Gå til innhold

Exen min hentet ut et smykke i gullsmedbutikk som var mitt..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk et smykke med (nå) ex i bursdagsgave. Sendte det inn på reparasjon da en del falt av.

Skrev det opp på hans navn, men jeg beholdt hentelappen. Nå for ikke så lenge siden fikk jeg vite (av exen) at han har hentet ut smykket bare ved å si navn, uten å bringe hentelappen. Jeg får ikke smykket tilbake.

Om jeg nå går ned på gullsmeden og leverer inn hentelappen, har jeg da noen rettigheter?

Anonym poster: d4822e71f2a6b7a7c21dcd2c13990652

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja så lenge du hadde hentelappen mener jeg at du har rettigheten på din side. Du kan kreve penger for smykket.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det sto i hans navn, så holder det vel at han faktisk legitimerte seg. Du har neppe noen sak.

Anonym poster: 7b1d25958fb655dbf35f3fdc05334e08

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tviler jeg på. Man kan jo miste en hentelapp, og for å forhindre at andre som evt finner lappen henter gjenstanden så må man oppgi navnet den står skrevet opp på, evt også vise legitimasjon. På samme måte kan man få utlevert gjenstanden selv om man har mistet hentelappen.

Anonym poster: bd7770e6dab59421310c8dcf12ab4ee6

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor i alle dager satte du det på hans navn - og hvordan fant han ut at du hadde levert det inn?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alle dager satte du det på hans navn - og hvordan fant han ut at du hadde levert det inn?

Tipper det var før de gjorde slutt.....

Anonym poster: bd7770e6dab59421310c8dcf12ab4ee6

• Liker 1
Skrevet

Syns det er dårlig sikkerhet hos mange av gullsmedene rundt om. Jeg måtte endre størrelse på en diamantring til noen tusen, da jeg skulle hente den igjen ga jeg bare hentelappen - ikke noe legitimasjon eller lignende. Tenk om jeg hadde mistet den for eksempel?

• Liker 1
Skrevet

Syns det er dårlig sikkerhet hos mange av gullsmedene rundt om. Jeg måtte endre størrelse på en diamantring til noen tusen, da jeg skulle hente den igjen ga jeg bare hentelappen - ikke noe legitimasjon eller lignende. Tenk om jeg hadde mistet den for eksempel?

Ikke mist den da, enkelt å greit :)

Om du har en liten papirlapp verdt noen tusen så passer du vel på den?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det sto i hans navn, så holder det vel at han faktisk legitimerte seg. Du har neppe noen sak.

Anonym poster: 7b1d25958fb655dbf35f3fdc05334e08

Jeg er enig med denne.

Anonym poster: 57fe4ecf44441ce304c1d2e3faa026f9

AnonymBruker
Skrevet

Du har neppe noen sak mot butikken, men hvis smykket var ditt og han ikke vil gi det tilbake så har han stjålet det (evt. begått underslag). Hvis ikke han har smykket lenger er han erstatningsansvarlig.

Anonym poster: 9c8172f05ade73109ef69d463e613c64

Skrevet

Ikke mist den da, enkelt å greit :)

Om du har en liten papirlapp verdt noen tusen så passer du vel på den?

Lett å si igrunn.. Du har sikkert mistet lommeboken din før, eller kjenner noen som har gjort det?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...