AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #1 Skrevet 31. mai 2013 Skal hente min nydelige bichon frise om 3 uker. Første hunden min. Noen som har en slik hun som vil fortelke litt om hvordan hverdagen med en slik hund er? Anonym poster: 34aca331921abe07e2b4a2ba5b84a80e
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #2 Skrevet 31. mai 2013 Jeg har nå en bichon havanese. Det er jo noe alla det samme. Men hun er en selskapshund deluxe og veldig snill. Hun er nysgjerrig og skal få med seg alt som skjer. Hun elsker å være midtpunktet. Hun er ikke noe glad i å være alene da hun er veldig sosial. Beste hun vet er når vi får besøk. Da er hun helt i hundre! Hun er også velsdig glad i å gå tur i skog og mark. Hun kan væe veldig kresen når det kommer til mat. Tørrfor er vel noe av det kjedeligste hun vet Hun spiser det jo til nød, men ofte bare ser hun dumt på meg når un får tørrfor. Hun får jo noen ganger litt middagsrester og det liker hun. Noen kan jeg bli litt lei at hun er så oppmerksomhetssyk og følger mye etter meg overalt. Hun er litt masete av seg. Men jeg elsker henne overalt på jord Anonym poster: 9e58a363ecdd19cd4169eb3ab0a60755
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #3 Skrevet 31. mai 2013 En jeg kjenner hadde en sånn hund, den var kjempesnill og fin! Rolig. Men litt pelsstell.. Jeg har sett noen har blitt brune rundt øyne og munn (sopp?), så det kan være greit å være litt obs på, det er ikke så pent.. Anonym poster: 677a0472c2d60105fcd3e40b733f7fdf
Gjest Lolita8 Skrevet 31. mai 2013 #4 Skrevet 31. mai 2013 (endret) Hadde ei tispe for noen år siden :-) Hun var veldig snill og god, fantastisk lynne. Men hun hadde veldig ofte infeksjoner i ørene, og det vil da si at en bør være nøye med å holde øregangene åpne(nappe hår i ny og ne, så det ikke blir tett).. Hun hadde også veldig fort for å legge på seg, så vi måtte være veldig flink med å fòre med rett mat, ellers kunne det fort gå gal vei med vekta. Ellers var hun veldig folkekjær, glad i alle slags hunder og dyr generelt. Veldig aktiv, men kunne også ta seg en sofadag. EDIT: Ja, de får fort misfarging rundt munn og øyne. Dette finnes det shampoo for :-) Endret 31. mai 2013 av Lolita8
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #5 Skrevet 31. mai 2013 Hadde ei tispe for noen år siden :-) Hun var veldig snill og god, fantastisk lynne. Men hun hadde veldig ofte infeksjoner i ørene, og det vil da si at en bør være nøye med å holde øregangene åpne(nappe hår i ny og ne, så det ikke blir tett).. Hun hadde også veldig fort for å legge på seg, så vi måtte være veldig flink med å fòre med rett mat, ellers kunne det fort gå gal vei med vekta. Ellers var hun veldig folkekjær, glad i alle slags hunder og dyr generelt. Veldig aktiv, men kunne også ta seg en sofadag. EDIT: Ja, de får fort misfarging rundt munn og øyne. Dette finnes det shampoo for :-) Det kan vel også hjelpe å holde pelsen kort der Jeg hadde en hvit puddel en gang som fikk dette, da hjalp det å holde pelsen veldig kort. Men "bichonene" skal vel egentlig ha litt pels der, men det er jo ikke så nøye om man har den bare som kjæledyr ! Anonym poster: 677a0472c2d60105fcd3e40b733f7fdf
Gjest Skrevet 31. mai 2013 #6 Skrevet 31. mai 2013 Tråden er ryddet for reklame! Ann Christin - MOD -
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #7 Skrevet 2. juni 2013 Vær obs på at disse hundene har øyeproblemer. Ellers er de veldig snille, aktive og veldig sosiale. Anonym poster: ed107dfbcf1dec23d7bb0346378034f2
miaw Skrevet 2. juni 2013 #8 Skrevet 2. juni 2013 Jeg har en blandingshund mellom bichon frise og bichon havanaise Verdens mest fantastiske hund! Perfekt turkamerat, elsker å være med på ting uansett hva det er. Så nysjerrig å livsglad hund har jeg aldri møtt Fungerer godt med barn også, er bare snill og har aldri bitt. Øynene har aldri jeg slitt med, men nå som hunden min begynner å komme litt oppi åra så har han fått dårligere bein, og må passe på at han ikke driver og hopper opp i sofaen (som han er så glad i). Han kan heller ikke være med på skiturer lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå