AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #1 Skrevet 31. mai 2013 Jeg mener det. Eksen vil holde kontakten med meg, men jeg synes det er umoralsk. Man kan ikke gå fra å ha et romantisk forhold med en person, til å være vanlige venner. To som har elsket hverandre vil alltid ha et spesielt forhold. Hvis de skal opprettholde kontakten vil det være naturlig at det er sex involvert. Hvis ikke bør man bare avslutte all kontakt. Anonym poster: 9d1742135cc961c55cab4043cd14fccd 3
Amarinda Skrevet 31. mai 2013 #2 Skrevet 31. mai 2013 Jeg skjønner at du ikke vil være venner med ekse, og for all del, det kan være problematisk. Men umoralsk, den må du nesten utdype. 8
hjärterdam Skrevet 31. mai 2013 #3 Skrevet 31. mai 2013 Jeg kan heller ikke skjønne hva du mener er umoralsk med det? Det er vel snakk om voksne mennesker som selv bestemmer hvem man ønsker å ha kontakt med. Det er forøvrig ikke alltid naturlig med sex om man opprettholder kontakt med en eks. Kunne ikke falle meg inn å ha sex med far til barnet mitt igjen noen sinne, men kontakt har vi flere ganger i uka. 12
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #4 Skrevet 31. mai 2013 Det er å undertrykke sin seksualitet. Anonym poster: 05fec8ddad332735f2ef426fb4d96918
FantasDick Skrevet 31. mai 2013 #5 Skrevet 31. mai 2013 Alle er kanskje ikke laget for å være venner med eksen, men at det skal være umoralsk forstår jeg ikke. Jeg er venner med min eks, vi har det fint - uten seksuelle følelser. 7
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #6 Skrevet 31. mai 2013 Det er forøvrig ikke alltid naturlig med sex om man opprettholder kontakt med en eks. Kunne ikke falle meg inn å ha sex med far til barnet mitt igjen noen sinne, men kontakt har vi flere ganger i uka. Det er forskjell på å prøve å ha kontakt som venner og det å ha kontakt fordi man må hente ungen hos hverandre. Venner kan møtes hjemme hos hverandre, spise sammen, osv. Anonym poster: 05fec8ddad332735f2ef426fb4d96918
Wolfmoon Skrevet 31. mai 2013 #7 Skrevet 31. mai 2013 Det er da en grunn til at forholdet er over, og hvis grunnen er at de romantiske følelsene ble borte underveis og man satt igjen som venner, så ser jeg overhodet ikke problemet Jeg har i alle fall ingen problemer med å være venn med min eks, vi kan helt fint møtes som venner og ikke ha sex, for å si det sånn 5
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #8 Skrevet 31. mai 2013 Jeg mener det blir helt feil å forsøke å degradere et kjærlighetsforhold til vanlig vennskap. Ikke lar det seg gjøre heller. Man kan gå fra vennskap til kjærlighet, men ikke motsatt vei. Fullt brudd er den eneste gode måten å avslutte et kjærlighetsforhold på, dersom det skal avsluttes. Selvsagt kan man se hverandre når man henter ungen hos hverandre, men dette er ikke det samme som vennskap. Venner kan møtes hjemme hos hverandre, ringe hverandre og snakke om løst og fast, gå ut og spise sammen, osv. Dette er ikke noe man gjør men eksen. Anonym poster: 05fec8ddad332735f2ef426fb4d96918 1
Wolfmoon Skrevet 31. mai 2013 #9 Skrevet 31. mai 2013 Jeg mener det blir helt feil å forsøke å degradere et kjærlighetsforhold til vanlig vennskap. Ikke lar det seg gjøre heller. Man kan gå fra vennskap til kjærlighet, men ikke motsatt vei. Fullt brudd er den eneste gode måten å avslutte et kjærlighetsforhold på, dersom det skal avsluttes. Selvsagt kan man se hverandre når man henter ungen hos hverandre, men dette er ikke det samme som vennskap. Venner kan møtes hjemme hos hverandre, ringe hverandre og snakke om løst og fast, gå ut og spise sammen, osv. Dette er ikke noe man gjør men eksen. Anonym poster: 05fec8ddad332735f2ef426fb4d96918 Takk for forklaringen. Jeg innser nå at jeg må forte meg å avslutte vennskapet med eksen, som jeg har vært venn med siden det ble slutt for 10 år siden 14
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #10 Skrevet 31. mai 2013 Man kan ikke være vanlige venner med noen man har hatt et romantisk forhold med. Det går bare ikke. Man vil alltid være knyttet til hverandre på en spesiell måte. Anonym poster: 05fec8ddad332735f2ef426fb4d96918
hjärterdam Skrevet 31. mai 2013 #11 Skrevet 31. mai 2013 Det er forskjell på å prøve å ha kontakt som venner og det å ha kontakt fordi man må hente ungen hos hverandre. Venner kan møtes hjemme hos hverandre, spise sammen, osv. Anonym poster: 05fec8ddad332735f2ef426fb4d96918 Jo, jeg ser poenget ditt til en viss grad, men siden vi er tvunget til å være i kontakt, og å oppføre oss som voksne folk rundt hverandre, så kjøper jeg ikke helt argumentet ditt, fordi om jeg skulle plassere han som noe annet enn "far til barnet mitt" ville venn være mer naturlig enn noe annet på grunn av den historien vi deler. Ergo - på et vsist plan er jeg og han venner, som fint klarer å ikke ha sex.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #12 Skrevet 31. mai 2013 Jeg vil heller si at venn er unaturlig på grunn av historien dere deler. Dere er noe spesielt som venner ikke er. Anonym poster: 05fec8ddad332735f2ef426fb4d96918
Wonders Skrevet 31. mai 2013 #13 Skrevet 31. mai 2013 (endret) jeg vil ikke se mine en gang. Så jeg lar det være over og ut på ordentlig. En x har sett en naken, vet masse masse, og ikke klart å oppføre seg slik at man vil ha den personen i livet sitt lenger. Da er det bare å kutte ut tvert. Man trenger ikke bli ufin, man bør bare si det man føler . Å kutte kontakten. Ikke hils på meg når vi tilfeldighvis ser hverandre noen gang, ikke hils via venner, ikke ring, ikke tekst eller skriv noe noen gang. Jeg blokkerer deg på face og vil ikke ha noe med deg å gjøre. -Si dette rolig til en mann og han forstår deg. Om han virkelig er glad i hva dere hadde og respekterer deg -så holder han lang avstand ! Endret 31. mai 2013 av Wonders 2
Lilac Skrevet 31. mai 2013 #14 Skrevet 31. mai 2013 Alle mennesker er helt forskjellige og noen klarer ikke være venn med eksene sine, for andre går det helt fint. Hvis det ikke funker for deg, så greit. Men ikke tro at alle ser gjennom dine øyne på ting. 5
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #15 Skrevet 31. mai 2013 Ikke mange ekser jeg har kontakt med lenger. Noen hadde jeg et vennskap med, UTEN sex...funka det, men så glei vi automatisk fra hverandre, hadde ikke behov for å ha kontakt med dem. At det ikke funker for deg eller er riktig for deg, betyr jo ikke at det er feil for alle andre. Vi er da alle forskjellige. Hvem man er venner med må da være opp til oss selv?! Anonym poster: b9b240798b3a9d6a69c28260eb2afd98 2
aquiz Skrevet 31. mai 2013 #16 Skrevet 31. mai 2013 Jeg skulle ønske jeg og min eks var på bedre talefot for barnet vårt. Dessuten mener jeg det at når man kan samarbeide med sin eks, med barn i bildet, viser det kun en positiv side hos den nye partneren. Jeg vil hellere ha en mann som er venn med sin eks og kan vise at han gjør dette for barnet sitt, enn en dritt som kun slenger ditt etter eksen. 3
Jolene Skrevet 31. mai 2013 #17 Skrevet 31. mai 2013 Ser ikke problemet eller hvorfor det er umoralskt å være venner med en x. 3
Angelheart2 Skrevet 31. mai 2013 #18 Skrevet 31. mai 2013 Skjønner at du har et trøblete forhold til din eks, men det du kommer med her er jo bare bullshit! Selvsagt kan man være gode venner med eksen selv om man ikke har sex! I mitt tilfelle er en av mine ekser også en av mine beste venner. Vi bodde sammen i nesten 10 år, men de siste årene hadde vi ikke et kjæresteforhold, så vi fant ut at vi helle skulle skille lag og finne kjærligheten på nytt. Man vokser fra hverandre, utvikler forskjellige interesser osv. Man har alikevel en felles historie og mange fortsetter å være veldig gode venner selv om man mister de romantiske og erotiske følelsene. Men det er ikke dermed sagt dette gjelder for alle. Selvsagt har jeg også ekser jeg ikke har kontakt med lenger, der bruddet var siste kontakt vi hadde. Alle forhold er forskjellige og om man fortsetter å være venner eller ikke vil være veldig individuelt. 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #19 Skrevet 31. mai 2013 Jeg er gode venner med alle eksene mine bortsett fra to. Spesielt en av dem ser jeg ofte, han er sammen med venninnen min så vi finner ofte på ting sammen, de to og meg og kjæresten. Vi sitter barnevakt for barna deres innimellom og de sitter hundevakt for oss innimellom. Ingen problemer. Anonym poster: c978d6c2d529efc54c06730c12073fa3 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #20 Skrevet 31. mai 2013 jeg vil ikke se mine en gang. Så jeg lar det være over og ut på ordentlig. En x har sett en naken, vet masse masse, og ikke klart å oppføre seg slik at man vil ha den personen i livet sitt lenger. Da er det bare å kutte ut tvert. Er så enig med deg! Man kan aldri bli vanlige venner med en som har vært så nær. Kutt ut kontakten helt. Det er det eneste fornuftige. Hvis eksen vil fortsette å ha kontakt med deg, så er ikke eksen glad nok i hva dere hadde. Det er trist. Hvis man er glad i hva man hadde, så vil man ikke degradere det til et vennskap. Vis eksen din respekt, og ta aldri kontakt for å "være venner". Anonym poster: 05fec8ddad332735f2ef426fb4d96918 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå