AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #61 Del Skrevet 31. mai 2013 Oslo!!! Verdens minste storby. Stedet hvor du kan gå i 5 minutter og befinne deg på en plass med helt andre typer mennesker enn der du selv bor. Gå fra Bogstadveien til Vålrenga, tar ca 1/2 time, og du har følelsen av at du har vært i to forskjellige byer. Kort avstand mellom bydelene og parkene, rikdommen og fattigdommen, hipstere og arbeidsfolk, sosser og hip hop`ere, hvitt og svart. Jeg både elsker og hater Oslo. Anonym poster: 5264d136424d6cba5929e03e0fa2376f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zess Skrevet 31. mai 2013 #62 Del Skrevet 31. mai 2013 Zess: Oslofolk sier/tror ikke det, det er bare noe mange liker å tro for å kunne fortsette å mislike Oslo. Jeg er ikke selv opprinnelig fra Oslo, men har bodd her noen år. Tenkte vel slikt som Zess sier før, men oslofolk er jevnt over langt mindre fordomsfulle mot oss utenbysfra enn omvendt. Eneste gangene jeg hører nedrakking på andre deler av landet (fra oslofolk) er når det kommer som spøkefulle motsvar til kommentarer som dine. Anonym poster: b2e743cb5d13cacc178b6b5f94bc3d4e Her tror jeg bare vi må være enige om å være uenige. Jeg misliker ikke Oslo. Jeg har bodd her selv i 12 år. Og ikke bare har jeg Oslo-venner som faktisk sier slikt, det er jo også noen her på tråden som skriver kommentarer i denne retningen. Andre opplevelser spiller også inn, som rapkulturen i denne byen. Denne sangen "Nilsen" som var så pop for eksempel. Fatter ikke at disse wannabe blokkgangsterne blir tatt seriøst, jeg. Så ja, det er absolutt min opplevelse at folk fra Oslo liker å skape inntrykket av at de bor i en storby, samtidig som de humrer av folk fra Sarpsborg eller Trysil eller hvor du nå kommer fra. For meg blir det litt latterlig, all den tid Oslo faktisk er en relativt liten by. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #63 Del Skrevet 31. mai 2013 Her tror jeg bare vi må være enige om å være uenige. Jeg misliker ikke Oslo. Jeg har bodd her selv i 12 år. Og ikke bare har jeg Oslo-venner som faktisk sier slikt, det er jo også noen her på tråden som skriver kommentarer i denne retningen. Andre opplevelser spiller også inn, som rapkulturen i denne byen. Denne sangen "Nilsen" som var så pop for eksempel. Fatter ikke at disse wannabe blokkgangsterne blir tatt seriøst, jeg. Så ja, det er absolutt min opplevelse at folk fra Oslo liker å skape inntrykket av at de bor i en storby, samtidig som de humrer av folk fra Sarpsborg eller Trysil eller hvor du nå kommer fra. For meg blir det litt latterlig, all den tid Oslo faktisk er en relativt liten by. Ikke alle fra Oslo går rundt å tror at Oslo er en stor by. De fleste blant mine venner er enige i at Oslo er en liten by. Derimot er Oslo større enn andre byer i Norge. Men det betyr ikke at vi tror vi er bedre. Anonym poster: a04a25196d92e86373567f4a4cfd152d 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zess Skrevet 31. mai 2013 #64 Del Skrevet 31. mai 2013 Ikke alle fra Oslo går rundt å tror at Oslo er en stor by. De fleste blant mine venner er enige i at Oslo er en liten by. Derimot er Oslo større enn andre byer i Norge. Men det betyr ikke at vi tror vi er bedre. Anonym poster: a04a25196d92e86373567f4a4cfd152d Nei, sikkert ikke alle. Men nå er vel heller ikke dette ment som en tråd hvor man skulle svare med seriøse forbehold og detaljerte beskrivelser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2013 #65 Del Skrevet 31. mai 2013 Du vet du bor i Oslo når du kan ta deg et glass Rosé på en tirsdagsettermiddag/kveld uten at noen ser på deg som alkoholiker Anonym poster: c74fda045d54b1e58071c25a938b56d3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Medlem Skrevet 31. mai 2013 #66 Del Skrevet 31. mai 2013 når det alltid er folkeliv i gatene. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
teatimee Skrevet 31. mai 2013 #67 Del Skrevet 31. mai 2013 * Når du blir overraska og glad (og litt skeptisk) når folk faktisk snakker til deg på bussen/holdeplassen/ etc. * Når du bare kan gå til buss-stoppet og vente på en buss uten å sjekke tabellen. * Når man (faktisk) sjekker ruter-appen og har 10 alternativer til transport de neste 7 minuttene. * Når du holder oversikt over når de store konsertene er (Bieber osv), kun for å vite når du (virkelig) skal holde deg unna sentrum. (Særlig det med transport er en overgang for meg som er fra et så lite sted at det går 3 busser i døgnet, uansett hvor du skal).... 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
langbein86 Skrevet 31. mai 2013 #68 Del Skrevet 31. mai 2013 (endret) - Når du ikke tørr å åpne døra når det banker/ringer på, og du ikke venter besøk. - Oslo City er den desidert verste plassen i verden, godt etterfulgt av Arkaden og Byporten. - Når du passer veldig godt på vesken din hele tiden. - Når du ser folk som ligger i grøfter, som sjangler rundt, som sover på t-banen osv, men du reagerer ikke på det. - Når du går over veien selv om det er rødt. - Når du føler at du venter en evighet på bussen, selv om den kommer hvert 5 minutt. - Når det er 5 minutter å gå til butikken, men du syns det er langt. - Når du tryner (og eventuelt slår deg), men ingen bryr seg. Eller at noen slår til deg, og ingen andre griper inn og gjør noe. - Når du ikke klarer å sovne tidlig i helgene fordi naboen spiller drithøyt. - Når du ikke orker å gå ut på 17 mai. - Når du ikke reagerer på knivstikking, drap eller påkjørsler lenger. Det skjer jo hele tiden. - Når man alltid går med spisse nøkler eller hårspray i vesken eller i lommen. - Når du kan gå på cafe i fred uten at du møter noen kjente. Alltid går med spisse nøkler eller hårspray? Som beskyttelse eller? Født og oppvokst i byen, men aldri hatt behov for noe slikt.. Endret 31. mai 2013 av langbein86 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cloud9 Skrevet 31. mai 2013 #69 Del Skrevet 31. mai 2013 Alltid går med spisse nøkler eller hårspray? Som beskyttelse eller? Født og oppvokst i byen, men aldri hatt behov for noe slikt.. Delvis oppvokst i byen jeg og, men har aldri hatt noe behov for beskyttelse. Spisse nøkler? Nøkler er da generelt spisse og trenger nøkler for å låse meg inn hjemme. Hårspray? Kjekt å ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjukk Norris Skrevet 1. juni 2013 #70 Del Skrevet 1. juni 2013 Når folk prøver å gå inn på buss/t-bane/trikk før de som skal av har gått ut og du er nødt til å gi de et stygt blikk slik de tar hintet... Holder ikke med stygge blikk her i gården, må ofte komme med stygge kommentarer i tillegg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
langbein86 Skrevet 1. juni 2013 #71 Del Skrevet 1. juni 2013 Delvis oppvokst i byen jeg og, men har aldri hatt noe behov for beskyttelse. Spisse nøkler? Nøkler er da generelt spisse og trenger nøkler for å låse meg inn hjemme. Hårspray? Kjekt å ha. Hva mente du da? Trenger ikke folk på landet og andre byer nøkler og hårspray? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn88 Skrevet 1. juni 2013 #72 Del Skrevet 1. juni 2013 - når du er fyllesjuk og går på kiwi søndag ettermiddag og det er mange andre fyllesjuke som også står i kø Anonym poster: 67baaccbba5721f39cca301c3a46a03e Er vel bare i oslo folk blir fyllesyke? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cloud9 Skrevet 1. juni 2013 #73 Del Skrevet 1. juni 2013 (endret) Hva mente du da? Trenger ikke folk på landet og andre byer nøkler og hårspray? Uansett, bedre føre var enn etter snar. Semper paratus. Men, altså, spisse nøkler og hårspray kan funke som beskyttelse. For man vet også at man bor i Oslo når man kjenner en eller kjenner en som kjenner en som har blitt voldtatt eller slått ned. Endret 1. juni 2013 av Cloud9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binta Ba Skrevet 1. juni 2013 #74 Del Skrevet 1. juni 2013 - Når man kan nyte X antall gratiskonserter rundt omkring i byen den første lørdagen i Juni. Elsk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest celebi Skrevet 1. juni 2013 #75 Del Skrevet 1. juni 2013 - Når du ser på nyhetene at det har vært øksedrap/overfallsvoldtekt/skyteepisode, og tenker "Jøss, rett borti gata her jo. Igjen." - Når du betaler 4 millioner for en bolig, og ender opp med et lite krypinn best egnet som studenthybel. - Når "hagen" din er en 6 kvm stor balkong. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #76 Del Skrevet 2. juni 2013 Er vel bare i oslo folk blir fyllesyke? Neida, men det er ganske festlig at man ser en lang kø med folk uten sminke i joggedress som ser lettere slitne og fyllesjuk på en søndags ettermiddag! Og alle kjøper cola og grandis eller noe junk Det er liksom så tydelig at de har vært på fylla da vet du. Og det har jeg sett på flere søndagsåpne kiwi i Oslo altså! Anonym poster: 67baaccbba5721f39cca301c3a46a03e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #77 Del Skrevet 2. juni 2013 Når saksofonspilling ikke er en ukjent lyd når man venter på bussen(jernbanetorget)! Saksofonmannen:D<3 Anonym poster: 4a0298278e648bb8619e9dedefb7c19f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomsterkvasten Skrevet 3. juni 2013 #78 Del Skrevet 3. juni 2013 Du vet du bor i Oslo når - Du bor nærme byen og nærme marka samtidig - når man kommer ridende med hest og hesten har lært seg at pipelyden ved grønn mann betyr 'gå'. - når man skjønner at Oslo er så utrolig mye mer enn bare sentrum. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 3. juni 2013 #79 Del Skrevet 3. juni 2013 (endret) når du vet hvor disse er... Og du vet at spikersuppa ikke er en suppe med spiker Endret 3. juni 2013 av Wonders Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlequin Skrevet 3. juni 2013 #80 Del Skrevet 3. juni 2013 Når du egentlig driter i hva du har på deg, fordi det alltid vil være noen som er merkeligere kledd enn deg, uansett. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå