Gå til innhold

VEKTEN HAR STOPPET OPP, TRENGER TIPS FRA DERE!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er 20 år og trenger sårt noen tips fra dere.

Jeg var tidligere veldig aktiv i fotball, som desverre endte med skade. Jeg fikk ikke lov til å spille fotball igjen og ble ganske deppa. Begynte på folkehøgskole og la på meg 13 kg. Nå, ett år etter, har jeg gått ned 7 kg (fra 87kg - 80 kg) men jeg vil ned 5 - 10 kg til. Problemet er bare at vekten står bom fast på 80 kg. Jeg er 1,74 høy og har tidligere pleid å veie 74-75 kg, noe som for min del var helt ok.

Har pleid å gå på spinning tre ganger i uka, og løpe trapper. Men nå er jeg kommet hjem fra ferie og har ikke lenger tilgang på treningsstudio. Jeg går lange turer (1-2 timer) tre ganger i uka, Har en jobb som innebærer at jeg står og går mye.

Når det gjelder kosthold så spiser jeg vanlig men sunt. Ikke potet, lite brød, endle frukt og grønt, sjeldent alkohol, og hovedregelen er at godteri er kun på lørdager. (Har en tendes til å spise en is i ny og ne) Dietter som innebærer sulting er ikke noe for meg. Da sprekker jeg bare og spiser dobbelt så mye. Ikke vits.

Jeg veier meg hver fredag, og de siste 4 ukene har vekten stått bom stille. Jeg trenger et spark i ræva, og noen tips til endringer som gjør at jeg kan gå ned de siste kiloene. Det er tydeligvis noe jeg gjør feil, men siden jeg ikke har nok kunnskap så vet jeg ikke HVA det er jeg gjør feil. Kanskje spiser jeg feil? Kanskje trimmer jeg ikke nok (ligger kanskje der?)

HJELP!!

Tusen hjertelig takk på forhånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne du kanskje satt opp en oversikt over matinntaket ditt?

Det du pleier å spise på en dag?

Skrevet

Tenker du her på denne siden, eller for meg selv? :-) Takk for respons!

Skrevet

Jeg tror dette er helt normalt, jeg har hørt at man ofte stopper opp på en punkt og blir der en liten stund, tror det har noe med at kroppen "stabiliserer" seg/tilpasser seg vektnedgangen eller noe lignende. Bare stå på videre, så skal du se at vekten snart vil bevege seg nedover igjen :)

AnonymBruker
Skrevet

Regn ut din BMR(google BMR kalkulator f.eks), og så kan du jo føre en mat-dagbok så du får oversikt over hva og hvor mye som går inn:) Jeg synes i alle fall det er lett å holde styr da. Du kan jo også bruke Greteroede for å regne kalorier om du synes det er vanskelig. Der kan du også regne ut hvor mye ulike aktiviteter forbrenner ut fra vekten din.

Hva med en blogg, en slanketråd her eller på fitnessbloggen? Mye tips og hjelp å få!

Lykke til uansett:)

Anonym poster: 92cd67224c31ca6ba12a3a7072cedaad

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar!

Jeg holder i tillegg på med å slutte å snuse (3 uker idag) noe som gjør at jeg har lyst på noe hele tiden, haha, ikke akkurat den beste kombinasjonen :)

Skrevet

Man når jo ofte en komfortsone gjennom trening, og glemmer at for å ha fremgang må man presse kroppen. Så prøv og trene utenfor komfortsonen, få hver treningsøkt til å telle.

En gåtur er for mosjonister og fint på søndager, men det er ikke trening.

Du kan jo også prøve litt annerledes trening enn bare løping, spinning og gåturer? Styrketrening får igang den generelle fettforbrenningen :trene:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...