Gå til innhold

Vekt gjennom syklusen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pleier vekta å endre seg mye hos dere gjennom syklusen? Jeg prøver å gå ned i vekt, men denne uka (det nærmer seg mensen), hjelper det visst ikke uansett hva jeg gjør, ser det ut til. Begynte derfor å tenke på om det kunne ha noe med syklusen min å gjøre.

Fint om dere som har erfaring med dette også kan skrive hvor mye vekten varierer hos dere. Skal følge med framover for å se om jeg oppdager et mønster i det.

Anonym poster: 724069918e2a6b98347c3072a3c6d592

Videoannonse
Annonse
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Jeg pleier å legge på meg rundt 2 kilo, disse forsvinner mer eller mindre over natten igjen.

Skrevet

Åja, kan gå opp 2-3 kilo. Forsvinner igjen etterpå.

Skrevet

Jepp, går opp 2-3 kilo her og hver måned. Gjerne 3-4 dager før mensen kommer, men det er hovedsakelig vann for jeg føler meg i tillegg ganske oppblåst. Forsvinner raskt et par dager etter at mensen har kommet. Ingen krise, man må tåle at de stramme buksene kanskje ikke passer akkurat de dagene der. :fnise:

Gjest Spirula
Skrevet

Vekten min kunne øke med opptil 5 kg i dagene før mens! Det varierte fra måned til måned.

Alt var vann og oppblåsthet, og kiloene forsvant like raskt som de kom. :)

Klær med strikk i livet var gull verdt i disse dagene. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Rett før og under menstruasjonen holder man igjen vann, og vann er tungt, så da opplever mange å gå opp 1-2 kg. Noen mer. Andre, som meg, går ned i vekt under mensen, men det kommer på igjen etterpå. Jeg er ikke sikker på hva som gjør det sistnevnte her(noen som vet btw??), men personlig finner jeg ingen vits i å veie meg under mensen, enten man opplever det ene eller det andre.

Så hva med å måle deg med målebånd i tillegg til å veie deg?:)

Anonym poster: 5a664235b809d26dbec2af8a52c6e3c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...