Gå til innhold

Katt med tett nese og rennende øyne.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en pus som snorker veldig når den sover. Høres ikke tett ut når den er våken, kun når den sover. Men den renner veldig i øynene, og det har den siden jeg ''adopterte'' henne. Hun er 10 år. Forrige eier kunne ikke si noe om hvor lenge øynene har rent. Tok derfor kontakt med dyrlege, og fikk øyedråper til henne. Men det funket ikke.. Skal til dyrlegen med henne igjen, men det er ikke før om 2 uker, så jeg lurer på om noen kanskje vet hva som feiler øynene hennes?

Hun syns det er veldig godt når jeg tar bort vannet som kommer ut. Så det kan jo tyde på at det er en plage for henne. Øynene ser ut til å være i helt fin stand ellers og de indre øyelokkene hennes fungerer slik som de skal.

Anonym poster: 150f160c398e32626b48377b070bb348

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen katter har trange tårekanaler som fører til opphopning av væske. Vet ikke om det er så mye man kan gjøre med det. Er det en perser-type katt? De er jo mer utsatt siden de har flatt ansikt.

Skrevet

Min Pus1 har et øye som renner mye pga tette tårekanaler, i følge dyrlegen er det ikke noe å gjøre. Min Pus3 får øyebetennelse 2-3 ganger i året og da renner øynene og hun må få salve.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Klamydiainfeksjon gir også væsking fra øyne.

Om det er dette, og katten fikk det før vaksinering mot klamydis, så kan det være en kroisk infeksjon.

Min Frøken Fryd har dette, men hun er ikke plaget av det, og gutta har det ikke selv om de alle har vært i mer enn tilstrekkelig nærhet av hverandre til å sikre garantert smitteoverføring ;)

Gutta ble dessuten vaksinert mot katteklamydia før de nok kom i kontakt med en bærer første gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...