Gå til innhold

Hvor anmelder jeg butikk som lurer kunder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Handlet på en matbutikk i Oslo som heter Lime og fant ut at samtlige av varene koster 10kr mer i kassen enn det står på prislappen ut i butikken. Har spart på kvitteringen min og tatt bilder av prislappene og ønsker å anmelde de. Hvem kontakter jeg? Politiet?

Anonym poster: 3e59d3c0f739ef8806351272af14baff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lime, ja. Forholdsvis ny kjede som slår seg opp rundt omkring i byen.

Du kan vel kontakte Forbrukerombudet - som en start? De kan se om saken er verdt å forfølge (noe den er dersom din beskrivelse er presis). Riktignok holder de hovedsakelig på med villedende markedsføring, men dette er jo også en form for det, og de er uansett eksperter slik jus. De kan i hvert fall anbefale deg en vei videre her.

Anonym poster: 76bade8192c808073c9f7c5e4275ffa8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klikket fullstendig i butikken, merket jeg ble så sint at jeg mistet litt kontroll på meg selv. Så fikk igjen cash de pengene jeg hadde betalt for mye så er jo ikke en sak jeg vil ta videre for å få igjen penger, men for å få dem til å slutte. Tenk så mye de tjener på å ta 10kr ekstra betalt for alle varene? SINNSYKT!!!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klikket fullstendig i butikken, merket jeg ble så sint at jeg mistet litt kontroll på meg selv. Så fikk igjen cash de pengene jeg hadde betalt for mye så er jo ikke en sak jeg vil ta videre for å få igjen penger, men for å få dem til å slutte. Tenk så mye de tjener på å ta 10kr ekstra betalt for alle varene? SINNSYKT!!!

Hva sa de til sitt forsvar? Jeg har også opplevd feilprisede varer, og har da fått varen til annonsert pris. Men konsekvent feilprising på 10 kroner er det vanskelig for butikken å forsvare med feil...

Anonym poster: 3e539f020ee29393f7df5a5a238738ac

AnonymBruker
Skrevet

Hva sa de til sitt forsvar? Jeg har også opplevd feilprisede varer, og har da fått varen til annonsert pris. Men konsekvent feilprising på 10 kroner er det vanskelig for butikken å forsvare med feil...

Anonym poster: 3e539f020ee29393f7df5a5a238738ac

Jeg merket det først fordi han slo inn potetmosen som 15.90kr istedenfor 10.90 som er oppført i butikken. Han sa raskt "nei den koster 15.90", jaha sa jeg, gå å sjekk da. Så kom han tilbake og sa at den vistnok var feilpriset. Etter å ha betalt alle varene ba jeg om kvittering og sjekket alle prisene opp mot det de hadde skrevet i butikken. Jeg ble så sint! De svarte "Varen står feil, den prisen er for 6-pack egg ikke 12" da sa jeg "så hvorfor står det 19kr for 6.pack over her da?" da ble han flau og sa at det var et annet merke "merkelig at det står prior på begge lappene da" svarte jeg. Så pekte jeg på prisen jeg hadde betalt for pølsene som var 54kr på kvitteringen men 44kr på prislappen "og her da? hva er unnskyldningen din her?"... "ehhhm, jeg tror noen kunder har plassert varen feil"... og sånn fortsatte det til jeg fikk kranglet til meg pengene jeg hadde betalt for mye. Hadde samlet seg en del kø så jeg så på de og sa "sjekk kvitteringen deres, flere av varene mine kostet vist 10kr mer enn de oppgir på prislappen!". Og jammen så jeg ikke flere som oppdaget feil de også.

• Liker 3
Skrevet

Har bare vært innom denne kjeden et par ganger for småkjøp, men har merket meg prisrot jeg også. Og det er to andre filialer enn den det er linket til over her. Kan jo selvsagt være tilfeldig, men...

Skrevet (endret)

De har tydelig mismatch i prisfilene sine, så han eller hun som sitter i kassa kan ikke noe for det. Prisene matcher strekkoden på varene, og det leses inn fra en ferdiglaget prisfil. Det er den filen som er feil.

Men enig, det er svindel og kunden har alltid rett på prisen som varen er merket med- ikke den prisen som blir slått inn i kassa.

Endret av Løvetanten
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er dette en norsk kjede?

Tuller bare, alle skjønner jo hvordan dette henger sammen.

Anonym poster: 78a2c49b159e40cd50d649b57800c48a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

All applaus til deg, TS.

Feilprising eller manglende prising irriterer meg grenseløst, og jeg mener butikken burde tvinges til f.eks. å gi kunden dobbelte i rabatt, av differansen mellom prisen annonsert og prisen slått inn. Siden hvert beløp er lite når det gjelder dagligvarer blir ikke problemet tatt alvorlig, men i sum kan dette utgjøre store beløp for hver enkelt kunde.

Imidlertid, det virker som at Lime-butikken din er en versting, -at det er systematisk lureri eller i beste fall unnfallenhet.

Jeg syns du skal tipse NRK TV eller TV2 om dette i håp om at de kan gjøre et innslag om dette i en av sine nyhetssendinger. I flg linker oppgitt i tråden ser ikke forbrukerombudet videre potent ut. Et nyhetsinnslag vil være et mye hardere straff for butikken, og vil bidra til å skape bevissthet rundt dette blant andre forbrukere, -noe som virkelig det er behov for.

Anonym poster: 380b90b755a63caf073747343e84fc76

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...