Gå til innhold

Umulig å farge håret fra mørk blond til lysere blond?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Jeg har en mørk blond hårfarge. Jeg har noen striper i håret i en lysere farge som jeg har hatt hele livet. Dette gjør meg mørk blond, og ikke brunette. Dette bildet illustrerer hårfargen min ganske bra: http://farm1.static.flickr.com/176/471661847_3764595519.jpg

Uansett. I flere år har jeg hatt lyst til å bli enda lysere. Jeg har prøvd å stripe håret noen ganger, men det blir liksom aldri noen forskjell. Jeg vil se endring i hele håret, ikke bare striper. Uansett om frisøren sier at '' jaja, skal ta masse striper(å, er sååå lei av det argumentet nå), så blir det minimal forskjell.

Jeg var derfor lei. Har sett litt rundt på nett, lest blogger, og det å farge håret sitt virker det som mange har gjort. Ettervekst og slitasje er ikke så viktig for meg. Det er jo så utrolig mange som gjør dette.

Så jeg gikk til frisøren på tirsdag, og bestilte farging av hår. Møtte opp i frisørstolen, der frisøren forteller meg at det ikke gå an å farge håret mitt lysere. Det var visstnok bedre med folie eller hettestriper? Jeg ble så utrolig sur. Jeg vet jo om mange som har gått fra mørk brunette til lys blond. Frisøren sa videre at alternativet var å stripe håret mange ganger. Hallo? Er det ikke derfor en har tilbud om farge av hår? Så jeg spurte om hvorfor de da hadde tilbud om å farge håret, dersom det ikke var mulig. Hun sa da at dette gjaldt de som hadde ettervekst. Men farge av ettervekst er jo et selvstendig tilbud i tillegg til farging av hår.

Av personlige grunner, har jeg ikke hatt det så bra de siste årene. Jeg hadde kjempe lyst til å gjøre en forandring på håret, som jeg ikke har ordnet på nesten 3 år. Og ja, jeg er jente. I stedet ble det vanlig prosedyre med vanlige hettestriper som ingen ser forskjell på.

Tross skuffelsen, vil jeg gjøre et nytt forsøk. Derfor må jeg bare spørre dere andre, Er det helt seriøst ikke mulig å farge håret fra mørk blond til lysere blond? Hva innebærer tilbudet som gjelder ''farging av hår'' ? Skal jeg farge håret mitt selv da?

Anonym poster: 75c4d63bc6919a151fd16c974ddf9c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei. Maks en til to nyanser.

Anonym poster: 31658a2269902fce8868785e0eeff7c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo sier jeg selv. Jeg har gått fra mørk blond til lys blond med helfarging (ikke bleking engang) hos frisøren, og det gikk kjempefint! Jeg foreslår at du bytter frisør, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor skal du ikke få det lysere?

Jeg natturlig mørkebrunt hår å ha fått håret mitt blondt.. Åssen nyanse bruker du?

Anonym poster: bae6cf7bb6d6588ac7cd52c8ff96ec3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

Å farge håret vil si å tilsette farge i håret. Noe man ikke gjør ved lysning. Å lysne håret dras heller farge ut av håret. Så å farge håret lysere enn det det er, det går ikke. Men å lysne hele håret er fullt mulig. Du må absolutt ikke stripe håret for å få det lysere. Så jeg tror kanskje frisøren din har misforstått deg når du har sagt at du vil farge det lysere.

Vil du ikke stripe håret ditt lysere så kan du enten gå til en frisør å si at du ønsker å lysne håret ditt. Et annet alternativ er å kjøpe en hårfarge som lysner håret i butikk og lysne håret ditt hjemme. Vil selvsagt anbefale frisør hvis ikke du er vant med å gjøre dette selv.

Kjøper du en lysner i butikk så pass på å ikke kjøp blekning. Da blir håret ditt gult og oransje da blekingen drar ut absolutt alle fargepigmenter av håret ditt.

Se etter en lysner som lysner håret 1-2 nyanser, evt 2-4 nyanser. Da blir det nok bra:)

Anbefaler å bruke Loreal Excellence 01, eller Schwarzkopf Blonde 10.1 eller 10.2.

:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hei :-)

Å farge håret vil si å tilsette farge i håret. Noe man ikke gjør ved lysning. Å lysne håret dras heller farge ut av håret. Så å farge håret lysere enn det det er, det går ikke. Men å lysne hele håret er fullt mulig. Du må absolutt ikke stripe håret for å få det lysere. Så jeg tror kanskje frisøren din har misforstått deg når du har sagt at du vil farge det lysere.

Vil du ikke stripe håret ditt lysere så kan du enten gå til en frisør å si at du ønsker å lysne håret ditt. Et annet alternativ er å kjøpe en hårfarge som lysner håret i butikk og lysne håret ditt hjemme. Vil selvsagt anbefale frisør hvis ikke du er vant med å gjøre dette selv.

Kjøper du en lysner i butikk så pass på å ikke kjøp blekning. Da blir håret ditt gult og oransje da blekingen drar ut absolutt alle fargepigmenter av håret ditt.

Se etter en lysner som lysner håret 1-2 nyanser, evt 2-4 nyanser. Da blir det nok bra:)

Anbefaler å bruke Loreal Excellence 01, eller Schwarzkopf Blonde 10.1 eller 10.2.

:)

Takk! :)

Anonym poster: 152a7ee7fafaf4c0599dd19a4bb14c45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...

Ser at denne er fra 2013, men bumper den allikevel, da jeg har akkurat samme problemstilling. Er naturlig mørk blond, og vil bli lys blond. Var hos frisøren i dag, og sa at jeg ønsket å farge håret lysere. Fikk samme svar som trådstarter "Da blir det striping". Forklarte så at jeg har stripet det før, men ville lysne hele håret denne gangen. Nei, det gikk ikke ann. Fikk også snakke med en annen frisør, da den første frisøren snakket dårlig norsk, og jeg trodde ikke helt forsto hva jeg mente. Denne frisøren sa at dersom jeg ABSOLUTT ville farge det lysere, kunne de gjøre det. Men det kom da til å bli både rødt og orange, og se fryktelig unaturlig ut. Og å bleike et helt hår var totalt uaktuelt.

Sliter veldig med å forstå dette, det finnes jo folk som har helt mørkt hår som blir blonde også? Kunne forstått om det kanskje måtte gjøres over flere behandlinger, men ifølge dem var det liksom helt umulig for meg å lysne hele håret. Stemmer det virkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat det samme problemet, men jeg har mørkere hår og tynne hårstrå, som i tillegg er farga ekstra mørke, så tenker det er derfor. Liker egentlig ikke striper, for det blir to forskjellig teksturer på håret, og jeg synes fargen blir seende litt "skitten" ut.

Allikevel ser man jo enkelte kjendiser veksle fra helt mørkt til helt lyst, og så tilbake igjen, sånn just like that, så burde i grunn være mulig...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...