Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg og min samboer har vært sammen i 6 år.. Vi har prøvd å fått barn i to år uten noe som helst lykke.. For noen månder siden trodde jeg att jeg var gravid da mensen ikkje dukket opp på rett tidspunkt.. Jeg ventet noen dager over datoen for å forsikre meg om att det ikkje bare var jeg som ønsket det så sterkt.. Jeg tested meg men testen var negativ så jeg mistet håpet.. Mensen kom fremdeles ikkje.. Etter en måned uten menS gikk prøvde jeg igjen.. Fremdeles negativ.. Jeg gikk uten mens i 2 og en halv måned. Jeg var innom lege på den tiden og tested med urinprøve og blodprøve der. Men negativt.. Fikk mensen etter 2 og en halv måned uten så var alt tilbake til normalt. Nå er jeg 1 uke over datoen for mensen og oppdaget i dag (unnskyld detaljene) mørke brun, tørrakrige greier.. Usikker på om det er blod eller utflod.. Det klør litt i skjeden men lukter ingentig.. Er bare brunt og tørr.. Jeg har bare hatt samleie med 1 person hele mitt liv.. Har hatt normal menstruasjon med friskt blood.. Unntatt fra november i fjor.. Noen så har svar på dette? Er det noe skikkelig galt med meg siden jeg hopper over mens 2 of en halv måned og deretter får noe brunlige greier ?.. Meg og min samboer begynner å bli litt skremt av dette i tillegg så blir vi skuffet hver gang vi tror vi har klart det. Spessielt etter att he gikk så lege uten mens...

Noen så kan hjelpe meg med mine spørsmål?!

Takk på forhånd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få henvisning til gynekolog.

Etter to år med prøving er ikke alt som det skal, og dere behøver sannsynligvis hjelp til å bli gravide.

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som du bør gå til legen og utredes. Det er ikke normalt å ha mensen så sjelden, og det kan også bety at du ikke har eggeløsning. Har du brukt eggeløsningstester? Jeg hadde mensen 3-4 ganger i året og har fått konstatert PCO, fikk hormoner fra gynekolog og ble gravid. Legene sier ofte at man skal prøve i ett år før man får utredning. Dere har jo prøvd mye lengre enn det. Kom deg til legen, så får dere råd og hjelp! Lykke til!

Anonym poster: 53e966b7fdc5db93f6c062120a85f048

Skrevet

Som de sier over her; kontakt lege. Du blir sjekket, og forhåpentligvis beroliget, og kan begynne utredning for å finne ut hva det er som gjør det vanskelig for dere å bli gravide. Ufrivillig barnløshet blir tatt ganske så seriøst, og det er mye man kan gjøre for å hjelpe naturens gang.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...