Gå til innhold

Oppskrift saftig sjokoladekake (skal ha MMF-trekk)? Eller andre kaker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Til helga skal vi feire 3-årsdagen til datteren vår, og da har jeg planer om å prøve MMF (marshmallowfondant) for første gang. Siden hu er så glad i Minni, så skal jeg lage en Minni-kake :)

Men det jeg lurer på er om noen har noen tips til sjokoladekake som passer til å ha MMF over? Og bør man ha glasur over selv om man har MMF over der igjen? Eller droppe det? Bør man kanskje ha en lys glasur sånn at kaka ikke syns igjennom (leste det et sted)?

Hvis noen har noen andre tips til kaker som passer til å ha MMF over så kom gjerne med det og :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke tips til noen spesielle kaker, men tenker at du kanskje kan finne noe på passionforbaking.no? :)

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke kombinere kakene på passionforbaking med MMF. Virkelig, de er allerede ALT FOR søte, skal du begynne å legge fondant over så blir det uspiselig. Eventuelt så går det kanskje an å legge inn et lag med litt syrlig syltetøy (f.eks, bringebær og kirsebær er godt med sjokolade) for å kompensere.

Anonym poster: 12a04bb9414233cf9a946907685748d4

• Liker 1
Skrevet

Jeg laget en ganske vanlig sjokoladekake (med kefir) og hadde sjokoladesmørkrem i midten og som glasur.

Skulle forresten ønske noen fortalte meg hvor vanskelig det var å få mmf svart :fnise: Blir nok en stund til jeg prøver meg på dette igjen ;)

Skrevet

Har forresten laget noen vaniljecupcakes fra passionforbaking, og de var helt ekstremt oversøte og kvalmende.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...