Gå til innhold

Er det vanlig at jentepuser kan bli borte i flere dager?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jentepusen min har vært borte i snart 3 dager :( Jeg har vært ute å sett etter henne, men har ikke sett henne noen vei. Hun er i allefall ikke påkjørt og det er jo bra. Merker jeg savner henne. Håper ingen har gitt henne mat, tatt henne inn osv. Hun er 1 år forresten.

Er dette vanlig? Hun er min aller første katt siden jeg var liten..

Anonym poster: 7dd2f2fd3c4eb02943a2ffdd10644ac9

Videoannonse
Annonse
Gjest Spiderpig
Skrevet

Nei, det er egentlig ikke veldig vanlig at en katt er borte i tre dager uten å komme hjem.

Jeg ville hengt opp lapper, lagt i postkasser og annonsert på dyrebar/facebook.

Er hun kastrert?

AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk ikke uvanlig. Dvs at mange har opplevd det med katter, kastrerte eller ei.

Er den ikke kastrert, har den kanskje fått kattunger/er drektig og har stukket av litt?

Er den kastrert kan den vandre, men..

Min kastrerte hunnkatt har nå vært borte 14 dager. Så ikke henne i veigrøfta heller. Det hender de blir tatt av rovdyr. Lurt å henge opp lapper så tidlig som mulig.

Anonym poster: fa9704ed238d14c483eb38b68987593a

Skrevet

Åh :frown: Jeg hadde blitt veldig bekymra. Opp med lapper og kanskje en facebookstatus hadde vært noe dersom du har mange på vennelista som bor i området? Eller kanskje byen/kommunen/tettstedet ditt har en facebookgruppe der du kan gjøre oppmerksom på at pusekatten din har vært litt vel lenge borte nå og om noen kan holde øyene åpne - post med et bilde.

Så håper jeg katten din kommer tilbake! :kose: Og at den kommer alene, og uten kommende små pelsklatter i magen ;)

Gjest lillagubban
Skrevet

Hvis den er ukastrert er jeg ikke overraska, isåfall ville jeg ihvertfall fått det gjort asap! Uansett ville jeg tatt en leterunde, hengt opp lapp og sett/lagt ut på dyrebar sine sider.

Skrevet

Pusen var en gang borte i hele 4 dager! Da fant jeg ut at nabokjerringa hadde tatt henne inn :roll: Ikke rart jeg ikke fant henne. Jeg fikk en dag tilfeldigvis se pus sitte i vinduet da jeg gikk forbi. Kan si jeg var fort på døra hennes for å hente pus. Jeg sa til kjerringa at jeg ikke likte at hun hadde tatt inn pusen min. Skaff din egen!

Det kan hende noen har tatt henne inn. Ikke uvanlig. Ville ha hengt opp plakater som andre her sier og gått litt rundt å lete. :) Hun dukker nok opp.

Skrevet

Nei, jeg vil ikke si det er vanlig, men at det hender iblandt. Hvor bekymret du bør være avhenger jo av om hun har pleid å være borte i flere døgn før. Min erfaring er at jo yngre katter er når de får slippe ut på egen hånd og jo mindre de blir "hanket inn" til natten o.s.v, jo lettere blir de slike "rekekatter" som tar seg lengre turer.

Jeg ville nok uansett ha satt i gang etterlysning nå, samt foretatt et grundig søk i nærområdet. Gå ut sent om kvelden eller om natten når det er stille og lokk på henne, så er det større sjanse for at hun våger å komme fram om hun f.eks skulle gjemme seg fordi hun er skadet el.lign. og du hører også mjauingen lettere. Du bør også be om at naboer sjekker garasjer og uteboder i tilfelle hun er innestengt. I tillegg annonserer du i alle tilgjengelige fora.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...