Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Visste ikke helt hvor jeg skulle skrive dette. Jeg har i det siste skrevet noen meldinger til venner på blant annet facebook. Meldinger som: hvordan går det med det? Jeg ser at alle leser, men ingen svarer. Dette er personer jeg har vært god venn med i flere år, men de siste årene har det blitt mindre kontakt. Jeg har det litt vanskelig om dagen, så reagerer nok sterkere nå enn jeg ellers ville gjort(ingen vet at jeg har det vanskelig). Men til og med min beste venninne har ikke svart meg og sier hele tiden hun er opptatt. Jeg blir så lei meg, skjønner ikke om jeg har gjort noe galt eller ikke, men spør ikke heller.Føler at ingen liker meg lenger...

Hvis dere ikke svarer på meldinger, hva er grunnen deres?

Anonym poster: 446b270e554547e670238888523067ac

Videoannonse
Annonse
Gjest Raindrops
Skrevet

Hvis dere ikke svarer på meldinger, hva er grunnen deres?

Anonym poster: 446b270e554547e670238888523067ac

Jeg svarer ikke når jeg ikke gidder. Enkelt og greit. Det trenger ikke å være noe galt med avsender i det hele tatt, jeg synes bare det er dødskjedelig å sitte å sende meldinger. Ofte tenker jeg at jeg skal svare senere, når jeg kanskje gidder, men så glemmer jeg det, og så har det plutselig gått så lang tid at det føles rart å svare som om jeg akkurat har fått meldingen.

Gjest Faerunpedia
Skrevet

Jeg svarer alltid på meldinger, men har en del venner som kan bruke svært lang tid på å svare når de har det travelt. Jeg vet at mange gjør som raindrops sier, de tenker de skal svare senere og så glemmer de det.

Gjest Phoenix
Skrevet

Jeg er så dårlig med chat. Jeg liker bedre telefonsamtaler, og de glemmer jeg ikke å svare på. Det samme gjelder tekstmeldinger, det går fort i glemmeboken

Skrevet

Jeg svarer for det meste alltid, men hvis folk prøver å dra igang en lang samtale på inboxen/chat så kan det hende jeg ikke gidder å svare mer, eller prøver å avslutte samtalen. Jeg hater å chatte. MSN på nytt liksom. Bare mas. Chatter bare med folk hvis det er noe viktig.

Ellers er det noen jeg aldri svarer, men det er for det meste gutter som maser om visse ting. :P

Kanskje du kan kommentere noen bilder i stedet? Jeg syns det bare er gørr kjedelig å få meldinger som "hvordan går det?" jeg svarer jo alltid for å være hyggelig, men svaret blir jo alltid "går bra her, der da?"

Evt kan du jo spørre om andre ting som er litt mer morsommere å svare på.. eller bare mer direkte spørsmål. Så kan det jo hende det blir en samtale ut av det. Eller så kan du jo sende melding der du inviterer de på ting?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har den samme opplevelsen som deg, TS. Har vært i noen konflikter pga at jeg har blitt såret av å ikke få svar fra venner. Virker som en del folk er utrolig trege til å svare eller rett og slett glemmer det. Og spørsmålet er ko om de egentlig er virkelige venner. Jeg tror at om man virkelig betyr noe for noen, så hadde de svart. Men at det kan gå noen dager er ikke uvanlig. Men uker, og gjentatte ganger, da er det noe som skurrer.

Men jeg er overfølsomt for sånt (avvisning).

Anonym poster: 59f8f4610d5a80a71a4d44c587789ddd

• Liker 4
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg har den samme opplevelsen som deg, TS. Har vært i noen konflikter pga at jeg har blitt såret av å ikke få svar fra venner. Virker som en del folk er utrolig trege til å svare eller rett og slett glemmer det. Og spørsmålet er ko om de egentlig er virkelige venner. Jeg tror at om man virkelig betyr noe for noen, så hadde de svart. Men at det kan gå noen dager er ikke uvanlig. Men uker, og gjentatte ganger, da er det noe som skurrer.

Men jeg er overfølsomt for sånt (avvisning).

Jeg kan også spørre meg om det er virkelige venner, som ikke en gang gidder å ta en telefon til meg men heller skriver en intensigende "Hva skjera" melding på facebook. Noen av oss synes bare ikke det er en god kommunikasjonsform, det har som sagt ingenting med avsender å gjøre.

• Liker 2
Skrevet

Prøv å send sms istedet kanskje.

Jeg svarer alltid på sms. Facebook er det ikke alltid jeg gidder å svare, rett og slett for Facebook chat er kjedelig og da er det lett å måtte bli sittende i timer å snakke.. Er ikke alle som har tid til det.

Men prøv sms:) er helt sikkert ikke pga deg de ikke svarer, men bare fordi mange ikke liker å kommunisere på Facebook chat :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan også spørre meg om det er virkelige venner, som ikke en gang gidder å ta en telefon til meg men heller skriver en intensigende "Hva skjera" melding på facebook. Noen av oss synes bare ikke det er en god kommunikasjonsform, det har som sagt ingenting med avsender å gjøre.

Jeg har telefonangst. Til gjengjeld elsker jeg å skrive, og når jeg skriver en melding så er den personlig og langt fra eksempelet ditt. Til de som ikke synes det er en god kommunikasjonsform: helt greit, men de blir ikke mine venner, jeg foretrekker venner som kan uttrykke seg skriftlig (også).

• Liker 2
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg har telefonangst. Til gjengjeld elsker jeg å skrive, og når jeg skriver en melding så er den personlig og langt fra eksempelet ditt. Til de som ikke synes det er en god kommunikasjonsform: helt greit, men de blir ikke mine venner, jeg foretrekker venner som kan uttrykke seg skriftlig (også).

Det er ikke snakk om å ikke kunne uttrykke seg skriftlig, vi sitter tross alt på et forum her, så det er ikke der problemet ligger. Utfyllende og personlige meldinger blir også noe helt annet enn det TS snakker om i HI, og telefonangst er også noe jeg går ut ifra at vennene dine er klar over og tilpasser seg deretter, altså helt andre premisser for diskusjon.

Som sagt så er det er ikke snakk om å ikke kunne uttrykke seg skriftlig, for noen er det bare en stakkato, treg og drepende kjedelig måte å konversere med venner på. Selv foretrekker jeg ansikt til ansikt, og jeg er glad for at vennene mine er såppas gode at det ikke gjør noe om vi ikke har snakket verken over fb eller tlf på et halvår, når vi treffes er vi fortsatt venner.

Poenget mitt er bare at det trenger ikke å være deg det er noe galt med når folk ikke svarer på korte FB-meldinger. Når du ikke svarer på telefonen på grunn av telefonangst, så vil vel ikke du at folk skal tenke at det er noe galt med dem av den grunn? På samme måte som at folk kanskje tilpasser seg din telefonangst så synes jeg det er pussig å ikke ha forståelse for at ikke alle synes det er gøy å skrive lange eller korte brev på fb. Vennskap handler da om å tilpasse seg hverandre, ikke at all kommunikasjon skal foregå på dine premisser.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke snakk om å ikke kunne uttrykke seg skriftlig, vi sitter tross alt på et forum her, så det er ikke der problemet ligger. Utfyllende og personlige meldinger blir også noe helt annet enn det TS snakker om i HI, og telefonangst er også noe jeg går ut ifra at vennene dine er klar over og tilpasser seg deretter, altså helt andre premisser for diskusjon.

Som sagt så er det er ikke snakk om å ikke kunne uttrykke seg skriftlig, for noen er det bare en stakkato, treg og drepende kjedelig måte å konversere med venner på. Selv foretrekker jeg ansikt til ansikt, og jeg er glad for at vennene mine er såppas gode at det ikke gjør noe om vi ikke har snakket verken over fb eller tlf på et halvår, når vi treffes er vi fortsatt venner.

Poenget mitt er bare at det trenger ikke å være deg det er noe galt med når folk ikke svarer på korte FB-meldinger. Når du ikke svarer på telefonen på grunn av telefonangst, så vil vel ikke du at folk skal tenke at det er noe galt med dem av den grunn? På samme måte som at folk kanskje tilpasser seg din telefonangst så synes jeg det er pussig å ikke ha forståelse for at ikke alle synes det er gøy å skrive lange eller korte brev på fb. Vennskap handler da om å tilpasse seg hverandre, ikke at all kommunikasjon skal foregå på dine premisser.

Selvsagt skal man møtes på halvveien. Men i stedet for å la være å svare, så kan man ganske enkelt skrive noenav det du forklarer; at man har sett meldingen, men foreslår å snakkes/treffes i stedet, fordi man ikke liker å kommunisere vis meldinger, har dårlig tid, heller vil treffes etc... Jeg sender da selvsagt ikke flere meldinger. Det er mye bedre å forklare det enn å la være å svare. Det å bli ignorert uten en forklaring kan for enkelte (meg selv inkludert) føles veldig sårt.

Gjest SweetSunshine
Skrevet

Jeg kunne ikke tenke meg noe kjedeligere enn å sitte på FB å snakke med folk i evigheter. De nære vennene mine ringer jeg og FB brukes til kortere beskjeder, avtale og treffes o.l.

Dessuten skriver du at dette er noe som har skjedd i det siste. Det kan ha noe med at vennene dine leser til eksamen? Det værste spørsmålet jeg får når jeg sitter sperra inne og leser til eksamen, er når noen spør meg hvordan det går. Er jo ingenting nytt som skjer. "Ehm, joda, går bra som alltid". Da hender det at trangen til å svare senere blir litt for stor.

Gjest Blondie65
Skrevet

Å ikke svare på sms eller melding på Facebook kunne ikke falt meg inn. Noen av mine venner bor andre steder slik at det å ta en kopp kaffe for å prate IRL ikke nødvendigvis lar seg løse med der første. Så meldinger av typen "hvordan går det" blir faktisk også besvart. Om ikke med en gang, så når jeg har tid. Og jeg har heller ikke voldsomme problemer med å avslutte en chat når jeg ikke har tid til det lenger.

MEN: "hvordan går det" meldinger fra folk du sjelden snakker med er vanskelige for hva er der egentlig meningen du skal svare? Er det ikke bedre å dele noe i den første meldingen - f.eks. "Hei du, nå er sommerferien bestilt og det er tre uker til" - da inviterer du til en dialog.

De aller fleste nære vennene mine kommuniserer gjennom status og delingen ved at vi kommenterer og liker det - ikke gjennom chat.

Skrevet

Jeg er selv veldig dårlig på å svare på meldinger, både på facebook og tlf, til manges store iritasjon! Men jeg synes det er direkte slitsomt at det er forventet at jeg skal være tilgjengelig til en hver tid. Det har som regel ingenting med personen som skriver til meg, handler kun om at jeg ikke har noe ønske om noen samtale for øyeblikket. Jeg leser som regel meldingen, tenker at jeg skal svare senere, men det er ofte at jeg glemmer det bort, og det har hendt at folk har blitt sure på meg på grunn av det.

Det må være lov å ikke svare folk, spesielt spørsmål typ "hvordan går det?",gi folk litt tid til å svare, og om de ikke svarer, trenger det ikke å ha noe som helst med deg å gjøre..Jeg er hvertfall sånn mot alle :P

AnonymBruker
Skrevet

Enig i at det kan føles meningsløst å svare på 10 stk "Hvordan går det?" Men om man får en litt lenger og mer personlig melding, så føler jeg det som en avvisning å ikke få svar. Derfor svarer jeg alltid selv på slike meldinger, og om jeg ikke kan svare på en stund skriver jeg nettopp det (travelt, snakkes senere etc). Men det er selvsagt lov å glemme, det er mer på generell basis jeg mener.

• 9 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

En innledning med "hvordan går det?" kan faktisk være en innledning til en samtale der avsender har noe viktig eller spennende å komme med. Jeg syns det er frekt og uhøflig å bare "glemme" å svare. Sløvt! Tror ikke folk hadde likt det selv.

Anonymous poster hash: 1a479...c69
Skrevet

Skjønner at du blir lei deg. Litt av grunnen kan være at folk ikke tar FB så seriøst, tenker jeg. Kanskje er det lettere å få svar på en sms. Det er akkurat som det er "mer lov" å la være å svare på facebook. Selv hender det jeg leser en fb-melding, og tenker jeg skal svare senere, også går det litt i glemmeboksen. Er rett og slett litt distre. Håper det går bedre med deg nå:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...