AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #1 Skrevet 31. mai 2013 En på vennelisten på Facebook har lastet opp forrige helgens aktiviteter i solen. På flere av bildene, står 4-åringen hennes med en øl flaske og drikker av den og smiler stolt til fotografen. Venninnene har skrevet morsomme kommentarer på bildene og moren påstår at han bare lukter på ølet. Bildet ligger der ute enda og jeg har ringt barnevernet for å si at jeg er bekymret, men er kun blitt satt over til forskjellige personer. Nå har jeg bare gitt opp. Overreagerer jeg, eller burde jeg mase mer på barnevernet? Moren fester mye og tar ungen med seg, hvis hun ikke får tak i barnevakt. Anonym poster: e2636ed74465b4a8bab31ac58208ec51
Snakkis Skrevet 31. mai 2013 #2 Skrevet 31. mai 2013 En på vennelisten på Facebook har lastet opp forrige helgens aktiviteter i solen. På flere av bildene, står 4-åringen hennes med en øl flaske og drikker av den og smiler stolt til fotografen. Venninnene har skrevet morsomme kommentarer på bildene og moren påstår at han bare lukter på ølet. Bildet ligger der ute enda og jeg har ringt barnevernet for å si at jeg er bekymret, men er kun blitt satt over til forskjellige personer. Nå har jeg bare gitt opp. Overreagerer jeg, eller burde jeg mase mer på barnevernet? Moren fester mye og tar ungen med seg, hvis hun ikke får tak i barnevakt. Anonym poster: e2636ed74465b4a8bab31ac58208ec51 Syntes kanskje du overreagerer. 8
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #3 Skrevet 31. mai 2013 Syntes kanskje du overreagerer. Så det er greit å ta med 4-åringen sin på fyllefester, mener du? Anonym poster: 525f441e4bdb08b4cf044d456c280d70
Ciara Skrevet 31. mai 2013 #4 Skrevet 31. mai 2013 Kan hun ha fylt opp flasken med noe annet? Uansett upassende humor i så fall, men... 4
LillaFrosk Skrevet 31. mai 2013 #5 Skrevet 31. mai 2013 Altså, bildet høres ganske uskyldig ut i seg selv. Men å ta med ungen på faktiske fyllefester, dèt.. Det er grunn til bekymring. 10
Snakkis Skrevet 31. mai 2013 #6 Skrevet 31. mai 2013 (endret) Så det er greit å ta med 4-åringen sin på fyllefester, mener du? Anonym poster: 525f441e4bdb08b4cf044d456c280d70 men vet du at hun tar med seg barnet på fest å fyll? du kan ikke melde noen pga ett bilde? Humoren er jo dumt men... Du omtaler henne som facebook venn? Skal du melde en facebook venn til barnevernet? ALTSÅ har du noe innsikt i moren og barnet sitt liv. Viktige ting når man skal melde noen til bv og bli tatt seriøs. Endret 31. mai 2013 av melonen 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #8 Skrevet 31. mai 2013 Kan hun ha fylt opp flasken med noe annet? Uansett upassende humor i så fall, men... Ikke ifølge kommentarer på bildene. Han lukter visst bare på flasken. Helt enig i at det er upassende. Anonym poster: 525f441e4bdb08b4cf044d456c280d70
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #9 Skrevet 31. mai 2013 Dårlig humor fra moren, men at en fireåring lukter på en ølboks ser jeg ikke at er verdt en bekymringstelefon til barnevernet. Det du sier om at hun uten videre tar med seg fireåringen på fester dersom hun ikke får barnevakt, derimot, det gjør meg illsint. Dét er langt over streken, dersom din beskrivelse er presis. Da burde denne moren ikke vært i nærheten av barn. Anonym poster: 6b69951b6e058236b872500887244a9b 13
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #10 Skrevet 31. mai 2013 men vet du at hun tar med seg barnet på fest å fyll? du kan ikke melde noen pga ett bilde? Humoren er jo dumt men... Du omtaler henne som facebook venn? Skal du melde en facebook venn til barnevernet? ALTSÅ har du noe innsikt i moren og barnet sitt liv. Viktige ting når man skal melde noen til bv og bli tatt seriøs. Vi har felles bekjente og moren laster opp bilder hver uke, som regel etter en fyllefest. Barnet er som recel på bildene. På enkelte bilder blir gutten kledd i jenteklær, sminke og avbildet med svært berusede menn. Anonym poster: 525f441e4bdb08b4cf044d456c280d70
Snakkis Skrevet 31. mai 2013 #11 Skrevet 31. mai 2013 (endret) Vi har felles bekjente og moren laster opp bilder hver uke, som regel etter en fyllefest. Barnet er som recel på bildene. På enkelte bilder blir gutten kledd i jenteklær, sminke og avbildet med svært berusede menn. Anonym poster: 525f441e4bdb08b4cf044d456c280d70 Men jøssenavn. Ikke rart barnevernet ikke tar deg alvorlig når du melder en facebook venn som du ikke kjenner. Dvs at du melder henne pga av det du ser på facebook. Du har ikke innsikt i noen sitt liv via facebook kjære deg. Endret 31. mai 2013 av melonen 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #12 Skrevet 31. mai 2013 Men jøssenavn. Ikke rart barnevernet ikke tar deg alvorlig når du melder en facebook venn som du ikke kjenner. Dvs at du melder henne pga av det du ser på facebook. Du har ikke innsikt i noen sitt liv via facebook kjære deg. Tull og tøys. Det er for få som melder fra til barnevernet i utgangspunktet, folk bare sitter og ser på, og jeg ser ikke noe problem med at TS ikke er noen nær personlig venn av denne moren. Man får ikke innsikt i alle aspekter av noens liv via Facebook, men å ta med barnet på fyllefest fordi du mangler barnevakt og la det posere i drag med drita menn er langt over streken selv dersom du behandler barnet eksemplarisk resten av tiden. Du trenger ikke innsikt i alt annet moren bedriver for å konkludere med at en ting du faktisk har innsikt i er uakseptabel. Anonym poster: 6b69951b6e058236b872500887244a9b 16
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #13 Skrevet 31. mai 2013 Men jøssenavn. Ikke rart barnevernet ikke tar deg alvorlig når du melder en facebook venn som du ikke kjenner. Dvs at du melder henne pga av det du ser på facebook. Du har ikke innsikt i noen sitt liv via facebook kjære deg. Du har rett i det. Men syns du likevel det er greit å overse det at en 4-åring er med på fyllefester? Jeg har kanskje ikke mye innsikt i deres liv, men vet hvor de bor, hvilken barnehage ungen går. Har vært i leilicheten deres to ganger og begge gangene gjemte ungen seg under bordet til han fikk se hvem det var som kom på besøk. Er det normal oppførsel for en 4-åring? Anonym poster: 525f441e4bdb08b4cf044d456c280d70
Snakkis Skrevet 31. mai 2013 #14 Skrevet 31. mai 2013 Tull og tøys. Det er for få som melder fra til barnevernet i utgangspunktet, folk bare sitter og ser på, og jeg ser ikke noe problem med at TS ikke er noen nær personlig venn av denne moren. Man får ikke innsikt i alle aspekter av noens liv via Facebook, men å ta med barnet på fyllefest fordi du mangler barnevakt og la det posere i drag med drita menn er langt over streken selv dersom du behandler barnet eksemplarisk resten av tiden. Du trenger ikke innsikt i alt annet moren bedriver for å konkludere med at en ting du faktisk har innsikt i er uakseptabel. Anonym poster: 6b69951b6e058236b872500887244a9b Jo du gjør nok desverre det, skal meldingen din bli tatt seriøs! Man blir ikke tatt seriøs ved å melde en bekjent av en bekjent pga det man ser på facebook.
Gjest gurimalla Skrevet 31. mai 2013 #15 Skrevet 31. mai 2013 Men jøssenavn. Ikke rart barnevernet ikke tar deg alvorlig når du melder en facebook venn som du ikke kjenner. Dvs at du melder henne pga av det du ser på facebook. Du har ikke innsikt i noen sitt liv via facebook kjære deg. Jeg synes absolutt det er grunn til bekymring når man ser bilder av en fireåring på fyllefest helg etter helg, her er vel Facebook bilder bevis nok til at det er grunn til å sjekke nærmere! 5
Snakkis Skrevet 31. mai 2013 #16 Skrevet 31. mai 2013 Du har rett i det. Men syns du likevel det er greit å overse det at en 4-åring er med på fyllefester? Jeg har kanskje ikke mye innsikt i deres liv, men vet hvor de bor, hvilken barnehage ungen går. Har vært i leilicheten deres to ganger og begge gangene gjemte ungen seg under bordet til han fikk se hvem det var som kom på besøk. Er det normal oppførsel for en 4-åring? Anonym poster: 525f441e4bdb08b4cf044d456c280d70 Men her kommer jo du med annen informasjon igjen, da har jo du faktisk vært hjemme hos de og truffet barnet. Nei det er ikke normal adferd hos en 4 åring. Håper du melder deg i ditt eget navn og ikke anonym og at du fortsetter å mase på dem med argumenter som dette og ikke facebook.
Snakkis Skrevet 31. mai 2013 #17 Skrevet 31. mai 2013 (endret) Jeg synes absolutt det er grunn til bekymring når man ser bilder av en fireåring på fyllefest helg etter helg, her er vel Facebook bilder bevis nok til at det er grunn til å sjekke nærmere! Nei facebook er i bunn og grunn ikke nok holdepunkter for barnevernet. (ikke at det ikke er bekymringsverdig) Endret 31. mai 2013 av melonen
Gjest meh Skrevet 31. mai 2013 #18 Skrevet 31. mai 2013 (endret) Jo du gjør nok desverre det, skal meldingen din bli tatt seriøs! Man blir ikke tatt seriøs ved å melde en bekjent av en bekjent pga det man ser på facebook. Hvem som melder fra og om det er på facebook eller noen annen plass er irrelevant, det er hva som skjedde som er relevant. Nei facebook er i bunn og grunn ikke nok holdepunkter for barnevernet. (ikke at det ikke er bekymringsverdig) Tull. Endret 31. mai 2013 av meh 3
Snakkis Skrevet 31. mai 2013 #19 Skrevet 31. mai 2013 (endret) Hvem som melder fra og om det er på facebook eller noen annen plass er irrelevant, det er hva som skjedde som er relevant. Tull. Men hun vet ikke hva som skjedde for hun var ikke der. Det er ikke slik at man bare kan melde noen fordi man tror noe. Barnevernet setter ikke i gang hastetiltak på barn der melder kommer med ett argument å det er facebook, men senere i inlegget sier jo hun andre ting som at hun har vært hjemme hos de og barnets unormale adferd. Slike ting er viktige ting å få med seg. Endret 31. mai 2013 av melonen
Gjest Spiderpig Skrevet 31. mai 2013 #20 Skrevet 31. mai 2013 Jeg syntes man heller skal melde i fra en gang for mye enn en gang for lite. Det er ikke slik at barnevernet renner ned dørene til folk og tar fra dem barna. Hvis det ikke er noe å bry seg med, så finner barnevernet ut av det. Det er jobben deres. 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå