Gå til innhold

Data vil ikke koble til internett

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Med noen internettleverandører, f.eks. Get, får man flere IPer rett fra veggen. Hvis du kjører ipconfig /release (men ikke renew) på den maskinen som virker og kobler den fra skal den andre virke når du kobler den til. Gjør den ikke det kan det være at nettverkskortet eller noe har gått i stykker.

Hvis begge er bærbare kan du også dele ut internett med den som virker, sånn at den andre kan koble til trådløst. Vet ikke akkurat hvordan du gjør det, men du finner sikkert en oppskrift hvis du søker på nettet.

Anonym poster: 7339a1a7b66d1c164118bcd46800b959

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Med noen internettleverandører, f.eks. Get, får man flere IPer rett fra veggen. Hvis du kjører ipconfig /release (men ikke renew) på den maskinen som virker og kobler den fra skal den andre virke når du kobler den til. Gjør den ikke det kan det være at nettverkskortet eller noe har gått i stykker.

Men hvordan vil den som virker da fungere når jeg kobler den til igjen? Vil det ha "ødelagt" noe at jeg har tatt ipconfig /release?

Anonym poster: d32db85506d96330ccb6198894129f54

AnonymBruker
Skrevet

Men hvordan vil den som virker da fungere når jeg kobler den til igjen? Vil det ha "ødelagt" noe at jeg har tatt ipconfig /release?

Nei, den bare frigir adressen så en annen maskin kan få den. Du må gjøre det hver gang du vil koble til en annen maskin.

Anonym poster: 7339a1a7b66d1c164118bcd46800b959

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...