AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #1 Skrevet 31. mai 2013 Man finner ikke alt man ser etter i samme person, så hva er galt med å ha flere kjærester/elskere? Anonym poster: 33dbcd69fe922cd2d277626d7ee20479
Tulling Skrevet 31. mai 2013 #3 Skrevet 31. mai 2013 Så lenge de syns det er greit å dele deg er det vel ikke noe i veien for det. Så lenge du ikke går bak ryggen på de. Da blir det feil. men sansynligheten for at det vil funke er en annen sak. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #4 Skrevet 31. mai 2013 Det sier seg selv. Uenig. Anonym poster: 33dbcd69fe922cd2d277626d7ee20479
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #5 Skrevet 31. mai 2013 Så lenge de syns det er greit å dele deg er det vel ikke noe i veien for det. Så lenge du ikke går bak ryggen på de. Da blir det feil. men sansynligheten for at det vil funke er en annen sak. Snakker selvfølgelig ikke om å gå bak ryggen. Anonym poster: 33dbcd69fe922cd2d277626d7ee20479
Whimsical Skrevet 31. mai 2013 #6 Skrevet 31. mai 2013 Så lenge de vet om hverandre, hvorfor ikke. Jeg hadde ikke gjort det, men hadde ikke brydd meg at du gjorde det heller. Om du skal ha 3-4-5 kjærester og de ikke vet om hverandre, da blir det jo en heltidsjobb 1
lykkestor Skrevet 31. mai 2013 #7 Skrevet 31. mai 2013 Uenig. Anonym poster: 33dbcd69fe922cd2d277626d7ee20479 Det går så fint så!
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #8 Skrevet 31. mai 2013 Det går så fint så! Hva gjør du på et diskusjonsforum hvis du ikke er interessert i å diskutere? Anonym poster: 33dbcd69fe922cd2d277626d7ee20479
Whimsical Skrevet 31. mai 2013 #9 Skrevet 31. mai 2013 Det sier seg selv. Jeg ble nysgjerrig og ser ikke helt poenget ditt. Vil du forklare hvorfor det sier seg selv? 3
lykkestor Skrevet 31. mai 2013 #10 Skrevet 31. mai 2013 Hva gjør du på et diskusjonsforum hvis du ikke er interessert i å diskutere? Anonym poster: 33dbcd69fe922cd2d277626d7ee20479 Du startet ikke akkurat en diskusjon heller, jeg sa min mening og svaret jeg fikk var ''Uenig'' Ingenting mer, ingenting mindre. Jeg ble nysgjerrig og ser ikke helt poenget ditt. Vil du forklare hvorfor det sier seg selv? Gjerne det! Hadde jeg funnet ut av min samboer idag hadde flere kjærester eller elskere hadde jeg blitt dypt såret og mest sannsynlig gått ifra han. Det er fordi at når han bor med meg, og sier han vil ha meg forventer jeg at han holder seg til meg, og ikke flyr frem og tilbake mellom meg og andre. Det er meg eller andre, ikke begge deler. Igjen har du jo alle disse tv-programmene som har gått, spesielt fra utlandet hvor en mann har flere koner. De kjenner til situasjonen fra starten av og da ser jeg på det som en annen sak. Da har de jo alle blitt vane med situasjonen og godtatt at det er slik. På en annen måte igjen ser jeg på det som et åpent forhold om man har flere elskere/kjærester og da er det også greit. Hadde min samboer og jeg fra starten av snakket om og blitt enige om at vi hadde et åpent forhold hadde det vært en ting, men slikt hadde jeg aldri godtatt. 4
Whimsical Skrevet 31. mai 2013 #11 Skrevet 31. mai 2013 Du startet ikke akkurat en diskusjon heller, jeg sa min mening og svaret jeg fikk var ''Uenig'' Ingenting mer, ingenting mindre. Gjerne det! Hadde jeg funnet ut av min samboer idag hadde flere kjærester eller elskere hadde jeg blitt dypt såret og mest sannsynlig gått ifra han. Det er fordi at når han bor med meg, og sier han vil ha meg forventer jeg at han holder seg til meg, og ikke flyr frem og tilbake mellom meg og andre. Det er meg eller andre, ikke begge deler. Igjen har du jo alle disse tv-programmene som har gått, spesielt fra utlandet hvor en mann har flere koner. De kjenner til situasjonen fra starten av og da ser jeg på det som en annen sak. Da har de jo alle blitt vane med situasjonen og godtatt at det er slik. På en annen måte igjen ser jeg på det som et åpent forhold om man har flere elskere/kjærester og da er det også greit. Hadde min samboer og jeg fra starten av snakket om og blitt enige om at vi hadde et åpent forhold hadde det vært en ting, men slikt hadde jeg aldri godtatt. Ja, jeg er selvsagt enig med deg, man kan IKKE ha en drøss elskere og kjærester bak ryggen på noen. Det er utroskap og svik av verste sort.. Men er man ærlig fra start og alle kjærestene vet om hverandre osv.. Jeg hadde som sagt ikke gjort det selv, men andre går gjøre som det passer de. 1
lykkestor Skrevet 31. mai 2013 #12 Skrevet 31. mai 2013 Ja, jeg er selvsagt enig med deg, man kan IKKE ha en drøss elskere og kjærester bak ryggen på noen. Det er utroskap og svik av verste sort.. Men er man ærlig fra start og alle kjærestene vet om hverandre osv.. Jeg hadde som sagt ikke gjort det selv, men andre går gjøre som det passer de. Det er derfor jeg mener at det sier seg selv. Jeg som de fleste andre er sterkt imot utroskap på alle nivåer. Det er lavmål, og noe jeg aldri har funnet poenget med. Om man er ærlig fra starten og alle vet om hverandre og situasjonen som du sier kan jeg tenke at det er greit. Uansett hadde jeg aldri klart å være i et slikt forhold selv, men så klart noen liker det, og da skal de selvfølgelig få lov til det. Jeg respekterer deres ønsker selv om jeg ikke kan forstå det.
Tidus Skrevet 31. mai 2013 #13 Skrevet 31. mai 2013 Åpne forhold i seg selv er det ikke noe galt med så lenge alle er klar over, og fornøyd med situasjonen. I det skjulte sier det seg selv hvorfor det er galt.
Gamerfrue Skrevet 31. mai 2013 #14 Skrevet 31. mai 2013 Det sier seg selv. Jeg er faktisk til en ganske stor grad enig i dette utsagnet, på grunn av samfunnet som vi har vokst opp i. Det at det sier seg selv i Norge betyr ikke at det sier seg selv i et land der feks flerkoneri er tillatt, men det er fordi den norske kjærlighetsmoralen har tillit og trofasthet som et anker, og enten man vil det eller ei så er vi faktisk under en viss innflytelse av den norske kirke og bibelens moral om et monogamt ekteskap. Det handler ikke engang om religion, det handler om hva vi har vokst opp til å tro er riktig. Derfor mener jeg at Lykkestor har et poeng. 2
AnonymBruker 42 Skrevet 31. mai 2013 #15 Skrevet 31. mai 2013 Man finner ikke alt man ser etter i samme person, så hva er galt med å ha flere kjærester/elskere? Anonym poster: 33dbcd69fe922cd2d277626d7ee20479 Ikke noe galt med det i det hele tatt... Så lenge "kjærstene" og elskerne dine deler det samme synest som deg...
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2013 #16 Skrevet 31. mai 2013 Man finner ikke alt man ser etter i samme person, så hva er galt med å ha flere kjærester/elskere? Anonym poster: 33dbcd69fe922cd2d277626d7ee20479 Ser ingenting galt i det, og lever etter det selv samme gjør mine partnere, selv om tilfeldigheter vil ha det til at jeg er eneste partner til en av de pr dags dato.
Ferny Skrevet 31. mai 2013 #17 Skrevet 31. mai 2013 Jeg tenker at det må være greit så lenge alle partene er informert om hvordan situasjonen er. Det jeg mener er feil (og som oftest er tilfellet), er når den ene er uærlig omkring dette med at han/hun treffer flere. Personlig går jeg ikke inn i en relasjon med mindre jeg liker personen så godt at jeg ikke vil dele han med noen andre. Hadde ikke klart tanken på han sammen med en annen (og ikke hadde jeg villet være med en annen selv heller). Jeg er altfor sjalu og "eiesyk" til noe annet enn et monogamt forhold. Nå er jeg singel da, og treffer likevel INGEN. At folk gidder/orker/har behov for å sjonglere rundt mellom flere - også noe jeg aldri kommer til å skjønne meg på.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #18 Skrevet 31. mai 2013 Flerkoneri? Joda, hvorfor burde den ikke gå begge veier. Anonym poster: 97d3031125d1f45d99ba01e4fbafcb1e
akuaku Skrevet 31. mai 2013 #19 Skrevet 31. mai 2013 Jeg ser teorien i det. Har tenkt det samme selv flere ganger mtp at man kanskje unngår den "kjedelige" følelsen man kan få i et forhold etterhvert... Tror neppe jeg hadde klart det i virkeligheten da
Gjest .-L-. Skrevet 31. mai 2013 #20 Skrevet 31. mai 2013 Bare å finne folk som er interessert i polygami det. Det som er stygt er å føre andre som er interessert i monogami bak lyset. Dårlig gjort!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå