Gå til innhold

På dypt vann...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig blitt fridd til av min store kjærlighet :rodmer: Vi planlegger å gifte oss neste sommer. Det blir et stort bryllup med ca 100 gjester. I den forbindelse har jeg oppdaget at jeg ikke vet en skit om bryllup. Så håper noen kloke hoder kan hjelpe meg med noen spørsmål

1. Hva koster det å leie telt? vil ha middagen ute. (Helst vielsen også, men stoler ikke på været)

2. Er det vanlig å ha flere brudepiker/brudesvenner? evt hvor mange? Jeg har veldig lyst til å ha det, men igjen, jeg er redd det bare er fordi jeg har sett for mange amerikanske filmer :rolleyes:

3. Gode nettsider til inspirasjon???

Videoannonse
Annonse
Gjest Kiara!
Skrevet

Det koster mer enn du tror pga dere må ha absolutt ALT ved siden av.

Vi feirer ute, vielsen er ute, festen er ute, nachspilet er ute. Her er listen over ting man trenger for å få det til;

- Telt gjerne flere enn et, vi har tre store partytelt.

- Bord

- Stoler, skal man sitte under vielsen?

- Toaletter. Til være 55 gjester har vi leid inn 2stk toaletter.

- Alt av glass, tallerkner, bestikk + + +

- Gulv?

Dette var de basic tingene som man trenger for å ha festen i telt. Koster en del, men det mye å spare ved å samfare etter priser. Men jeg er overbevist om at telt er en super løsning, og kan bli veldig elegant med de riktige tingene.

Brudepiker - ha så mange du vil.

Inspirasjon finner du på Pininterest. :)

Skrevet

Åå tusen takk for svar!

Bord og stoler får jeg låne gratis. Samme med glass og bestikk. Vi har en i familien som kan ordne den biten.

Grunnet været tenkte jeg egentlig å komme over mitt store ønske om en utevielse, og heller gifte meg i krike. Men du har tenkt å ha vielsen ute? Gambler du på godt vær da eller, eller har du det i telt?

Vi har to toaletter i umiddelbar nærhet. Kanskje vi skal leie et par ekstra da, siden det er ca 100 gjester?

Gulv må vi leie ja. Hva betalte dere for telt og gulv?

Skrevet

Det koster mer enn du tror pga dere må ha absolutt ALT ved siden av.

Vi feirer ute, vielsen er ute, festen er ute, nachspilet er ute. Her er listen over ting man trenger for å få det til;

- Telt gjerne flere enn et, vi har tre store partytelt.

- Bord

- Stoler, skal man sitte under vielsen?

- Toaletter. Til være 55 gjester har vi leid inn 2stk toaletter.

- Alt av glass, tallerkner, bestikk + + +

- Gulv?

Dette var de basic tingene som man trenger for å ha festen i telt. Koster en del, men det mye å spare ved å samfare etter priser. Men jeg er overbevist om at telt er en super løsning, og kan bli veldig elegant med de riktige tingene.

Brudepiker - ha så mange du vil.

Inspirasjon finner du på Pininterest. :)

Ok, jeg er ikke helt inne i dette forumgreiene, men håper du ser dette :)

Gjest Kiara!
Skrevet

Vi låner hovedteltet av noen bekjente, så den prisen er ikke sammenlignbar. Men jeg vet de ligger på 5500,- og oppover. Du må ha skikkelige telt, det er vel anvendte penger. Det samme med toalettløsninger. Vi har jo bryllupet vårt på et sted med 2.husholdninger, men likevel må vi ha to mobile toalett for å få logistikken til å gå opp. Og vi er halvparten så mange.

Vi ønsker ikke å ha vielsen vår i telt, så vi gambler med været, blir det regn flytter vi inn i festteltet. :)

Gulv har vi ikke pga underlaget er ustabilt (gress). Gulv oppå der ville blitt kaotisk og glatt. Det er uansett en beregning dere må ta. :)

Skal si ifra om en mnd om hvordan det gikk. :)

Skrevet

Vi låner hovedteltet av noen bekjente, så den prisen er ikke sammenlignbar. Men jeg vet de ligger på 5500,- og oppover. Du må ha skikkelige telt, det er vel anvendte penger. Det samme med toalettløsninger. Vi har jo bryllupet vårt på et sted med 2.husholdninger, men likevel må vi ha to mobile toalett for å få logistikken til å gå opp. Og vi er halvparten så mange.

Vi ønsker ikke å ha vielsen vår i telt, så vi gambler med været, blir det regn flytter vi inn i festteltet. :)

Gulv har vi ikke pga underlaget er ustabilt (gress). Gulv oppå der ville blitt kaotisk og glatt. Det er uansett en beregning dere må ta. :)

Skal si ifra om en mnd om hvordan det gikk. :)

Hm, det vil jo bli gress her og, så da kan vi sikkert ikke ha gulv vi heller..

Kan jeg spørre om hva budsjettet deres er?

Gjest Kiara!
Skrevet

100 000,- prøver vi etter beste evne å holde oss under. Men du kan få til veldig mye med mindre, vi har et par ting som er dyre løsninger. :)

Se på denne posten feks; http://fotballfrue.no/2013/05/26/siri-%E2%99%A5-kristoffer/

Dette er hvor elegant og rent et partytelt bryllup kan bli om man velger den veien, men det er like sjarmerende med hjemmelaget sommerfølelse. :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har brukt Norwegianweddingblog og greenweddingshoes som inspirasjon. Etsy og ebay er som en godteributikk for oss kommende bruder :P

Skrevet

Vi betaler ca 3.500 for telt med montering med plass til 32 personer. I tillegg kommer varmelamper. Regn også med å bruke litt på pynt, for telt er jo ikke så fint i seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...