AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #1 Skrevet 31. mai 2013 Hei! Jeg er en jente på 17 år. Jeg har bodd for meg selv i ett år nå og jeg trener rundt 2 ganger i uka. Jeg er slank og har en helt normal og fin kropp. Jeg har veldig mye lekser, noe som gjør at jeg bruker de helgene jeg er hjemme til å gjøre alt jeg skal og så driver jeg med andre ting ellers. Men til tross for at jeg er slank og lever sunt, så opplever jeg ett stort slankepress hjemmefra. Jeg har flere ganger sittet i forhør i familieselskaper om hvor ofte jeg trener, og om jeg sier jeg trener 2-3 ganger i uka så tror de ikke på meg (og jeg ser da trent ut også..) Jeg får og av og til høre fra mamma at jeg "sikkert ikke passer i den buksa lengre" og sånn, og jeg har altså gått ned 6 kilo på ett år og jeg bruker small i klesstørrelse. For ett år siden brukte jeg medium, så de klærne jeg ikke har brukt på ett år er altså for store for meg. Søsteren min er også skikkelig ille. Hun spør meg HELE TIDEN om hva jeg spiser og om jeg tar meg noen flak potetgull så spør hun "spiser du det der på hybelen til vanlig?!" osv. Mamma er kanskje den som er mest forsiktig, men. Jeg har da selvsagt forandret meg de siste årene. Jeg har fått større rumpe, hofter, lår og pupper, men det betyr jo ikke at jeg er feit? Da jeg veide 6 kilo mer og var medium så fikk jeg forsåvidt høre at nå måtte jeg passe meg slik at jeg ikke ble stor. Jeg var også normalvektig da jeg veide 6 kilo mer. Kanskje greit å vite at de 6 kiloene har jeg gått ned helt naturlig. Jeg driver ikke å slanker meg. Men jeg synes dette er litt sårende selv om jeg er en veldig sterk jente og aldri kunne funnet på å gått ned noe mer i vekt. Men jeg tror kanskje ikke at familien skjønner hva de driver med helt heller. Så hva skal jeg gjøre? Skal jeg ta det opp? Og hvordan? Anonym poster: 2b37925362fa75bdd34ed5f590bc47b4
Gjest eplemost Skrevet 31. mai 2013 #2 Skrevet 31. mai 2013 Drit i de. Rett og slett. Vær stolt og fornøyd med kroppen din Høres ut som en familie med dårlig selvfølelse, med behov for å hakke på andre. Hev deg over det så godt du kan, og pass på å ikke utvikle komplekser p.g.a dette. Du er sikkert kjempefin akkurat som du er!
Gjest Faerunpedia Skrevet 31. mai 2013 #3 Skrevet 31. mai 2013 Jeg ville prøvd å ta det opp med dem, men sannsynligvis vil det ikke endre noe. Synes det er kjempebra at du klarer å beholde selvbildet ditt, fortsett med det, og som sagt over her, hev deg over det.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #4 Skrevet 31. mai 2013 Takk:) Anonym poster: dcab7f8fc35c3e18b15d6a397bd303b4
Lilac Skrevet 31. mai 2013 #5 Skrevet 31. mai 2013 Jeg ville sagt til henne at jeg ikke vil høre mer masing om det. Du virker jo fornøyd med kroppen din, og du er bare 17 år, så det er naturlig at du forandrer deg fysisk i hofter og bryster i og med at du er kvinne. Ikke ta presset, slå i bordet og si at det er nok. Du er jo faktisk utrolig flink til å gjøre det du skal istedenfor å være misfornøyd med deg selv. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #6 Skrevet 31. mai 2013 Gad, min mor var også sånn. Ble så lei at jeg gav henne et ultimatum; et surt oppgulp til angående min vekt, trening eller kosthold fra nå av, straffes med at jeg ikke kommer hjem på besøk neste ferie. Så da jeg ikke kom følgende påske så ble det slutt på det:P Anonym poster: c7f47fcd686e997297c84756ba14d73f
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #7 Skrevet 31. mai 2013 Takk dere! Søsteren min er veldig frekk ellers. Hun kaller meg stygg og dum (skulle nesten tro hun er 12, men hun er altså 19 år men veldig umoden) så jeg tror ikke hun kommer til å gi seg noen gang. Men jeg får ta det opp med den neste som kritiserer kroppen min at nå får de gi seg, men jeg er litt nervøs egentlig for å si fra om det når det er så mange som kritiserer på en gang. Hilsen TS Anonym poster: dcab7f8fc35c3e18b15d6a397bd303b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå