Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger hjelp til kalorifattige måltider som metter. Jeg er student og det er lett å bare kjøpe pasta for å spare penger, men det må da finnes billige alternativer som er sunne? Jeg MÅ gå ned i vekt, kjenner ikke igjen min egen kropp etter lang tid med ferie og utskjeininger.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kyllingfilet kan du kjøpe billig. Du finner 2 kg fryst pose på kiwi, og det koster rundt 130 kr? Litt usikker. Men da får du iallefall mange middager, som stekt kyllingfilet enten med grønnsaker eller i wraps osv. Du kan også lage deg wok. Kjempegodt!

Supper metter ganske mye. Det er mye billigere å lage suppe selv. Kjøp inn first price grønnsaker som gulrøtter og poteter, og tilsett kjøtt eller sunnere pølser. Blomkålsuppe er også sunt!

Laksefilet. Kjøp first price laksefilet som inneholder 4 stykker i en pakke (tror det koster rundt 35 kr). Om du spiser en filet pr middag så har du 4 middager, og det er jo ganske billig. Til tilbehør kan du bruke grønnsaker, rotmos, poteter, agurksalat. Du kan også bruke det på samme måte som kyllingfilet (i wraps/wok) osv.

Salat. Kjøp inn salat, agurk, mais og tilsett det du måtte ønske som for eksempel egg og skinke. Eller så kan du bruke restene fra kyllingen, laksefileten eller kanskje svinekjøtt?

Omeletter. Egg er kjempebillig, og du får kjøpt mange egg for en rimelig pris. Tilsett det du måtte ønske av kjøtt eller grønnsaker.

Chili con carne! Tilsett bønner, tomatpure, paprika, chili, karbonadedeig. Bønner og tomatpure er billig, og du kan vel få de billigste boksene for rundt 5 kr? Dessuten så får du en ganske stor middag ut av det gryta. Sunt er det også :)

Anonym poster: c57a96278b02e192bbc526a856bc1ec5

• Liker 2
Skrevet

Åh tusen takk! Masse nyttig! Noen tips til frokost/lunsj/kveldsmat?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger hjelp til kalorifattige måltider som metter. Jeg er student og det er lett å bare kjøpe pasta for å spare penger, men det må da finnes billige alternativer som er sunne? Jeg MÅ gå ned i vekt, kjenner ikke igjen min egen kropp etter lang tid med ferie og utskjeininger.

Å være student er vel ingen unnskyldning for å spise dritt? Hvor mye penger har du til mat hver måned?

Jeg bruker ca 1300 kroner i matbutikken hver måned, og spiser både nokså sunt og variert. Nudler/typiske kjipe pastaretter har ingen plass på kjøkkenet mitt! Jeg baker brød selv, og spiser en del knekkebrød, men har variert og sunt pålegg. Spiser ikke kjøtt til middag hver dag, men handler opp en del når det er på tilbud - det sparer man myyye på. Kjøper også en del frosne grønnsaker, som er billig året rundt - og vanlige grønnsaker/frukt osv varierer jeg mengden av i forhold til sesong - feks er hodekål veldig billig på høsten, så da spiser jeg mer av det enn ellers i året ;) Man kan fint lage hjemmelagede, næringsrike og gode supper og slikt uten at det koster mye, og så lønner det seg å kjøpe inn større pakninger (fisk og kyllingfilet feks selges billig i store pakninger), samt annet kjøtt på tilbud.

Anonym poster: 6c31dd48f1b32fa743de4d33b9b2841d

AnonymBruker
Skrevet

Frokost/lunsj/kveldsmat kan for eksempel være omeletter, wraps, middagsretster som wok, lomper med pålegg, yoghurt med musli, havregryn eller havregrøt, grove vafler eller pannekaker, frokostmuffins.

Anonym poster: c57a96278b02e192bbc526a856bc1ec5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...