AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #1 Skrevet 31. mai 2013 Jeg er en jente på 17 (snart 18) som for tiden sliter med lav selvfølelse... Jeg har i utgangspunktet god selvtillit; svært gode karakterer, ganske pen, normalt fin kropp + vunnet en pris for mitt musikalske talent...Så har jeg venner også. MEN; I klassen er jeg og de tre vennene mine på en måte "hærregud, er det dem...". Vi er ikke kjedelige heller - vi tar oss f.eks. gjerne en dram eller to eller tre av og til. (Ikke at drikking nødvendigvis definerer om du er kjedelig eller ikke...) Poenget er at vi ikke er såkalt sære nerder. Jeg gleder meg ikke til russetida, tror det bare blir ubehagelig. Jeg vil gjerne drikke meg full og ha det gøy sammen med de andre (jeg er ikke noe annerledes enn de andre), men TØRR ikke fordi jeg er redd for at de andre skal fnyse av det. Altså føler jeg at jeg er satt i bås... I dag var det en jente i klassen som fortalte at en annen jente snakket mye om nedlatende om meg, og faktisk en del om maten min - at jeg liksom skal spise "rar" og sunn mat hele tiden. (Jeg hadde med meg avokado på skolen en dag dag, tror det gjorde utslaget). Samme jenta hadde visst sagt at hun ikke giddet å ha meg, og mine tre venner på fest hjemme til seg i helga da de hadde fest. Denne jenta er imidlertid minst 30 kg overvektig, så det er kanskje grunn til å tro at det ligger noe sjalusi bak... Likevel går jeg rundt med en ekkel følelse inni meg når jeg møter storparten av klassen som jeg ikke er en del av... Jeg vil ikke være hun "teite". Jeg skriver dette innlegget for å høre om det er andre som kanskje har opplevd det samme? Hva ville du gjort i min situasjon? Anonym poster: c73b143c008c8294d679996201201667
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #2 Skrevet 31. mai 2013 Jeg tror veldig mange føler som deg i den alderen, samme hvor ressurssterk, pen, grei osv man "egentlig" er. Man er ikke trygg i sin egen identitet og blir et lett offer for hva andre synes, eller hva man tror andre synes. Jeg hadde ei barndomsvenninne som ble mobbet fordi hun hadde lange, slanke bein (hun var og er en høy og veldig pen jente) - hjernene bak mobbingen var noen sure, mindre pene og veldig overvektige jenter i klassen hennes... Selvsagt er det ikke riktigere å mobbe de overvektige, for eksempel, det var bare ment for å illustrere at det veldig ofte er "noen" som tar styringa og prøver å bestemme hvem som er kule, teite osv. Prøv å ikke bry deg om det! Gjør det du har lyst til og kjenner er riktig, men ikke gjør det fordi du tror andre vil eller ikke vil at du skal være på en bestemt måte. Anonym poster: 1197b875b103291bcfae6184ed7c248a
Gjest nysgjerrigp Skrevet 31. mai 2013 #3 Skrevet 31. mai 2013 Jeg tror veldig mange føler som deg i den alderen, samme hvor ressurssterk, pen, grei osv man "egentlig" er. Man er ikke trygg i sin egen identitet og blir et lett offer for hva andre synes, eller hva man tror andre synes. Jeg hadde ei barndomsvenninne som ble mobbet fordi hun hadde lange, slanke bein (hun var og er en høy og veldig pen jente) - hjernene bak mobbingen var noen sure, mindre pene og veldig overvektige jenter i klassen hennes... Selvsagt er det ikke riktigere å mobbe de overvektige, for eksempel, det var bare ment for å illustrere at det veldig ofte er "noen" som tar styringa og prøver å bestemme hvem som er kule, teite osv. Prøv å ikke bry deg om det! Gjør det du har lyst til og kjenner er riktig, men ikke gjør det fordi du tror andre vil eller ikke vil at du skal være på en bestemt måte. Anonym poster: 1197b875b103291bcfae6184ed7c248a Takk for svar! Godt å høre at jeg trolig ikke er den eneste da....
Gjest nysgjerrigp Skrevet 31. mai 2013 #4 Skrevet 31. mai 2013 omg, du er antagellivis jævla teit da.. Vi har å nånn sonne i klassen i 10.klassen jeg går på. de skal liksom være så bra i alt men drikker ikke nesten noe så jeg synes det er veldig teit. vi som er kule
smilo Skrevet 31. mai 2013 #5 Skrevet 31. mai 2013 Jeg synes det høres ut som du og dine venner har sunne interesser. Ikke bry dere om hva de andre mener. Kos dere med hverandre og dere vil ha det mye bedre enn om dere skal omgås de som dere ikke har felles interesser med både for å være kule. Og til nysgjerrigp: Det er ikke kult å være 10 klassing og drikke, selv om dere sikkert synes det nå. For det første ha dere ikke lov å drikke alkohol på et pr år enda, og for det andre så er det faktisk tøffere å værr den som ikke må drikke. Men dette vil du ikke skjønne før du blir litt eldre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå