Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger hjelp til kalorifattige måltider som metter. Jeg er student og det er lett å bare kjøpe pasta for å spare penger, men det må da finnes billige alternativer som er sunne? Jeg MÅ gå ned i vekt, kjenner ikke igjen min egen kropp etter lang tid med ferie og utskjeininger.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kyllingfilet kan du kjøpe billig. Du finner 2 kg fryst pose på kiwi, og det koster rundt 130 kr? Litt usikker. Men da får du iallefall mange middager, som stekt kyllingfilet enten med grønnsaker eller i wraps osv. Du kan også lage deg wok. Kjempegodt!

Supper metter ganske mye. Det er mye billigere å lage suppe selv. Kjøp inn first price grønnsaker som gulrøtter og poteter, og tilsett kjøtt eller sunnere pølser. Blomkålsuppe er også sunt!

Laksefilet. Kjøp first price laksefilet som inneholder 4 stykker i en pakke (tror det koster rundt 35 kr). Om du spiser en filet pr middag så har du 4 middager, og det er jo ganske billig. Til tilbehør kan du bruke grønnsaker, rotmos, poteter, agurksalat. Du kan også bruke det på samme måte som kyllingfilet (i wraps/wok) osv.

Salat. Kjøp inn salat, agurk, mais og tilsett det du måtte ønske som for eksempel egg og skinke. Eller så kan du bruke restene fra kyllingen, laksefileten eller kanskje svinekjøtt?

Omeletter. Egg er kjempebillig, og du får kjøpt mange egg for en rimelig pris. Tilsett det du måtte ønske av kjøtt eller grønnsaker.

Chili con carne! Tilsett bønner, tomatpure, paprika, chili, karbonadedeig. Bønner og tomatpure er billig, og du kan vel få de billigste boksene for rundt 5 kr? Dessuten så får du en ganske stor middag ut av det gryta. Sunt er det også :)

Anonym poster: c57a96278b02e192bbc526a856bc1ec5

• Liker 2
Skrevet

Åh tusen takk! Masse nyttig! Noen tips til frokost/lunsj/kveldsmat?

AnonymBruker
Skrevet