 #4 Skrevet 9. april 2004 Takk! Fant temperaturer! 65 er den rosa, og 70 er den grå. 65 grader i hvor mange timer?
Fakse Skrevet 9. april 2004 #5 Skrevet 9. april 2004 65 grader er temperaturen steika skal ha inni seg når den er ferdig, ikke temperaturen ovenen skal stå på. Om en har ovnstemperaturen høyt, opp mot 200 grader, blir steika fort ferdig men ofte ikke like saftig. Om man steker på lav varme tar det lengre tid men man får et saftigere resultat. Jeg steker ofte på høy varme i ca 20 minutter først, og skrur så ned til 120 grader.
Gjest care Skrevet 9. april 2004 #6 Skrevet 9. april 2004 65 grader er temperaturen steika skal ha inni seg når den er ferdig, ikke temperaturen ovenen skal stå på. Om en har ovnstemperaturen høyt, opp mot 200 grader, blir steika fort ferdig men ofte ikke like saftig. Om man steker på lav varme tar det lengre tid men man får et saftigere resultat. Jeg steker ofte på høy varme i ca 20 minutter først, og skrur så ned til 120 grader. Ok, da forstår jeg. Jeg mente at varmen var for lav. Forøvrig bruker jeg aldri steketermometer, tar det meste på gefulen ....
Tundra Skrevet 9. april 2004 Forfatter #7 Skrevet 9. april 2004 Jeg har brukt stekepose også innimellom, og da blir den saftig og fin!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå