AnonymBruker Skrevet 30. mai 2013 #1 Skrevet 30. mai 2013 Hei Jeg er en jente i tyveårene som har hatt sosial angst hele livet, så jeg har alltid gått rundt med blikket i bakken og vikt unna hvis jeg skulle komme i skade før å møte noens blikk. Nå får jeg hjelp mot dette og blir sakte men sikkert bedre. Jeg går med forholdsvis rett rygg og ser meg rundt, men greia er at jeg ikke vet hvordan jeg skal forholde meg til mennesker som åpenbart SER på deg før du kanskje kaster et kjapt blikk på dem og får bekreftet at "ja, noen ser på meg..." Enkelte har et sånt blikk "se på hu der a", typisk fjortisjenter, og da har jeg klart som oftest å se fast på dem til de holder opp. Kanskje teit når det bare er unger, men for meg er det en seier å "møte" den typen mennesker som har dyttet meg ned i denne gjørma i årenes løp. Mens andre kommer med helt nøytrale blikk, men hva er greia med å ikke se bort når man ser at personen man ser på ser det? Vil du fortelle meg noe? De gangene det har skjedd meg har jeg prøvd å gi et svakt smil og se vennlig ut, jeg skjønner jo at det ikke er til å unngå å møte andres blikk. I dag var det et unntak, jeg var veldig lei meg og så var det en dame i slutten av 40-årene jeg stadig merket at glodde åpenlyst og så ikke vekk og reagerte ikke på tegn på at jeg hadde lag merke til henne. Det var ikke et spesielt hyggelig blikk hun kom med heller. Dette var i en butikk btw. Den siste gangen i kassa pakket jeg varene, så opp, og så stod hun i køen og SÅ. Så jeg tenkte "ok, it's ON" og GLODDE hardt tilbake, men hun var som en "påle" og vek ikke, så det ble så creepy at jeg måtte gi tapt. Det er mulig ting blir sånn av min manglende sosiale kompetanse,men jeg lurer bare på hva folk tenker når de glor sånn? Det får meg til å kjenne mye på den usikkerheten og dårlige selvtilliten jeg med angst kjenner så altfor godt, at jeg "fortjener" å bli glodd på fordi jeg ser sånn og sånn ut og dermed i dette samfunnet ikke har noen verdi... Anonym poster: 053471ebeb2ba48e5def56a00450245e
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2013 #2 Skrevet 30. mai 2013 Hva mener du med å bli dytta ned i gjørmen? Og hva er grunnen for det da? Å føle ubehag når noen stirrer på en er ikke så unaturlig. Ett blikk er ofte nok, kanskje to, så har man gitt hverandre anerkjennelse. Spesielt på en butikk. Jeg spiste lunsj på et hotell en dag og damen som satt ved bordet for siden av å glodde ganske mye og intenst. Og likt som deg begynte jeg og å glo tilbake på henne, vi så på hverandre en stund, men så ga jeg etterhvert et blikk som " ja ? kan jeg hjelpe deg med noe? " Og da først, så hun bort. Men hva disse tenker på, har jeg jo ikke snøring på da. Nesten umulig å vite, om det ikke er noe åpenbart. Anonym poster: c95ce53773489c033e691bc78bf310e1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2013 #3 Skrevet 30. mai 2013 Det der er akkurat det samme som skjer med meg, og jeg vet ikke hvorfor. Jeg synes det er uhøflig å stirre på folk. Har selv blitt stirret på av spesielt damer i 30-50 års alder uten at jeg vet hvorfor. Jeg er jente selv. Det er litt sånn, HVA F glor du på meg for? Bør kanskje spørre neste gang om personen har problemer? Anonym poster: a37aa64277a31e6cb29fcdae851c296b
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 30. mai 2013 #4 Skrevet 30. mai 2013 Noen er bare sånn, terskelen min er mye høyere nå btw. Men jeg kjenner veldig godt til den følelsen, for øvrig ser jeg ikke noe poeng i å ta opp slike "stirre"-konkurranser, det er ofte stirraren som har noe greier, og det kan være alt fra at han eller hun tilfeldigvis ser på deg, noe jeg ofte gjør uten å ha noen baktanker. feks jeg står i kassakøen kan jeg noen ganger glo på personen foran, uten at jeg tenker at han eller hun er stygg, pen, har tygge sko eller noe, det er mer sånn "hmmmmmm hmmmmmmmm jajaaaa" inni huet mitt. Hvis det er små drittunger som glor og jeg har en skikkelig dårlig PMS-dag kan jeg finne på å hente frem "himle"-ansiktet til dem når ingen voksne ser på, men da glor de bare enda mer, de blir jo riktignok litt mer pysete :-P Det beste du kan gjøre mot deg selv er å forstå at folk er nygjerrige av natur, og ingen på gaten har onde hensikter, i så fall veldig få.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #5 Skrevet 31. mai 2013 Det der er akkurat det samme som skjer med meg, og jeg vet ikke hvorfor. Jeg synes det er uhøflig å stirre på folk. Har selv blitt stirret på av spesielt damer i 30-50 års alder uten at jeg vet hvorfor. Jeg er jente selv. Det er litt sånn, HVA F glor du på meg for? Bør kanskje spørre neste gang om personen har problemer? Anonym poster: a37aa64277a31e6cb29fcdae851c296b Hehe. Det er snodig, er det ikke. Hva er det de tenker? Og klart det er uhøflig og ufint. De vet jo dette helt sikkert selv og, men likevel så er de så lite omtenksom og bare fortsetter å glo. Kanskje disse damene er keen på deg? Haha. Og joda, bare spør om personen har noen problemer du. "Hva er problemet ditt da? Erru ikke normal?!" Noen er bare sånn, terskelen min er mye høyere nå btw. Men jeg kjenner veldig godt til den følelsen, for øvrig ser jeg ikke noe poeng i å ta opp slike "stirre"-konkurranser, det er ofte stirraren som har noe greier, og det kan være alt fra at han eller hun tilfeldigvis ser på deg, noe jeg ofte gjør uten å ha noen baktanker. feks jeg står i kassakøen kan jeg noen ganger glo på personen foran, uten at jeg tenker at han eller hun er stygg, pen, har tygge sko eller noe, det er mer sånn "hmmmmmm hmmmmmmmm jajaaaa" inni huet mitt. Hvis det er små drittunger som glor og jeg har en skikkelig dårlig PMS-dag kan jeg finne på å hente frem "himle"-ansiktet til dem når ingen voksne ser på, men da glor de bare enda mer, de blir jo riktignok litt mer pysete :-P Det beste du kan gjøre mot deg selv er å forstå at folk er nygjerrige av natur, og ingen på gaten har onde hensikter, i så fall veldig få. Det er sjeldent snakk om onde hensikter. Har aldri vært noen i mine tilfeller hvert fall. Anonym poster: c95ce53773489c033e691bc78bf310e1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #6 Skrevet 31. mai 2013 Opplever dette stadig vekk sjæl. Har man en dårlig dag så er det rett og slett provoserende. Til dere som fortsetter å se: Hva prøver dere å formidle, egentlig? Anonym poster: 053471ebeb2ba48e5def56a00450245e
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #7 Skrevet 31. mai 2013 Opplever dette stadig vekk sjæl. Har man en dårlig dag så er det rett og slett provoserende. Til dere som fortsetter å se: Hva prøver dere å formidle, egentlig? Anonym poster: 053471ebeb2ba48e5def56a00450245e Hvorfor tror du de ser sånn på deg da? Det må jo være noe. Anonym poster: c95ce53773489c033e691bc78bf310e1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #8 Skrevet 31. mai 2013 Jeg blir også utsatt for disse glanerne. Jeg vet at det kan se ut som stirring hvis man sitter i egne tanker og blir litt glassaktig i blikket og ikke enser at man glor. Men i noen tilfeller er det liksom ingen tvil om at de virkelig stirrer. En dame på t-banen lente seg frem og myste for å se bedre. Jeg kikker diskret bak meg i slike tilfeller for å se om det henger noen spennende plakat eller noe der. Det er også enkelte som egentlig ser på sitt eget speilbilde. Hvis de smiler og gjør trutmunn og begynner å gre håret, er det antagelig det som skjer Anonym poster: aded61a7166075dbdb0ee881b643db75 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #9 Skrevet 31. mai 2013 Hvorfor tror du de ser sånn på deg da? Det må jo være noe. Anonym poster: c95ce53773489c033e691bc78bf310e1 Det er vel ingen mennesker som uansett hvordan de ser ut fortjener at folk ikke viser folkeskikk ved å glo uhemmet? Det er folks oppdragelse det er noe galt med. Anonym poster: 053471ebeb2ba48e5def56a00450245e
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #10 Skrevet 31. mai 2013 Jeg blir også utsatt for disse glanerne. Jeg vet at det kan se ut som stirring hvis man sitter i egne tanker og blir litt glassaktig i blikket og ikke enser at man glor. Men i noen tilfeller er det liksom ingen tvil om at de virkelig stirrer. En dame på t-banen lente seg frem og myste for å se bedre. Jeg kikker diskret bak meg i slike tilfeller for å se om det henger noen spennende plakat eller noe der. Det er også enkelte som egentlig ser på sitt eget speilbilde. Hvis de smiler og gjør trutmunn og begynner å gre håret, er det antagelig det som skjer Anonym poster: aded61a7166075dbdb0ee881b643db75 "Er det noe du ønsker å si, kjære deg? Vil du ha en autograf eller et bilde, kanskje?" *klype bestemoraktig i kinnet og gå* Anonym poster: 053471ebeb2ba48e5def56a00450245e 2
absinthia Skrevet 31. mai 2013 #11 Skrevet 31. mai 2013 Når folk stirrer på meg og jeg synes det begynner å bli litt rart, så gir jeg dem et kort smil og fortsetter med det jeg driver på med ( selv om jeg kanskje lurer på om jeg har en rar flekk i ansiktet eller noe slikt). Jeg får forbausende ofte et smil tilbake og det gjør jo bare dagen bedre. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå