Gå til innhold

Mellommåltid som er lett å ha med seg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir helt ør av sult i blant, så jeg må ha et sunt mellommåltid som jeg alltid kan ha med meg i veska. Det må være noe med lang holdbarhet sånn at jeg bare kan ha det liggende uten å måtte planlegge hver dag. Jeg er et skikkelig surrehode.

Det eneste jeg har klart å komme fram til er slike "bars", som proteinbar eller Atkinsbar. Har kjøpt et lite utvalg for å teste, men synes foreløpig det smaker sagflis. Ja også har jeg prøvd Wasa sine "sandwhichknekkebrød" med kremost. Smaker greit, men gjør meg i grunnen bare mer sulten. :fnise:

Noen tips til andre ting?

Anonym poster: 0b715bfcd7bf15f66f5a71048680dc81

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den eneste baren jeg liker er Nutrilett Dark Chocolate. Finnes i de fleste vanlige butikker. Jeg har smakt en del andre og synes alle smaker like ille - bortsett fra den. Jeg har den alltid som frokost over morgenkaffen på jobb.

Gjest Solstråla88
Skrevet

Frukt og grønt?? Etter jeg begynte med livsstilsendringer har jeg begynt og ta med meg et eple og en banan feks. Ellers pleier vi og ha et rikelig utvalg av youghurt hjemme, kansje ikke det mest kalorifattige, men bedre enn sjokolade. Ellers finnes jo nutrilett, den med caramel synes jeg persolig er god. Kollegaen min nevnte her om dagen at hun hadde fått en smaksprøve på allevo bars som boots apotek fører og synes denne var god, og mye mindre kalorier enn nutriett.

Gjest Emmanuelle
Skrevet

Finnes masse proteinbarer på iHerb som er gode :)

AnonymBruker
Skrevet

Ok, jeg skal fortsette å teste barer. :)

Angående frukt/grønt: Jeg trenger som nevnt noe som kan ligge lenge fordi det er ikke daglig jeg har dette behovet. Barer er kjekt fordi de kan ligge i dagesvis (ukesvis) i romtemperatur uten at det er noe problem. Jeg har vasket veska fri for klissete banan en gang for mye. :fnise:

TS

Anonym poster: 0b715bfcd7bf15f66f5a71048680dc81

Skrevet

Nøtter?

Skrevet

- To knekkebrød og en sånn porsjonspakke med makrell i tomat? Kan smøre på med "lokket". :)

- Nøtter og tørket frukt

- Müsli-bar (finnes sikkert noen som ikke er så søte som godteri).

- En boks tunfisk fra King Oscar + en plastgaffel (ikke naturell, men slike som smaker thai, sitron og pepper eller tomat og basilikum).

- ....en boks naturell tunfisk om du liker det. Kan jo evt. ha en "Burger King-pose" med salt/pepper for å pimpe den litt.

- Hvis det er på jobb hvor du kanskje har tilgang til vannkoker: havregryn + litt salt i en liten boks som du kan lage grøt av.

- En boks med müsli som du kan kjøpe en boks melk eller youghurt å ha over (løser jo ikke problemet med at du må ha mat "NÅ", uten å gå på butikken, men er i allefall litt sunnere enn de enkle alternativene du finner på en gjennomsnittlig matbutikk/kiosk)

Gjest Offensive Pie
Skrevet

Polly-posen med nøttebiter? De er skikkelig gode, og du kan dele den store posen opp i mindre posjonspakninger.

Skrevet

Noka sine barer er faktisk ganske gode, den med sjokolademusli metter også svært godt.

Skrevet

Nutrilett sine sjokoladebarer er kjempegode. Både toffee, karamell, brownies og dark chokolate er favoritter hos meg :)

Skrevet

skyr yoghurtene er også veldig gode. Da spesielt blåbær. Men de kan selvsagt ikke ligge for lenge i veska da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...