Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok siste tbl 7 juli ifjor. Har aldri angret! Livet uten byller i huden er mer enn herlig! 😊 Siste måneden har jeg imidlertid begynt å få en del små prikker, ikke noe å klemme på, bare små "sandkorn". Noen bittebitte små kviser innimellom, men det er veldig veldig uskyldig egentlig. Ikke ein skikkelig kvise

siden kuren. Men: jeg liker ikke utviklingen og er jo redd det skal bli kviser igjen til slutt.

Har på legens anbefaling prøvd epiduo men den gir rett og slett min hud urenheter så den vil jeg ikke bruke! Håper noen av dere vet råd! Hva krem burde jeg prøve? Skinoren?

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest a1b2s3
Skrevet

Gammel tråd, iknow! Men jeg har samme problem!! Er helt på slutten av kuren og har de siste ukene fått slike "sandkorn" i huden. Det er fullt av de rundt nese og munn.. Det ser jo ikke ut som kviser, er ikke noe å klemme på, bare masse småsmå prikker. Og ja, de synes jo i godt lys. Aner ikke hva jeg skal gjøre

Skrevet

Jeg fikk mine kviser og urenheter tilbake 3 uker etter endt kur. Hadde gått 6 måneder på hard kur... Det var i 1997. Til nå har jeg prøvd alt mulig, men til ingen nytte. Kroppen lager alltid nytt. Har visst overproduksjon i talgkjertlene...

Så når alle snakker om denne kuren så må man leve for å se hva som skjer etterpå...

Jeg har alltid brukt hudspesialist, og er rimelig trygg på å ikke ta en kur til.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Komedoner, eller aktive kviser?

Det som hjelper mot det er produkter basert på fruktsyrer og at man ikke lar ting med dårlige ingredienser ligge på huden lenge. Selvsagt skal man være forsiktig med syrer og sånn lenge etter at man er ferdig, men siden det er et år siden burde det være trygt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg angrer sånn på at jeg lot meg overtale av hudlege til å gå på den drittmedisinen! Jeg har fæle kviser i ansikt, hals, rygg, nakke, ører og hodebunn. Byller, små, vanlige, komedoner you name it. Det ser nesten ut til å bli verre og verre. Er nå et år siden jeg sluttet.

Anonymous poster hash: 7af02...5e1

• Liker 1
Skrevet

Jeg angrer sånn på at jeg lot meg overtale av hudlege til å gå på den drittmedisinen! Jeg har fæle kviser i ansikt, hals, rygg, nakke, ører og hodebunn. Byller, små, vanlige, komedoner you name it. Det ser nesten ut til å bli verre og verre. Er nå et år siden jeg sluttet.

Anonymous poster hash: 7af02...5e1

Signerer denne med tanke på at det kommer tilbake igjen. Det eneste forslaget til spesialisten er å gå på en kur til.

Det vuderte jeg i fjor, men valgte å ikke gjøre det. Jeg reagerte med så mye bivirkninger.

Skrevet

6 mnd siden jeg var ferdig med min kur... Huden er ikke akkurat perfekt, jeg har litt kvite komedomer, litt fet hud, og endel rødhet i ansiktet.
Jeg har ikke hatt så mange kviser siden kuren, men selvfølgelig må man rekne med en kvise i ny og ne, det får jo de aller fleste :) Jeg er sånn middels fornøyd med resultatet, og tenker jeg egentlig burde gått på kuren en stund til, eller hatt en sterkere dose.

Jeg har bare brukt la roche posay og Epiduo etter kuren som hudpleie.. Har lyst å prøve meg på MD formulations igjen, siden det funket best før kuren, men er redd for å tukle for mye med huden, nå når jeg har en viss kontroll :) Er avhengig av sminke hver dag enda, det er litt kjedelig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...