Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lager mesteparten av middag og fruktmoser til jenta vår selv. Jeg kjøper kun det uten salt, og er nøye med å lese innholdsfortegnelsen.

Hvor nøye er dere?

Hun er nesten 8 mnd.

Anonym poster: 9b0a30d0293a06e20dc164548b3ed556

Videoannonse
Annonse
Gjest Clafoutis
Skrevet

Min er 8,5 mnd, og jeg er foreløpig veldig nøye med det. Lager det aller meste av maten hans selv, og hvis jeg gir han av den maten vi lager til familien (vi lager uansett alt fra bunnen) tar jeg av litt til ham før jeg tilsetter salt, buljong e.l.

Kommer til å prøve å være tilbakeholden med salt til ham lenge, siden det er fort gjort å bli "avhengig" av salt. Jo mer salt man er vant til å bruke, jo mer må man ha for å kjenne det, og i befolkningen generelt er det jo et for høyt saltforbruk.

Gjest pysepusen
Skrevet

Jeg laget all maten selv til lillegutt og passet på saltinnhold. Nå spiser vi for det meste rene produkter selv også og lager all mat fra bunn og bruker lite salt så det var ikke særlig vanskelig.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært nøye på at han ikke skal ha salt. Er saltavhengig selv, og synes det er helt unødvendig at han skal bli likeens. Etterhvert må jeg vel spise saltmat etter leggetid for ungene...

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg ikke var så nøye på det. Det meste av maten hun fikk var "butikkgrøt" og "butikkmiddager", og der blir jo saltinnholdet passet nøye på. Derfor tok jeg det ikke så tungt de gangene det var annen mat som ble inntatt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er grunnen til at dere unngår salt?

Anonym poster: fd732a236ed3c0e8af755a872f2211da

Skrevet

Ja, er nøye på det. Ellas kitchen er det eneste butikkmaten hun får her, kjekk på tur, og den er uten salt.

Ab: barns nyrer tåler ikke salt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...