Gå til innhold

Kan jeg be eier av nettsted slette meg?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har vært en aktiv debattant i de senere årene, også på internetts mange aviser, tidsskrifter og "blader" (norske).

Jeg ønsker imidlertid ikke (slik min jobbsituasjon er nå) å ha mitt navn på disse nettstedene: når jeg søker på Google på mitt navn, kommer diverse innlegg frem, som jeg nå ikke ønsker skal bli forbundet med mitt navn.

Kan jeg da sende en mail til nettstedet og be dem om å "fjerne søkingen på mitt navn"? Er det mulig? Kan de gjøre det?

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan selvfølgelig forsøke, men de er nok ikke forpliktet til å slette det du har skrevet. Derfor bør en tenke seg om før en skriver på nett. Men du oppnår i alle fall ikke noe ved ikke å prøve, kanskje noen er greie og gjør som du ønsker. Om ikke alt du har skrevet, så kanskje en del utvalte innlegg...

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for svar!

De behøver ikke å fjerne innleggene (eller navnet), men selve søkingen dit.

Er det mulig tro, å gjøre det "ikke-søkbart"?

Skrevet

Det er nok lettere å få sletta et innlegg.

Skrevet
De behøver ikke å fjerne innleggene (eller navnet), men selve søkingen dit.

Er det mulig tro, å gjøre det "ikke-søkbart"?

Nei, det er nok ikke mulig for slike søkemotorer søker automatisk i alle nettsider som er tilgjengelige på internett. Altså sider som er linket til fra andre sider, sider som er "hektet i sammen".

Send dem en mail og spørr pent om de kan fjerne navnet ditt, skal krysse fingre for deg jeg ;)

Gjest Gjest2
Skrevet

Altså brukte du navnet ditt som brukernavn??? Det var jo ikke så smart i utgangspunktet, og heller ikke akkurat noe poeng i heller.

Skrevet
Altså brukte du navnet ditt som brukernavn??? Det var jo ikke så smart i utgangspunktet' date=' og heller ikke akkurat noe poeng i heller.[/quote']

Vel, gjort er gjort, og nå står det altså der. Håper de går med på å fjerne det!

Mitt navn kommer også opp noen steder når jeg søker på det i Google etc, står i noen lister over konkurranser jeg har deltatt i og vunnet feks. Gjør meg forsåvidt ikke noe, men jeg hadde nok likt bedre at det ikke står der...

Gjest Anonymous
Skrevet

Til gjest 2:

jeg bruker naturligvis ikke mitt eget navn på nettet mht. brukernavn og slikt. Men dette gjelder faktisk "seriøse" kronikker og innlegg hvor fullt navn er et krav..ellers mister det totalt seriøsitet. :)

Men det blir jo også feil- og be dem om å slette artikler og kronikker etc. : det vil gå ut over andre artikler som har svart på mine..

Takk for tipsene fra dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...