Gå til innhold

Tapet på toalett - lakke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi pusser opp et lite gjestetoalett, hvor vi har tatt bort fliser både på vegger og gulv. Egentlig hadde vi tenkt å ha malte flater der, men jeg kunne i grunnen veldig tenke meg en tapetsert vegg. Veggen jeg har sett meg ut er den eneste veggen som ikke brytes opp av dør- eller vinduskarmer, og det er veggen som løper langs toalettets venstre side. Jeg kunne tenke meg muligheten for greit å vaske over veggen nærmest toalettet i blant, siden det som kjent kan komme litt sprut fra folk som står og tisser. (Og la meg bare legge til at det er mannen min som har gjort meg oppmerksom på dette, og som er skeptisk til tapet av den grunn.)

Jeg har sett på papirtapeter, nærmere bestemt tapeter herfra: http://www.ferm-living.com/wallpaper/ Vi har lagt en annen tapet derfra, og den har en helt matt, papiraktig overflate.

Så lurer jeg på om noen her har erfaring med lakking av tapet, for å gjøre den lettere å vaske over? Både om det faktisk blir greit å vaske, og om det ser fint ut eller om det får en merkelig glans?

Jeg vet forresten at man får kjøpt egen våtromstapet, men jeg vil gjerne ha en av disse tapene jeg linket til. Og det meste av tapeter jeg har sett på i malebutikker o.l. er ikke min smak.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå har ikke jeg lest alt, men så vidt jeg an se så står det non-woven... Altså er det en fibertapet.

Vaskbarheten på den er bedre enn på papirtapet.

Anonym poster: 708fc458e40a55180032a75bf23c1701

Skrevet

Vi har lakket tapet, med vanlig klar lakk. Men måtte være nøye med å ikke få for mye lakk på rull og stryke det godt utover, samt mange strøk.

Skrevet

Takk for svar, dere. I dag tok jeg også turen innom en tapetbutikk, og de sa at det var helt kurant å lakke en fibertapet for å gjøre den mer holdbar på bad og over kjøkkenbenk f.eks. Hun sa at man bruker vannbasert gulvlakk, og at man kan velge matt eller blank variant. To strøk.

Så da blir det nok en av tapetene til Ferm living, tenker jeg. Vanskelig å velge hvilken bare. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...