Gå til innhold

Å få med seg hjem umerkede ting fra barnehagen.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør dere når dere ved en glipp får med dere hjem umerkede ting fra barnehagen? For eksempel bukse eller matboks. Merker dere det med deres eget navn da, eller tar dere det med tilbake og forteller at det har skjedd en glipp?

Anonym poster: fbb2088d173f1dd6860f5aafefcad912

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tar det selvfølgelig med tilbake.

Håper andre gjør det sånn også!

Anonym poster: e58ea3645a1e6f859bb5291e335c2ef6

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det ikke er ditt barns ting tar du selvfølgelig med det tilbake!

Anonym poster: d4d5836078c0eb544de92967f730e656

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tar det såklart med tilbake. Hender ofte jeg finner en merkelapp på dem etterhvert, som jeg ikke oppdaget med en gang. Ønsker ikke å stjele noe som ikke er mitt. Om jeg hadde satt mitt barns merkelapp på noe som ikke var mitt, og senere hadde oppdaget navnet til den opprinnelige eieren i plagget....det hadde vært flaut det!

Anonym poster: 26744cd854dbf49a2c9b730003fd06df

• Liker 3
Gjest lisha
Skrevet

Tar det selvfølgelig med tilbake neste dag, og sier fra til personalet!

men er nok mange som bare forsyner seg faktisk! I min datters barnehage er det stadig ting som "forsvinner", selv om det er merket..

Skrevet

Tar det med tilbake og spør de som jobber der om de vet hvem sitt der er. Gjør de ikke det, så har de alltids en kasse med "gjenglemte" ting.

Håper andre også gjør det samme. Er ikke alt som blir merket, lappen faller av/vaskes ut osv. Jeg hadde i alle fall satt pris på å få igjen ting som blir borte på den måten.

• Liker 1
Gjest Adriane
Skrevet

Tar det selvfølgelig med tilbake til barnehagen, og spør de ansatte om de kjenner det igjen, eller kan prøve å finne ut hvem som savner det. Man beholder da ikke ting som ved en feil har blitt send med hjem til en selv...

• Liker 1
Skrevet

Legger det i sekken og sender det tilbake til barnehagen med beskjed om at det ikke tilhører barnet mitt.

Skrevet

Tar det med tilbake og sier ifra om at det har skjedd en glipp. For meg er det en selvfølge, kan ikke forstå hvorfor jeg skulle merka det med mitt barn sitt navn :-/

• Liker 2
Skrevet

Leverer selvsagt det tilbake til bhg og prøver å finne rett eier!

Gjest pysepusen
Skrevet

Leverer det tilbake og sier jeg var uheldig å ta det med hjem. Samme som når minsten klarer å snike en leke med i sekken ;)

Skrevet

Det er faktisk ikke en selvfølge at folk tar det tilbake. Foreldre stjeler i barnehagen. Samboer tok en på fersken. Han prøvde å få med seg et merkeplagg hjem. Det var også en charatt lue for voksene (liten størelse) Ikke så mangen 4 åringer som bruker det i barnehagen. Helt utrolig.

Leverer det tilbake selvsagt!

Skrevet

Helt utenkelig for meg å beholde andres klær selv. Det er jo stjeling! Tar det selvfølgelig med tilbake, og legger det på kommoden i garderoben, der slike ting blir lagt. Forelderen som kjenner igjen sitt barns tøy på kommoden, legger det i hyllen til sitt barn/tar med hjem og merker. Noen ganger har bhg-personalet bommet litt når de har hentet skiftetøy i hylla, og mitt barn har komt hjem med buksa eller sokkene til "naboungen" på seg. Da vasker jeg plagget før jeg legger det i hylla til "naboungen".

Skrevet

Tar det selvsagt med tilbake. :Nikke:

For andre er det tilsynelatende ikke like selvsagt... :dry: Vi har opplevd å miste to par forholdsvis dyre Janus-votter som var merkede, og jeg kan ikke se noen annen mulighet enn at noen andre foreldre har tatt dem med seg hjem. Da kjenner jeg at jeg blir litt sur.

Skrevet

Tar det selvsagt med tilbake. :Nikke:

For andre er det tilsynelatende ikke like selvsagt... :dry: Vi har opplevd å miste to par forholdsvis dyre Janus-votter som var merkede, og jeg kan ikke se noen annen mulighet enn at noen andre foreldre har tatt dem med seg hjem. Da kjenner jeg at jeg blir litt sur.

Det er som oftest merkeklær som forsvinner i barnehage. Foreldre stjeler.

Gjest Fleecejakke
Skrevet

Jeg er så utrolig glad for at jeg bor i en passe liten by der slikt noe ville vært utenkelig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri opplevd å få med feil ting hjem, eller å miste noe. Sønnen min har snart gått to år i bhg. Jeg ville selvfølgelig sendt det med tilbake, hvis det skulle skjedd. Noe annet er helt utenkelig!

Anonym poster: 31f796b8393d0e9b46b4ecbbbebcc8fb

Skrevet

Jeg skjønner ikke at det i det hele tatt er nødvendig å lage en tråd om dette. Jeg tar med tingene tilbake! Uansett om det bare er en liten strikk!

Gjest Gjest
Skrevet

Det er ikke d

Hva gjør dere når dere ved en glipp får med dere hjem umerkede ting fra barnehagen? For eksempel bukse eller matboks. Merker dere det med deres eget navn da, eller tar dere det med tilbake og forteller at det har skjedd en glipp?

Anonym poster: fbb2088d173f1dd6860f5aafefcad912

Det er ikke ditt. Så hvorfor spør du.

Skrevet

Tar det med tilbake, gir det til personalet eller legger det i boksen med gjenglemte ting...selvfølgelig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...