AnonymBruker Skrevet 30. mai 2013 #1 Skrevet 30. mai 2013 På universitetet idag så jeg en jentegjeng på tre som satt å fniste og lo av ei jente som satt ved siden av meg på samme bord. De baksnakket henne relativt høyt, de kommenterte utseende klær og det var ikke måte på. Jeg hadde hørte lavt på musikk så jeg hørte ikke helt hva de pratet om først, men pauset musikken etterhvert når jeg skjønte de pratet om hun som satt ved siden av meg. Jeg hadde utrolig lyst til å si noe, men for å være ærlig turte jeg det ikke. Jeg kastet et stygt blikk bort på de, men de forsatte bare. Så sa jeg til jenta at hun ikke skulle høre på hva de sa. Når jentene så jeg pratet med henne begynte de å snakke om at "den stygge andungen" hadde på mirakuløst vis fått seg kjæreste. Jenta begynte å pakke sammen tingene sine, mens tårene begynte å renne, deretter gikk hun. Jeg lurte på om jeg skulle gå etter henne eller ikke, noe jeg til slutt gjorde. Jeg pakket kjapt sammen tingene mine og gikk etter. Jeg tok henne igjen i gangen og spurte om det gikk bra med henne. Hun sa det gikk bra og deretter gikk hun. Jeg hadde jo mine mistanker om at det kanskje ikke gikk bra, men jeg kjente jo ikke jenta så jeg tenkte det kanskje var litt merkelig at jeg skulle begynne å "presse meg innpå" som en fremmed. Burde jeg kanskje ha gjort det allikevel? Ikke spurt henne ut om ting, men gjort noe mer? Anonym poster: f0bb2f87ed21f852980f151cca48483f
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2013 #2 Skrevet 30. mai 2013 Ja, du burde gjort mer. Men likevel gjorde du mer enn hva gjennomsnittet ville tort. Vi må lære oss å bry oss om andre! Ikke være så redd for å presse oss på! Spesielt i slike saker som dette.. Anonym poster: 3b14587e43d6522374dd85caaf956b55 6
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2013 #3 Skrevet 30. mai 2013 Var det seriøst et universitet?! Ikke barneskole? For sjokkert til å komme med et bedre svar.. Anonym poster: ec7a4921976a7e2de06cdbded05277da 10
Gjest hogwash Skrevet 30. mai 2013 #4 Skrevet 30. mai 2013 Jeg ville konfrontert dem og passet på å gjort det såpass høyt at de fleste i nærheten ville fått det med seg. 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #5 Skrevet 31. mai 2013 Du kunne vel konfront der jentene, men jeg tror ikke hun jenta eller noen andre klandrer deg for at du ikke gjorde det. Du gjorde mer enn de fleste ville gjort tror jeg Anonym poster: 84bedc91602411841cc3280b2f35bd1b 1
Gamerfrue Skrevet 31. mai 2013 #6 Skrevet 31. mai 2013 (endret) Jeg synes hogwash har et veldig bra poeng! De jentene har trygghet i hverandre, og i troen om at ingen kommer til å utfordre dem fordi de er mange som står sammen har de fritt spillerom til å være noen skikkelig bitches. Men mobbing er ikke allment godtatt, uansett hvor mange man er i en gjeng! Det betyr at hvis du hadde turt å reise deg og konfrontere dem i en vanlig stemme, så ville det faktisk ha gjort en del for stemningen! Kan hende du hadde fått noen flere til å trå til, men mest sannsynlig hadde du måtte stått der alene og tålt noen blikk, og også slengkommentarer fra jentene du utfordret, men det ville mest sannsynlig vært verdt det - ikke minst fordi du er gutt, og viser at gutter ikke synes det er sexy med jenter som forhøyer seg selv ved å rakke ned på andre. Edit: Men nå glemte jeg å si at det var shittøft av deg å ta kontakt og støtte henne selv om dere ikke kjente hverandre! Endret 31. mai 2013 av Gamerfrue 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå