Stinelin Skrevet 30. mai 2013 #1 Skrevet 30. mai 2013 Var på kontroll med gutten vår idag, og kom inn på at moren min og av og til svigermor kommer med kritikk av oss som foreldre eller av gutten. Jeg blir så lei av dette, og forstår ikke hvorfor moren min spesielt ikke har noen terskel for å kommentere og kritisere. Så sier helsesøster at disse eldre antageligvis synes vi har kontroll og gjør det meste riktig, derfor tillater de seg å kommentere "småting", for vi "tåler jo det". Hadde vi vært skikkelig ille foreldre hadde de heller blitt bekymret og følt at de måtte hjelpe med å få skuta på rett kjøl.. Nå sitter de utenfor, ser inn på alt vi får til, og føler de kan hakke på det er uenige i. Var litt godt å få høre den vinklingen, og jeg tenkte kanskje andre trengte å høre det også. 8
Gjest RockOn Skrevet 30. mai 2013 #2 Skrevet 30. mai 2013 Ja, det var faktisk veldig godt å få den type vinkling på saken!
Sveva Skrevet 31. mai 2013 #3 Skrevet 31. mai 2013 Signerer RockOn, var fint å få denne vinklingen på det! Opplever at jeg får en del kommentarer fra min mor som jeg tar veldig til meg (er blitt veldig nærtagende på sånt etter jeg fikk barn) - og vi har tidligere hatt et litt vanskelig forhold som jeg føler er blitt litt trøblete for min del igjen etter at jeg ble mor selv - men med denne vinklingen på saken ser jeg moren min nok ikke mener det hun sier så ille som jeg tar det. Først og fremst tror jeg hun mener å vise omsorg for barnebarnet.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #4 Skrevet 31. mai 2013 Tar å kommenterer her før det raser inn med kommentarer Ala " nærtagne førstegangsmødre" selvfølgelig er det sårt når man får kritikk. Og ekstra ekstra sårt er det når noen kritiserer eller peker ut feil man gjør ved omsorg for sitt barn, for man elsker jo barnet sitt så inderlig, og det tror jeg gjelder de fleste foreldre. Jeg mener at følelser viser det sanne ved oss, og derfor synes jeg det er viktig å fortelle at vet du, jeg synes det er mye mere hyggelig å få positive tilbakemeldinger. Jeg blir nemlig ganske lei meg når du kritiserer meg. Anonym poster: 287dc9ca969fa07848e522948708b2d8 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #5 Skrevet 31. mai 2013 Grei vinkling, men med svigermor kan jeg ikke si annet enn at hun er den typen som skal kontrollere, uansett hva man gjør. Så det stemmer ikke på alle! Man skal ikke finne seg i alt.. Anonym poster: 9667efe14c5bc13f38f4885a5fcee6dd 1
Stinelin Skrevet 31. mai 2013 Forfatter #6 Skrevet 31. mai 2013 Nei det er sant at man ikke skal finne seg i alt. Jeg blir ikke så såret av kritikk, jeg blir forbanna og drittlei av at de alltid skal kritisere. Det tapper meg for energi og gjør bare at jeg får liten lyst til å være sammen med dem. Samtidig har jeg ikke lyst til å være sur, så jeg holder meg heller unna. Så får jeg kritikk for at vi ikke er nok sammen med dem, og ikke lar dem slippe til. Så det er nok en fordel om man kan si fra, til dem det når inn til ihvertfall... Men det hjalp å høre at de antageligvis anser meg som en generelt bra mor, siden de tør å kritisere alle småting. Når jeg tenker meg om kritiserer de meg forresten alltid fordi jeg er for nøye, passer for godt på, tar for mye hensyn til barnet osv. Synes det er rart at man skal ha så lav terskel for å kritisere dem man har nærmest. Som min far alltid sa: Har du ikke noe trivelig å si kan du holde kjeft 1
ViljaH Skrevet 2. juni 2013 #7 Skrevet 2. juni 2013 Morsomt, jeg har akkurat begynt med den "har du ikke noe trivelig å si, kan du holde kjeft" til min mor Irriterende å bli kritisert for ting som ikke er verdt det. "Skal du amme NÅ igjen?!" hva pokker, slutt å bry deg, gamla. 6
kontorstol Skrevet 2. juni 2013 #8 Skrevet 2. juni 2013 Den der "skal du amme nå igjen!?!" har jeg fått noen ganger å. Så jævlig irriterende alt folk skal blande seg opp i!! 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #9 Skrevet 2. juni 2013 moren min masa også om ammingen. "For et styr, stakkars deg "osv. Jeg ga opp amming når barnet var 4 mnd ca, og da gikk det i at det var styr med flaskene og så gikk hun å ryddet og kladde på flaskene som jeg skulle være sterile. Anonym poster: 287dc9ca969fa07848e522948708b2d8
Gjest RockOn Skrevet 2. juni 2013 #10 Skrevet 2. juni 2013 Ja, akkurat det med ammingen lurer jeg på også. Hvorfor føler folk at de kan kommentere hvor ofte du ammer? Akkurat som de har noe fasit på dette? Akkurat som at ditt barn må spise på faste klokkeslett og over en fast tid for at det skal være normalt. For et stress det ble til slutt, følte omtrent skam fordi du ammet barnet da det var sultent fordi alle kommenterte jo noe hele tiden. Jeg fikk også høre "stakkars deg at du holder ut" "skal du amme nå igjen?" Og klassikeren "skal du amme nå igjen, nå må du passe på sa han ikke blir bortskjemt". I tillegg til " du må la barnet skrike litt" og ofte forklaringer var "må skrike for å utvikle lungene skikkelig" eller "hvis han ikke skriker så vet du jo ikke hav han vil tilslutt". Det med lungene vet de bare er tull i dag, bortsett fra noen besteforeldre da tydeligvis. Og det med skrikingen, jo jeg sa at barnet mitt var sulten lenge før det skrek. Og jeg spurte til slitt helsesøster hvorfor alle mente barnet mitt absolutt måtte skrike hele tiden, og svaret var et oppgitt "det var det de trodde før i tiden det".
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #11 Skrevet 3. juni 2013 Det mest irriterende for meg er når svigermor absolutt vet bedre enn meg hva barnet trenger! "Å, stakkars! Er du sulten lille venn? Ja, det tror jeg"! Nei, han er ikke sulten, han er trøtt etter at du har overstimulert han med alt våset ditt! Jeg er med han 24 timer i døgnet, mens du ser han en gang i måneden, hvis du er så heldig at jeg orker etter all kritikken av hvordan vi gjør ting og røykeånden din rett opp i ansiktet hans! Anonym poster: cbe33fd2324e0aa084b3b93fb35e4f18
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #12 Skrevet 3. juni 2013 Åh herregud, jeg gruer meg til å få barn. Moren til sambo er ei masete drittkjerring allerede, hun kommer nok til å ta av... Anonym poster: 34ac01e7ea4740bdf7172685ea89a63d 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #13 Skrevet 3. juni 2013 Åh herregud, jeg gruer meg til å få barn. Moren til sambo er ei masete drittkjerring allerede, hun kommer nok til å ta av... Anonym poster: 34ac01e7ea4740bdf7172685ea89a63d Ups, ikke meningen å plusse innlegget ditt, kg ække så lett fra mobil.. Anonym poster: 13b0b4194a0e2153b2c517b76b735903
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #14 Skrevet 3. juni 2013 Det mest irriterende for meg er når svigermor absolutt vet bedre enn meg hva barnet trenger! "Å, stakkars! Er du sulten lille venn? Ja, det tror jeg"! Nei, han er ikke sulten, han er trøtt etter at du har overstimulert han med alt våset ditt! Jeg er med han 24 timer i døgnet, mens du ser han en gang i måneden, hvis du er så heldig at jeg orker etter all kritikken av hvordan vi gjør ting og røykeånden din rett opp i ansiktet hans! Anonym poster: cbe33fd2324e0aa084b3b93fb35e4f18 Ha ha ! Her krangler vi om han er trøtt. Jeg forklarer igjen og igjen at han sover at par ganger på dagen, og når han blir trøtt og jeg sier atnhan skal sove, så sier hun at han ikke er trøtt i det hele tatt, og minutter etter sover han .. ) dette gjør hun gang på gang. Utrolig merkelig opplegg, Anonym poster: 287dc9ca969fa07848e522948708b2d8
Gjest C4r1n3 Skrevet 3. juni 2013 #15 Skrevet 3. juni 2013 (endret) Haha, jeg tror jeg vil syns synd på den som måtte finne på å prøve å kritisere meg når jeg har bebis og er full i hormoner i tillegg - da tror jeg sinnatrollet i meg dukker fort opp og brøler vedkommende i knesenk til de kryper unna med halen mellom bena, full i skam. Min mor vil nok kun komme med gode råd, det vet jeg og de vil jeg ta til meg for hun vet hva hun snakker om. Svigermor vil neppe si så mye, tror ikke hun hadde turt å kritisere meg i morsrollen dersom det skulle være noe - eg hadde neppe hørt etter uansett eller gitt utløp for min irritasjon om det vedvarte. Endret 4. juni 2013 av C4r1n3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå