Gjest Ts Skrevet 31. mai 2013 #1 Skrevet 31. mai 2013 Kjæresten og jeg har vært samboere to år. I februar fikk jeg vite at jeg var gravid. Da jeg fortalte han det ble han forandret til et monster da jeg sa jeg var usikker mtp abort. Han truet meg med at jeg kom til å angre og at han skulle lage helvete dersom jeg skulle beholde. Jeg kjente han ikke igjen. Jeg var sjokkert. Samme dagen vi fant det ut gjorde han det slutt. Jeg ville ikke føre et barn til verden uten en far og det å ha en så stor oppgave alene, så jeg sa til han at det ble abort etter to dagers brudd. Han sa han friket ut å mistet kontrollen og sa han elsker meg over alt og selvfølgelig aldri hadde forlatt meg (etter jeg sa abort ble alternativet) Jeg tok han tilbake og fikk time til abort en mnd senere. I mellomtiden var jeg veldig usikker og tok det opp med han igjen under mer kontrollerte former. Da sier han at dersom jeg beholder likevel ender jeg opp alene og han vil aldri ha kontakt med meg igjen, kun barnet. Jeg slo fort fra meg tanken. Abort ble det, i uke 11. Det var et smertehelvete jeg måtte gå gjennom alene fordi han var på jobb i en annen landsdel. Jeg tenker at abort var rett. Vi har dårlig økonomi, ikke utdannelse og leier kun leilighet. Jeg fortrengte hele greia. Vi har hatt det fantastisk flott og kjærligheten blomstrer som aldri før. Men i kveld er jeg alene, og alt blusset opp. Det var det største sviket. Han dumpet meg, truet meg og var slem når jeg (dama han elsker over alt) ble gravid med vårt barn. Hva med fremtiden? Jeg mistet mye tillit til han. Kommer han til å reagere på samme viset om det skjer igjen om noen år? Jeg vil jo ha barn i fremtiden, det vil han og sier han. Vet ikke hvor jeg vil med dette. Jeg er redd for å bli så tråkket på igjen. Han sviktet meg når jeg trengte han mest. Og nå kom alt tilbake i tankene mine. Er dette noe man kan klare å tilgi? Med tiden? Kanskje jeg skal bearbeide det. Aborten var tøff. Jeg gledet meg over graviditeten og fikk dette servert. Vi hadde "praten" da vi ble sammen og da kunne det aldri slå han å forlate meg. Jeg er veldig glad i denne gutten. Han har støttet meg mye mtp drama i familie, bakgrunnen min og psykisk helse. Jeg ser litt på han som min reddende engel - som sviktet meg så enormt. Vi har det bra nå, alle tankene kom bare så brått på. Har grått litt, tenkt litt. Grått litt mer, og nå skriver jeg her.... Vi er begge 21år..
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #2 Skrevet 31. mai 2013 jeg ser det ble veldig langt innlegg, og veldig tett. skrev fra mobil så fikk ikke delt opp i avsnitt..... Anonym poster: f6964de0f9ae961448b570f1e05eb132
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #3 Skrevet 31. mai 2013 dytt Anonym poster: f6964de0f9ae961448b570f1e05eb132
lykkestor Skrevet 31. mai 2013 #4 Skrevet 31. mai 2013 Han høres ut som en forbanna tosk! Unnskyld, men jeg kan ikke forstå hvorfor du er sammen med han enda! Han ligger med deg, gjør deg gravid og tvinger deg rett og slett til abort! (Det er hva han gjør når han presser deg på den måten han gjorde) Er du lur går du nå. Hva skjer neste gang noe hender som han ikke liker, tror du? At han skal bli? Neppe..
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #5 Skrevet 31. mai 2013 dette skjedde i februar, og aborten i mars. hadde egentlig lagt alt bak meg å begynt på nytt. men jeg så en trist film som involverte at noen spontanaborterte, og da kom alt opp igjen. vi har hatt en ny prat, og han sier han ikke er klar for det nå. han ønsker barn om kanskje 3-5 år. vi har det utrolig fint nå, og er utrolig glade i hverandre. men ja, jeg er jo veldig redd jeg skal bli så såret igjen. han har sagt i ettertid at han var en stor idiot, og han har virkelig gjort alt og stått på for å bevise at han virkelig elsker meg. men ja, du har rett. hva om det skjer igjen? det er det som poppet opp i hodet mitt. så går jeg å venter mange år på barn, så skjer det aldri, for han vil ikke ha barn. da har jeg kastet bort veldig mange år av livet mitt. (er ganske sikker på at han vil ha barn med tiden da) men jeg ser jo for meg skrekkscenarioer. Anonym poster: f6964de0f9ae961448b570f1e05eb132
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2013 #6 Skrevet 31. mai 2013 For et kryp... han "elsker" deg, men bare hvis du gjør som han vil? Herregud jente gro deg en ryggrad... Hvordan er det mulig å fornedre seg selv så til de grader ved å fortsette å være sammen med en sånn komplett idiot Vær så snill. Du er mer verdt en det der.
Gjest Faerunpedia Skrevet 31. mai 2013 #7 Skrevet 31. mai 2013 Dere er jo svært unge, og selv om reaksjonen hans kanskje ikke er så moden, høres det mest ut som et anfall av panikk. Tanken på å plutselig bli forelder i så ung alder kan nok utløse ganske sterke følelser. Dersom han har beklaget seg og forholdet mellom dere er bra ville jeg tilgitt ham.
Gjest Svampebob1 Skrevet 31. mai 2013 #8 Skrevet 31. mai 2013 (endret) Men hadde dere ikke avklart dette i forkant? Jeg pleier å avklare dette temmelig tidlig når jeg blir sammen med noen. Endret 31. mai 2013 av Svampebob1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #9 Skrevet 31. mai 2013 vi hadde det, og da var han helt "vi klarer alt sammen, blabla". fikk se en helt ny side av han. men når vi hadde praten var vi nyforelsket og i skyene. Anonym poster: f6964de0f9ae961448b570f1e05eb132
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2013 #10 Skrevet 31. mai 2013 Jeg synes ikke han virker til å stole på. Hva vil skje neste gang noe skjer som han ikke er helt klar for?? Går ikke an å unnskylde med at han er umoden. Han er rett og slett egoistisk. Du finner bedre enn dette. En som vil støtte deg, og være der for deg....
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2013 #11 Skrevet 31. mai 2013 Du gjorde det eneste riktige valget, han måtte kanskje vise deg hvor alvorlig det var, slik at du tok abort.
Elanore Skrevet 31. mai 2013 #12 Skrevet 31. mai 2013 Lei for å lese dette, TS. Jeg tror helt ærlig at en fyr som oppfører seg sånn som dette ikke er noe godt for deg på sikt...
Archeress Skrevet 31. mai 2013 #13 Skrevet 31. mai 2013 Dårlig og umodent gjort. Han satte deg i en umulig situasjon og tvang deg til å ta et vanskelig valg.. Jeg skjønner at du er glad i han og at dere har hatt mye fint sammen, men jeg ville vært veldig, veldig skeptisk til en sånn type oppførsel..
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #14 Skrevet 31. mai 2013 Kan ikke du "fake" en graviditet nå, og se om han skuffer deg igjen? En test for å se om han virkelig har forandret seg. Anonym poster: 807fe1971777f16ba0c19cc728ff9b65 1
Midnanne Skrevet 31. mai 2013 #15 Skrevet 31. mai 2013 Hvilken rolle spiller det om han elsker deg, når det kun gjelder når går hans vei og han får det som han selv vil? Dette er ikke en fyr du kan regne med når ting blir vanskelig, det han har jo vist deg ganske tydelig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå