AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #1 Del Skrevet 31. mai 2013 Hei! For noen år tilbake så ble jeg smittet med en slags fotvorte under stortåa.. Men det er ikke en vanlig vorte som peker utover, men den går ganske langt inn i tåa.. Jeg har filt den, klipt den, badet i grønnsåpe og jeg har hvert hos legen og fryst den to ganger.. Men ingen verdens ting hjelper.. Og det har bare smittet seg til mange flere:( er rimelig desperat etter noen kjerringråd eller råd som hjelper! Skal på ferie i sommer, og er ikke så frecht med nasty vorter under foten:( jeg har prøvd et råd jeg fant, med eddik og salt, men dette hjalp heller ikke.. Jeg fant et bilde som ca ser ut som de jeg har : https://www.google.no/search?q=inngrodd+fotvorte&client=safari&hl=nb&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=xsuoUbGqOIn_4QSTuYGgAg&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1024&bih=672#biv=i%7C9%3Bd%7C0XyGYnleRbJq8M%3A Hjelp mottas med stoooor takk! Anonym poster: f5712e843d43d3770311daa77e5b6575 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #2 Del Skrevet 31. mai 2013 Ingen? Anonym poster: f5712e843d43d3770311daa77e5b6575 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2013 #3 Del Skrevet 31. mai 2013 Om den går innover i foten, er det ikke en torn, da? Jeg har hatt både liktorn og fotvorte, og beskrivelsen din passer på liktornen jeg hadde. Har du bare vært hos fastlege? Isåfall vil jeg anbefale deg å gå innom en fotterapeut (obs! ikke fotpleier, men fotterapeut!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #4 Del Skrevet 31. mai 2013 Tusen takk for tips! det kan godt hende det er en sånn, fastlegen min er en tulling så han har ikke sagt så mye. Fikk en hendvendelse til en hudlege for 1 år siden, men det var så sinnsykt lang ventetid og de har fortsatt ikke ringt.. Men er det noe ventetid hos fottarapaut? Og må jeg ha hendvendelse fra legen? Anonym poster: f5712e843d43d3770311daa77e5b6575 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #5 Del Skrevet 31. mai 2013 Vorter under foten blir alltid trykt innover, slik som på bildet, pga at man trår på dem hele tiden. Jeg kjøpte en høvel for hard hud + middel mot fotvorter på apoteket. Jeg høvlet over vorten, og påførte vortemiddelet, hver eller annenhver kveld filte jeg og påførte nytt vortemiddel. Høvlet til det blødde litt hver uke (men det holder å høvle av bare det ytterste laget). Når det sluttet å blø, påførte jeg nytt vortemiddel. Jeg bar såpass brutal, fordi jeg var veldig lei etter å ha hatt vortene i ti år. Og de forsvant etter noen uker med denne behandlingen Anonym poster: ec09d38ba11d2723e97234fb1464891a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #6 Del Skrevet 31. mai 2013 Vorter skiller seg forøvrig fra liktorn ved at vorter er sånn hullete, som på bildet. En liktorn er kun hard hud innover som en torn i foten. Man kan også forsøke frysebehandling, og dette er også på apoteket, ville tro det ville være billigere å purre på henvisningen enn å gå privat til fotterapeut, men sistnevnte vil sikkert også kunne hjelpe. Anonym poster: ec09d38ba11d2723e97234fb1464891a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kladd Skrevet 1. juni 2013 #7 Del Skrevet 1. juni 2013 Jeg hadde slike under føttene før. Jeg trodde i mange år det var liktorner og prøvde alle triks for å fjerne slike, før det plutselig slo meg at det kunne være vorter! Kjøpte vortemiddel (Verucid tror jeg det het) på apoteket og etter noen ukes behandling var de borte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2013 #8 Del Skrevet 1. juni 2013 Hei igjen. Du trenger ikke henvisning til en fotterapeut, du møter bare opp (let for eksempel på gulesider.no) og bestill deg en time. Tror det koster rundt 350 kroner, men det kommer nok helt an på hva du skal ha gjort der. Jo mer du skal gjøre, jo mer koster det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå