Gå til innhold

Du vet du bor i Oslo

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

når du går på gaten blandt disse kumlokkene av St. Halvar som hjalp denne forslåtte gravide kvinnen nederst og måtte bøte med livet...

636729b64f049e3b2abae478478b56b0.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Mye av denne tråden burde være "du vet du bor i Oslo sentrum når....", jeg har bodd i Oslo hele livet, men må likevel vente et kvarter på t-banen! :)

Anonym poster: f7bca8ffd155a1f220be6c7c266a1419

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JakeGreen

Når du etter å ha gått forbi Deichmanske en sen mandag for å låne trådløst nett og har blitt tilbudt dop av fem ulike langere på tre minutt...

Eller når du på vei hjem fra byen klokken 6 om morgenen havner i krangel med en av disse doplangerne og lirer av deg gloser som ikke egner seg på trykk her, for så å dele en sigarett med noen fyrer du møter utenfor Deichmanske for å plutselig løpe etter noen jenter du ser og som du ender opp med å be dra til helvete og lire av deg andre obskøniteter fordi de ikke vil bli med en vilt fremmed mann på nachspiel når det nesten er dag...

Da kan det også tyde på at du bor i Oslo.

:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vilma2000

- når du aldri har vært på munch-museet

Vil bare legge til noe: du vet en person IKKE er fra Oslo når:

- han syntes det er 'eksotisk' med Grünerløkka

- han sier 'å komme til grønland er som å komme til et annet land

- han sier 'frogner er det beste stedet å bo'

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Du enten blir stoppet av en med bibel eller en med en raslende kopp.

- Du er i en folkemenge på tusenvis og ikke ser et eneste smilende ansikt.

- Øst og vest er dag og natt.

Jeg bor ikke i selve Oslo, men ca. 40 min unna. Er der ganske ofte for å handle eller ta toget til andre steder. Får stort sett være i fred i byen men for sikkerhets skyld har jeg alltid lommeboka i BHen og er ikke alene ute når det er mørkt.

Oslo har så mye mer å by på enn Karl Johan, men synes ikke en handlerunde i hovedstaden er komplett uten å besøke Paleet. Kjøpesenteret altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

- du får parkeringsgebyr 3 min over tida, gjerne klokka 23.00 17. mai

- du lurer på hvorfor i huleste du har bil i det hele tatt

- du kaller det "gangavstand" til jobb selv om du bruker en time på turen, det er jo så mye gøy å se på veien og du vil heller gå enn å "sitte" på en overfylt bane/trikk/buss, men hadde du bodd på bygda (dvs utenfor Oslo) hadde det å gå samme strekning vært dritkjedelig og du hadde aldri gjort det

- du ikke gidder å dra til byen for å ta en utepils i finvær, for alle plassene er opptatt likevel

Anonymous poster hash: 3143a...0c4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Uglemose

Når du ser på sanntiden at det er 6 minutter til neste bane kommer og du tenker Hælvete!!da går jeg heller!!!

Og..når du alltid automatisk passer på å ikke stå eller gå i veien for andre,feks på butikken eller på fortauet..der ser jeg stor forskjell på by og land.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når du vet hvor du kan kjøpe røyk til svenske priser :)

Anonymous poster hash: c8145...bc8
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og..når du alltid automatisk passer på å ikke stå eller gå i veien for andre,feks på butikken eller på fortauet..der ser jeg stor forskjell på by og land.

Haha, den er så sann. Ikke opprinnelig fra Oslo, men har bodd her en stund, og det er noe jeg virkelig har merket selv. Folk snakker ikke så mye med hverandre, men de er langt mer hensynsfulle på områder som det der.

Anonymous poster hash: b2e74...d4e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du vet du bor i Oslo når du vurderer å flytte.

Nei. Bor i Oslo og kunne aldri tenkt meg å flytte ut herfra. Kanskje til en annen del av byen, men ikke ut. Oslo <3

Anonymous poster hash: b3912...296

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

- Du vet du bor i Oslo når du har venner/bekjente fra alle verdens hjørner.

- Du vet du bor i Oslo når du hører om voldtekter, overfaller, ran og ikke tenker noe særlig over det. "Shit det var dumt.." men så er det glemt.

- Du vet du bor i Oslo når det alltid er en buss, t-bane, trikk, tog du kan ta.

- Du vet du bor i Oslo når du drar til Bergen og andre steder i landet og blir overrasket over at de ikke har tiggere der.

- Du vet du bor i Oslo når steder som drøbak, asker, lillestrøm oppfattes som "gokk".
- Du vet du bor i Oslo når: du sitter i t-banen og får en lapp utlevert av en tigger der det står:" Kan du hjelpe meg? Jeg har 3 barn ikke jobb. Må ha mat melk. Tak."

Oslo <3

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

- Du vet at du bor i Oslo når du blir stoppet av en telefonabonnement-selger, hjelpeorganisasjon-fyr, aftenposten-selger som sier: "Hei! vil du ha en avis?" eller tigger minst 5 ganger i sentrum.

- Du vet bor i Oslo når du vet at andre steder enn sentrum også er en del av byen.

- Du vet bor i Oslo når du blir most og klemt blant svetten til folk i rushtiden i kollektivtrafikken.

- Du vet du bor i Oslo når folk blir helt overrasket over at du snakker til dem på bussen, med et blikk som viser: "Ehh. Kjenner jeg deg? Hvorfor snakker du til meg??!" :sjokkert:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- du kaller det "gangavstand" til jobb selv om du bruker en time på turen, det er jo så mye gøy å se på veien og du vil heller gå enn å "sitte" på en overfylt bane/trikk/buss, men hadde du bodd på bygda (dvs utenfor Oslo) hadde det å gå samme strekning vært dritkjedelig og du hadde aldri gjort det

Ikke sant! Jeg kunne ha skrevet dette.

Og har du studert de dekorerte fasadene på gamle bygårder? Legg merke til at alle etasjene har litt forskjellig utsmykning, det matcher sånn at jeg ikke oppdaget det før for en måned siden (og jeg har bodd her i sju år).

Endret av Pringle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Når du er utlending.

Anonymous poster hash: 7312a...9d5

Å så kreativt a gitt.

Anonymous poster hash: b2e74...d4e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Annonse

Når du stopper på rødt i et lyskryss i bilen med din utenlandske kjæreste, bakdøren på bilen blir revet opp, og et nattrangel oser alkohol og roper "Pirattaxi?" mot oss... :sjokkert::skratte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bitterpikk

all den tid Oslo faktisk er en relativt liten by.

I hovedstadssammenheng. Hvor mange byer i Tyskland, hvor mange byer i Frankrike, hvor mange i Spania har folketall over Oslos?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bitterpikk

- Du vet du bor i Oslo når steder som drøbak, asker, lillestrøm oppfattes som "gokk".

Eh, lol. Drabantbyen i Oslo glir sømløst over i Lillestrøm, med kontinuerlig villabebyggelse hele veien. Blir som London og Croydon.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Kronprinsparet er i nærheten i hverdagen :flagg:

Da bor man vel strengt talt i Asker. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...