Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvem er det vanlig å kontakte etter fødselen? Hvis man har et søsken man ikke har særlig kontakt med, har ikke engang gratulert ang. graviditet, er det ikke litt rart å sende mms med bilde og opplysning om at babyen er født?

Synes det er litt vanskelig å vite hvem jeg skal kontakte :P Vet om 6 stk jeg skal kontakte da, det er bla.a svigers, min bestemor og mine foreldre.

Anonym poster: 529c79ed3b732ff172f8557d3c7effea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De det er naturlig at man deler det med? Hvis du ikke har kontakt med din søster hadde jeg ikke gjort det...

Anonym poster: 210f3d4e79673e5d0efdf462c81f4b1d

• Liker 1
Skrevet

Nær familie og nære venner, er de jeg tenker på å kontakte når jeg har født.

Hadde jeg hatt et søsken som jeg ikke hadde kontakt med og ikke gratulert oss tidligere så hadde jeg kanskje bare sendt en sms uten bilde, så h*n heller må vise interesse og spørre etter bilde, ikke for å være slem men for å få h*n til å interessere seg litt for nevøen/niesen. Og viser h*n null interesse så hadde jeg jeg ikke tatt mer kontakt.

Skrevet

Vi ga beskjed til våre foreldre, og så formidlet de nyheten videre til øvrig familie og denslags.

• Liker 1
Gjest Blåskjell
Skrevet

Mannen sendte melding til våre foreldre, søsken og noen nære venner så fort det var over. Foreldrene våre tok igjen kontakt med besteforeldrene våre. Etter dusj, veiing og stell sendte vi meldinger til flere venner, også ringte vi foreldrene våre med oppdatering på vekt. lengde og fødselens forløp.

Jeg tenker det er naturlig å kontakte de man ønsker å fortelle at alt er bra med den lille... Litt avhengig av grunnen til at dere ikke har kontakt koster det jo lite å sende en melding, kanskje det blir satt pris på...??

AnonymBruker
Skrevet

Gav beskjed til foreldre og søsken og de nærmere venner, så tok mamma seg av å videreformiddle til resten av familien.

Etter et par dager sendte jeg melding til nære kolleger og andre venner. Jeg har ikke fb så måtte ta det på sms.

Anonym poster: bacc55c111e6972e1feea370ec5a0301

Gjest halebein
Skrevet

Best å vente til vitale mål er tatt, endte opp med 50 mld der dette ble spurt om, etter vi hadde annonsert den nye verdensborgeren:-) dette var før facebook, da:-)

Skrevet

Foreldrene våre og mine 3-4 beste venninner.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :)

AnonymBruker
Skrevet

Rett etter fødselen sendte vi melding til våre foreldre og besteforeldre. Etter noen timer sendte vi melding til vennene våre :) Øvrig familie ble veldig raskt informert av de stolte besteforeldrene ;)

Jeg har ikke kontakt med min far, men vi sendte likevel en melding til han for å informere.

Anonym poster: 8bbc51ff98fe9d334f78200f1c01c940

AnonymBruker
Skrevet

Ok, kanskje greit å sende en vanlig sms bare da om at babyen er født. Får kanskje føle litt på det.. Kanskje jeg er så stolt at jeg ikke bryr meg om hvem jeg sender til :P

Skrevet

Jeg aner ikke hvem som ble kontaktet, og dette er ikke noe jeg hadde tenkt over på forhånd. Jeg vet at samboeren kontaktet foreldrene våre, og jeg tror han sendte bilde + beskjed til nære venner og sjefene våre.

Skrevet

Haha, oppdaget nettopp dette bildet på Facebook. Festlig..

983902_464349390318295_1553842068_n.jpg

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Hehe ;) ! Ja, det er vel litt sånn den dag idag!

Men jeg kommer ikke til å oppdatere noe på facebook tror jeg, i allefall ingen bilder. Folk får komme og hilse på på ekte :)

• Liker 1
Skrevet

Regner med at jeg ringer/sender SMS til mine foreldre og søsken, og far til sine foreldre og søsken - og så tipper jeg at det blir lagt ut på facebook rimelig kjapt og vi har det meste av venner og kollegaer der. Har ingen planer om å legge ut bilde eller lengde/vekt, ser ikke helt hva som er interessant med det.

Skrevet

Pappaen ringte de nærmeste (storesøster, besteforeldre og min søster) fra fødestua tror jeg. De firmudl

Skrevet

Beklager...

De formidlet videre til oldemor mm. Etter noen timer var det tom bilde på Facebook, noe jeg godt kunne ha tenkt meg å vente med noen dager...

Skrevet

Legg det ut på facebook så vet alle det.

Skrevet

Samboeren min ringte sine foreldre, og jeg ringte mine. De formidlet det videre til resten av familien, tror telefonene gikk varmt den kvelden for å si det sånn... Fikk mange gratulasjonsmeldinger fra langt ut i slekta utover kvelden. :fnise: Dagen etter la vi ut en status med bilde på facebook.

Gjest Magdalene
Skrevet (endret)

Pappaen har begge gangene ringt foreldrene våre og hans besteforeldre, like etter at barna har kommet til verden. Så tror jeg de fortalte det videre til søsken og slikt. Så har vi(han) sendt en felles melding til alle vennene våre, sjefene etc.. når vi har fått summet oss litt.

Endret av Magdalene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...